Волонтер з Литви поділилася досвідом роботи над полтавським call-центром для учасників АТО

АТО
Ольга Матвієнко7 жовтня 2015 о 19:301375 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Волонтер з Литви поділилася досвідом роботи над полтавським call-центром для учасників АТО
Уже втрете до Полтави завітала спеціаліст служби емоційної допомоги в Литві Угне Кабелкайте.

Волонтер з Литви поділилася досвідом роботи над полтавським call-центром для учасників АТОДо Полтави приїхала волонтер із Литви Угне Кабелкайте. Фото прес-служби Полтавської ОДА

Волонтер перевіряла роботу call-центру емоційної допомоги учасникам АТО «АТОЛ», який розпочав свою роботу з початку вересня цього року.

Угне тісно співпрацює із засновником Фонду «Унія 1219» Волдімарасом Ажубалісом, за ініціативи якого вдалося створити єдиний в Україні call-центр, до якого можуть звертатися учасники АТО та їхні сім’ї. Проект фінансується Програмою розвитку співробітництва та популяризації демократії Міністерства закордонних справ Литовської Республіки.

Угне працює психологом і паралельно навчає волонтерів «Молодіжної лінії» служби емоційної допомоги в Литві. Під час її візиту до Полтави, ми мали нагоду зустрітися, поговорити про шлях Угне, початок волонтерської діяльності та розвиток call-центру «АТОЛ», до якого вона доклала чимало зусиль.

Волонтерством Угне займається ще із шкільних років. У 17 років вона почала допомагати в центрі для дітей із сімей алкоголіків. Вони могли після уроків приходити в центр з 14:00 до 18:00, виконувати домашнє завдання, завітати на різноманітні гуртки, які для них проводили волонтери:

– У 2006 році я почала займатися емоційною допомогою молоді. Пройшла відбір по «Молодіжній лінії», закінчила навчальні курси і почала працювати. У 2007 році вже навчала нових волонтерів. Майже 10 років цим займаюся. Допомагаємо молодим людям, які мають думки, плани вчинити самогубство, або намагалися це зробити, – говорить Кабелкайте.

Читайте також: Стосовно неякісного харчування військовослужбовці можуть поскаржитись на «гарячу лінію»

Загальний волонтерський досвід Угне складає 13 років.

Емоційна допомога справа не легка. Кожному волонтеру теж потрібне емоційне розвантаження. Тому у волонтерів, які працюють у Литві, завжди є надійний тил, люди з якими можна поспілкуватися про свої хвилювання, порадитися з приводу роботи. Тобто волонтери, які допомагають своїм колегам. За таким же принципом працює і call-центр «АТОЛ» у Полтаві.

– У червні я вперше відвідала Полтаву разом з виконавчим директором Асоціації служб емоційної допомоги Литви Томасом Барановасом. Ми приїхали подивитися і почути, чи дійсно потрібен такий call-центр у Полтаві. І якщо потрібен, чи готові його справді створити. Коли ми побачили, що така можливість є, мені потрібно було литовську програму адаптувати під потреби бійців АТО та їхніх сімей. Вдруге до Полтави я приїхала в серпні із моєю колегою, вчителем із «Молодіжної лінії» Тетяною Веромей. Ми проводили навчання волонтерів, які тепер працюють в call-центрі. Зараз я в Полтаві втрете, перевіряю роботу реалізованого проекту, – розповідає Угне.

Результатом проведеної роботи волонтер залишилася задоволеною. Вона розповіла, що працівники «АТОЛу» з нетерпінням чекають кожного дзвінка, із задоволенням приходять на чергування:

– Вони повністю підготовлені до роботи, аналізують те, чого ми їх навчили. Звісно, що під час першого дзвінка голос у кожного тремтів. А потім, береш себе в руки, відповідаєш і забуваєш про своє хвилювання.

Звернень до call-центру доки що не дуже багато, але всі вони по темі. Телефонувати можна з будь-якого куточку України:

– Телефонують всі, хто пов’язані з війною. І учасники АТО, і їхні дружини та матері. Багато хто з них просто хоче виговоритися, вилити свою проблему. Люди розуміють, що їх готові вислухати, почуте волонтери нікому не розкажуть.

В середині жовтня Угне Кабелкайте продовжить навчання волонтерів «Молодіжної лінії» у Литві. І цій справі присвятить увесь свій час до кінця року. Відвідавши Україну і взявши участь у проекті «АТОЛ», волонтер отримала новий досвід роботи:

– Я зрозуміла, що інколи людині потрібно змінити якусь дрібницю у своїй розмові, наприклад, перестати активно запитувати, звертатися не на «Ви», а на «Ти». Це все може змінити. Помітила, що дуже важливе налаштування людини, як запитати, як відповісти, як віддзеркалити.

Нагадаємо, що номер call-центру для учасників АТО, волонтерів, внутрішніх переселенців та їхніх родин – 0-800-20-30-20.

Прес-служба Полтавської ОДА

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter