Експертиза допоможе повернути кошти за придбаний неякісний товар

Новини
Ольга Правденко27 листопада 2014 о 16:014667 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Експертиза допоможе повернути кошти за придбаний неякісний товар
Чи не щодня нам, на жаль, доводиться стикатися з неякісними продовольчими і промисловими товарами.

Експертиза допоможе повернути кошти за придбаний неякісний товарЮлія Гилюн, експерт

Через власну необізнаність, поспіх, а часом недобросовісність продавців та виробників ми втрачаємо гроші під час придбання.Сьогодні чимало покупців обізнані із законодавством, яке захищає їхні права, проте на практиці не всі знають, як його правильно застосовувати. Часто доводити свою правоту споживачам доводити за допомогою експертизи та судів.

Якщо продавець, попри наявність гарантійного талону та чеку, не поспішає повертати гроші або замінювати товар на якісний, фахівці радять, робити експертизу. Це нормальна європейська практика. Крім того у країнах Європейського Союзу та багатьох країнах світу існує практика порівняльного тестування товарів і послуг на споживчому ринку. Вона дуже поширена, а організації з багаторічним досвідом проведення тестів продукції для споживачів здобули заслужений авторитет. Радує, що в Україні сьогодні теж з’являється все більше незалежних лабораторій та експертних центрів.

– Якщо ви готові морально і матеріально вступити у боротьбу з продавцями за повернення власних коштів, звертайтеся до експертів, – рекомендує Юлія Гилюн, експерт відділу експертизи і сертифікації товарів Полтавської торгово-промислової палати. – Ми незалежна третя сторона, наше завдання – перевірити товар і надати висновок замовнику.

Експерт каже, що до них по допомогу звертаються однаково і підприємці, і пересічні полтавці. Адже спеціалісти мають знання та досвід у перевірці продовольчих і непродовольчих товарів на кількість та якість. Серед замовників – чимало великих промислових підприємств не лише Полтавщини, а й України.

Полтавці найчастіше несуть на експертизу неякісний одяг та взуття, рідше – продукти харчування

Полтавці найчастіше несуть на експертизу до відділу експертизи і сертифікації товарів ПТПП взуття, верхній одяг, трикотажні вироби, шкіргалантерею. Здебільшого – це дороговартісні речі, куплені за кілька тисяч гривень. Звертаються здебільшого тоді, коли покупець і продавець не можуть між собою домовитися. Вирішити проблему на свою користь можна, доки не скінчився термін гарантії на товар.

– Найчастіше наша експертиза сприяє тому, що продавець повертає гроші покупцю. Адже продавцям теж не вельми хочеться з’ясовувати справу в суді. Часто навіть самі продавці, які закуповують товар, звертаються, щоб перевірити його і у випадку браку, звернутися з претензією до виробника, – зауважила Юлія Гилюн.

За словами експерта, багаторічна практика свідчить, що вартість речі не завжди гарантує її якість.

– Останній приклад – споживач приніс дороге пухове пальто, вироблене в Німеччині. У ньому неможливо було ходити, бо пух засмічував одяг. Ми залучилися підтримкою лабораторії і виявили, що, окрім проблеми з пухом, тканина підкладки пальта не відповідала цій речі. З нашою допомогою покупець зміг повернути гроші, – каже експерт.

Не варто думати, що дорога фірмова річ буде обов’язково якісною. Все залежить не лише від виробника, а й від сировини, з якої робиться товар.

– Навіть якщо ви купили німецький спортивний костюм, це ще не означає, що він пошитий саме в Німеччині. Дуже багато фірмового одягу шиють в Румунії, Індонезії, Китаї, Туреччині і навіть в Україні. Підприємство шукає країни, де є дешевша робоча сила. Отож, і виходить, що покупець платить лише за бренд, не звертаючи уваги на сировину, з якої виготовлено одяг чи взуття, – акцентувала Юлія Гилюн.

Якщо покупець і продавець не можуть між собою домовитися, магазин (підприємець), згідно з законом, повинен звернутися до виробника, щоб повернути гроші чи зробити заміну товару і, відповідно, вирішити далі питання з покупцем. Але це може зайняти багато часу, часто кілька тижнів, а то й місяців. Тому спеціалісти радять брати чек та гарантію і з’ясовувати питання негайно.

На що необхідно звертати увагу під час покупки товару

– На гарантію виробника і гарантію магазина. Це різні речі. Наприклад, часто виробник побутової техніки та мобільних телефонів дає гарантію 2 роки, натомість магазин – рік. Гарантія від виробника – безкоштовна, а магазин за свою гарантію зазвичай просить додатково заплатити. Від неї можна відмовитися. Якщо ж купите, пам’ятайте, що у разі поломки, магазин, в якому придбали товар, зобов’язаний сам забрати несправну техніку на ремонт і доставити її вам назад.

Експертиза допоможе повернути кошти за придбаний неякісний товарПозначки на взутті, на які необхідно звернути увагу

– Вирішуйте питання експертизи, доки товар на гарантії. Довести щось після завершення гарантійного терміну практично неможливо.

– Звертайте увагу на зовнішній вигляд речі, матеріал, з якого виготовлено, і обов’язково міряйте її. Якщо купуєте взуття, найкраще робити це у другій половині дня, коли нога «наливається». Так зможете обрати взуття, яке не буде вам тиснути.

– Під час покупки взуття не забувайте звертати увагу на знаки на внутрішньому боці устілки чи підошви. Вони покажуть, з якого матеріалу воно пошите та з чого зроблена підошва.

– На верхньому одязі, пошитому на фабриці, обов’язково мають бути позначки, які позначають умови догляду за виробом. Якщо їх немає взагалі – виріб невідомо, де пошитий.

Не дозволяйте продавцям замилювати собі око, тільки пильність дозволить купити якісний товар

– Зараз так вдало підробляють вироби зі шкіри, що навіть за відомими багатьом «народними» ознаками – відкриті шви (на взутті), відповідний запах – майже неможливо розрізнити, чи це одяг із натуральної шкіри чи із штучної шкіри, замша перед вами чи звичайний велюр, – розповідає Юлія Вікторівна. – До слова, виробів із замші в Україні дуже мало. Це дорогий матеріал – речі, пошиті з нього, коштують не менше 5-6 тисяч гривень. Все, що дешевше, навіть якщо куплене в престижному магазині, – не замша, а спилок велюр. Спилок велюр – звичайна шкіра, з якої зрізується шар і розпушується. Справжня замша – це водовідштовхуюча шкіра. Роблять її зазвичай зі шкірок водоплавних тварин, ареал існування яких переважно не в Україні.

Юлія Гилюн наводить ще один приклад, з чим довелося зіткнутися. Часто продавці, аби виправдати неякісний товар, говорять покупцеві, який приніс кросівки, що «розлізлися» вони після кількох спортивних занять, що вони призначалися для прогулянок, а не для занять у спортзалі.

– Згідно ДСТУ, не існує спортивного взуття для прогулянок. Навпаки, все спортивне взуття призначене для активних занять спортом, – говорить Юлія Вікторівна. – Єдиним винятком може бути пам’ятка від виробника, в якій написано, що дане взуття не призначене для спорту. Таку пам’ятку продавець обов’язково повинен вкласти у коробку для взуття.

На спортивне взуття гарантія повинна бути 60 днів, згідно норм ДСТУ, а не 30. Щодо осінніх та зимових чобіт, то термін гарантії різниться, залежно від того, з якого матеріалу виготовлене взуття. Наприклад, на модельне взуття гарантія 30 днів, бо воно призначене не на кожен день. На кожен день – від 30 до 45 днів.

Що робити, якщо продавець попри гарантійний талон відмовляється повертати кошти за неякісний товар (поради експерта)

– Напишіть заяву на ім’я адміністратора магазину, в якій вкажіть, що просите повернути кошти або обміняти товар на аналогічний, але гарної якості. У такому випадку термін розгляду заяви – до місяця.

– Якщо в заяві ви вказуєте, що: «в разі не задоволення моїх вимог, прошу провести незалежну експертизу», на відповідь дається 3 дні. Попросіть адміністратора чи продавця написати у вашій заяві, що магазин не проти, аби ви провели експертизу, чи навпаки – не погоджується з нею,– акцентує Юлія Гилюн.

– Якщо в магазині відмовляються підписувати заяву, відправте заяву їм поштою зі сповіщенням, залиште собі копію. Це буде доказом, що ви зробили все необхідне.

– Якщо буде доведено, що товар неякісний, продавець змушений буде повернути покупцеві товар і гроші за проведену експертизу.

– Якщо продавець затягує з терміном розгляду заяви, то за кожен такий день затягування нараховується пеня.

Надзвичайно важливо, за словами експерта, звертати увагу і на якість товару. Тут теж необхідно бути уважним.

Нагадаємо, нещодавно перевіряли якість товарів полтавського виробника на конкурсі "Полтавська якість", започаткованому цього року Полтавською торгово-промисловою палатою.

– Започатковуючи щорічний конкурс якості, ми приєднуємося до світової ініціативи, а разом з цим урізноманітнюємо нашу діяльність на підтримку бізнесу. Принамйні тепер підприємтсво, яке має ексклюзивну відзнаку Полтавської торгово-промислової палати, гарантує високу якість своєї продукції. Перевірено фахівцями, – зазначив Олександр Дуднік, віце-президент Полтавської ТПП.

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter