Перевізники працюють у мінус
4 квітня пікетувальники вишикували під стінами Полтавської міської ради до двох десятків автобусів та вимагали вийти до них міського голову Олександра Мамая. Основний посил до мера – дати добро на підвищення тарифів на перевезення пасажирів. Аргументували таку вимогу різким підвищенням цін на паливо.
– Зараз піднімаються усі ціни. У першу чергу це відобразиться на цінах на перевезення. Не може такого бути, що у той час, коли дорожчають енергоносії, ціни залишаються такими, як були. При ціні на паливо у 9 гривень ми працювали в нуль при ціні на проїзд у 2 гривні. Зараз паливо подорожчало на 60% і ми працюємо в мінус кожного дня, – розповів Михайло Костов, директор ТОВ "Євробус Полтава". – Ми просто зупинимо транспорт, хоча робити цього не маємо права і не хочемо, адже людям теж потрібно добиратися до роботи.
За словами перевізників, аби вони мали змогу платити зарплати працівникам, купувати паливо, ціни потрібно підняти до 3 гривень мінімум. Хоча у Києві міські перевізники, наприклад, вимагають підняття до 5 гривень.
Не всі згодні з підвищенням ціни одразу на гривню
Проте на мітингу з’явилися і ті, хто до такого стрімкого підвищення цін ставляться неоднозначно:
– Проблема перевізників у тому, що подорожчав бензин. Але давайте говорити про складову корупційну, яка є у перевезеннях в місті Полтаві, про сервісні функції, які несуть транспортні послуги, про те, що після восьмої вечора усі маршрутчики починають їздити виключно по центральній частині міста, подивимося на стан доріг та стан автобусів. Ми просимо сісти за стіл переговорів, де кожен покаже свій варіант виходу із ситуації, – зазначив Сергій Чередніченко, ініціатор ГО "Відродження Полтави". – Це можна вирішити на сьогоднійшній день дуже просто. Піднімати тариф треба, але на 25 копійок. Через декілька місяців, коли люди побачать, що ситуація з якістю послуг змінюється в кращу сторону, ще підняти.
Перевізники з такою думкою не погодилися, адже навіть 25 копійок, на їхню думку, ситуацію не врятують – паливо дорожчає кожного дня.
Так само перевізники не захотіли слухати і депутата міської ради Олександра Артеменка, який теж намагався випитати в людей, скільки грошей вони витрачають на хабарі. Факт того, що маршрутчики платять хабарі заперечив директор ТОВ "Євробус Полтава" Михайло Костов.
Міський голова не вийшов, бо зараз на сесії
Протягом години люди із транспарантами в руках чекали, поки поспілкуватися вийде Олександр Мамай. Замість нього вийшов начальник транспортного відділу міськвиконкому Олександр Андросов:
– Зараз міського голови немає на місці. Так співпало, що зараз сесія і він, певно, знаходиться там. Якщо ви хочете залишити свої вимоги, звернутися до нас, то організуйте ініціативну групу і можете пройти до нас і зачекати на мера, а своє звернення залишити у відділі звернень громадян. Ваші питання будуть розглянуті і доведені до мера.
Перевізники на таку пропозицію вимагали негайного вирішення питання з підняттям тарифів вже сьогодні. Вони прийняли рішення, що ініціативна група після завершення пікету залишиться чекати міського голову. За словами Михайла Костова, звернення з вимогою переглянути тарифи вже направили до міськвиконкому.