Ефективність споживання паливно-енергетичних ресурсів установами бюджетної сфери України залишається досить низькою та не відповідає європейським стандартам. Саме у скороченні обсягів споживання енергії бюджетною сферою знаходиться значний резерв підвищення енергоефективності країни в цілому.
Проте у державному та місцевих бюджетах не достатньо коштів для інвестицій в підвищення енергоефективності об’єктів бюджетної сфери.
У зв’язку з цим, в Україні запроваджується новий механізм енергомодернізації будівель бюджетних установ – механізм енергосервісу. Про це повідомили на сайті Полтавської облдержадміністрації.
З цією метою Верховна Рада України прийняла:
– Закон України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII;
– Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 328-VIII.
На їх виконання Урядом затверджено примірний енергосервісний договір – постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Примірного енергосервісного договору» від 21.10.2015 № 845.
Крім цього, з метою виконання норм законів Міністерством фінансів України прийнято наказ від 06.11.2015 № 996 «Про внесення зміни до економічної класифікації видатків бюджету» відповідно до якого доповнено економічну класифікацію видатків бюджету позицією 2276 «Оплата енергосервісу» (наказ Мінфіну від 14.01.11 № 11 «Про бюджетну класифікацію»), що дозволить бюджетним установам формувати видатки із врахуванням витрат за укладеними «енергосервісними договорами».
Концепція енергосервісу полягає в тому, що енергоефективні заходи в будівлях бюджетних установ впроваджуються інвесторами – енергосервісними компаніями (ЕСКО). ЕСКО, вкладаючи власні кошти, несе фінансові ризики, бере повну відповідальність за якість робіт та зацікавлена в максимальній економії витрат на оплату комунальних послуг.
Оплата енергосервісу здійснюється замовником виключно за рахунок економії енергоресурсів, досягнутої в результаті здійснення такими компаніями енергоефективних заходів. Зазначений механізм дозволить без додаткових витрат з бюджету зменшити споживання енергоресурсів бюджетними установами, створить ринок енергосервісу та тисячі робочих місць.
Одним із найважливіших завдань є інформування потенційних виконавців енергосервісу (ЕСКО) щодо об’єктів бюджетної сфери, які потребують впровадження енергоефективних заходів. Держенергоефективності розробило типову форму з основною інформацією щодо енергоспоживання будівель бюджетних установ.
У зв’язку з цим, було звернення до керівників бюджетних установ з проханням заповнити вищезазначені форми по кожному об’єкту, який потребує енергомодернізації. Їх ви можете звантажити за посиланням.