На Полтавщині з’явилися перші ЦНАПи

Суспільство
Ольга Матвієнко29 листопада 2013 о 08:302256 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 На Полтавщині з’явилися перші ЦНАПи
Центри надання адміністративних послуг наповну запрацюють із 1 січня 2014 року. Фото Олександра АлієваІз 1 січня 2014 року набуває чинності Закон України «Про адміністративні послуги».
Адміністративні органи втрачають право надавати послуги громадянам, ці функції виконуватимуть спеціально створені центри надання адміністративних послуг – ЦНАПи. Що це за установи і які послуги там зможуть отримати полтавці, дізнавалася журналіст «Кола».

Про суть ЦНАПів

Протягом життя кожен громадянин отримує певні адміністративні послуги: оформляє паспорт, вклеює у нього фото у 25 та 40 років, реєструє авто тощо.

Щоб отримати ці документи, часто доводиться збирати чималий пакет паперів у різноманітних кабінетах та установах. Центр надання адміністративних послуг якраз і має на меті об’єднати під одним дахом усі можливі послуги для населення. По суті довідки, документи, виписки будуть видаватися у режимі «єдиного вікна».

– На думку експертів Центру політико-правових реформ, реформування сфери надання адмінпослуг – одна з найзатребуваніших та найвдаліших реформ чинної влади. Людина приходить до адміністратора і замовляє послугу з мінімальним пакетом документів. Адміністратор ЦНАП виступає своєрідним посередником між громадянином і структурою, яка виконуватиме замовлення на послугу – у ДАІ або Інспекції з містобудування, – зазначив Андрій Лютий, голова ГО «Бюро контролю та сприяння діяльності правоохоронних органів України».

До теми: Деякі адміністративні послуги можна отримати через відділення "Укрпошти"

(Із наступного року ця організація буде здійснювати моніторинг роботи ЦНАПів у Полтавській області). – Центр не буде ще однією структурою, яка, на думку багатьох опитаних нами полтавців, забиратиме час та сили на отримання купи довідок. Він навпаки візьме на себе всі функції суб’єктів, які надавали адмінпослуги.

Перелік адміністративних послуг визначатиме орган, який ініціював створення центру (міські та районні ради, райдержадміністрації). Але до переліку входитимуть і обов’язкові послуги органів виконавчої влади, внесені до Єдиного реєстру адміністративних послуг.

Отримувати послуги у ЦНАП можуть юридичні, фізичні особи, іноземні громадяни, суб’єкти господарювання. При цьому вартість послуг встановлює держава. Строк отримання відповіді визначається законом.

– Ми знаємо, що є певні строки на отримання адміністративних послуг. Припустимо, максимальний термін – 30 днів. Але зважаючи на те, що вся процедура спрощена, людині не потрібно бігати по кабінетах у різних частинах міста, то можна сказати процес пришвидшується, – наголосив представник громадської організації.

Який вигляд матимуть Центри адміністративних послуг

Насамперед ЦНАП – приміщення, пристосоване для прийому громадян. У європейській практиці та на прикладі вже створених у таких містах як Вінниця, Луцьк, Харків, Івано-Франківськ, Кременчук це велике просторе приміщення, де адміністратори не сидять у кабінетах, а працюють на видноті.

– Прозора та відкрита робота адміністраторів із замовниками послуг покликана також унеможливити будь-яку корупційну діяльність, – пояснив Андрій Лютий.

Адміністратори Полтавського центру надання адміністративних послуг. Фото із офіційного сайту Полтавської міськрадиАдміністратори Полтавського центру надання адміністративних послуг. Фото із офіційного сайту Полтавської міськради

ЦНАП, відповідно до Закону «Про адміністративні послуги», розташовують у зручній частині міста, куди громадяни можуть швидко та легко дістатися. Самі приміщення обладнані відповідно до потреб людей із обмеженими можливостями.

У коридорах центрів обов’язково розміщують інформаційні картки – зразки документів.

Центр надання адміністративних послуг у Полтаві. Фото із офіційного сайту Полтавської міськрадиЦентр надання адміністративних послуг у Полтаві. Фото із офіційного сайту Полтавської міськради

Центри адміністративних послуг у Полтавській області

До 1 січня наступного року центри надання адміністративних послуг працюватимуть в усіх обласних центрах, за необхідності місцеві органи влади ініціюватимуть створення територіальних підрозділів.

Наприклад, у місті Харків уже діє головний ЦНАП та 9 у кожному з районів міста, які здатні забезпечити надання послуг усьому мільйонному населенню мегаполіса.

У Полтавській області вже розпочали роботу 11 центрів надання адміністративних послуг – у Полтаві, Кременчуці, Комсомольську при міськвиконкомах міських рад та в Глобиному, Гребінці, Диканьці, Карлівці, Котельві, Пирятині, Решетилівці, Хоролі.

У Полтаві приміщення Центру надання адміністративних послуг знаходиться у Полтавському міськвиконкомі.

– На нашу думку, цей центр поки не має того вигляду, який повинен бути. У кабінетах працюють кілька адміністраторів, які не здатні забезпечити надання навіть невеликого переліку адмінпослуг. Зараз у Полтавському ЦНАП можна отримати близько 60 адміністративних послуг та дозвільних документів. Для прикладу, перелік послуг Харківського ЦНАП налічує близько 200 пунктів, а Луцького – близько 180, – зазначив голова «Бюро контролю та сприяння діяльності правоохоронних органів».

ЦНАПи, утворені при райдержадміністраціях Полтавщини, нині надають у середньому 25-30 послуг, ціни на них визначає виключно держава.

Послуги через Інтернет

Нині на стадії розробки також – Єдиний державний портал адміністративних послуг. Зайшовши на інтернет-сторінку за адресою poslugy.gov.ua, можна знайти координати Центру надання адміністративних послуг свого міста та його електронну адресу (Полтавської області поки немає на цьому сайті), дізнатися про всі види адміністративних послуг, необхідні документи для їх отримання, подати заяву та електронну версію пакета документів (із електронними підписами) через Інтернет.

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter