Архітектор Володимир Губарь та інженер Олексій Горик із «Благодійного фонду В. І. Вернадського» запропонували кілька варіантів переробки п’єдесталу, на якому стояв пам’ятник Леніну.
На думку ініціаторів проекту, пам’ятник був важливим містобудівним об’єктом, який організовував простір площі. Без нього цей фрагмент міста виглядає неповноцінним. Автори проектів не пропонують повертати на місце знесений 21 лютого пам’ятник Леніну.
Варіант №1.
Монумент у вигляді обеліска, увінчаного тризубом, є просторовою домінантою, яка організує простір площі та замикає перспективу вулиці зі сторони Подолу. На головному фасаді на площині гранітного п'єдесталу розташовується надпис «Україна єдина!» на металевій пластині на місці існуючого надпису «Ленін».
Верхня частина монументу виконується із металевого каркасу, обшитого пластиком з фактурою існуючого гранітного п'єдесталу.
Напівпрозорість пластику дозволяє влаштувати підсвічування обеліска із середини у вечірній та нічний час. При цьому на першому блоці над гранітним п’єдесталом на внутрішніх пластинах з чотирьох сторін можуть бути нанесені графічні зображення за сюжетами основних подій на барикадах Майдану.
Грані надбудованого обеліску криволінійні. Завершення обеліску виконано у вигляді позолоченого тризуба, розташованого на вісі трапецієвидної форми із сірого металу, яка своїм контуром нагадує дзвін.
Варіант №1а.
Аналогічна композиція в цілому, але на рівні існуючого надпису «Ленін» розташовується металевий пояс з барельєфними зображеннями на сюжети Майдану на головному фасаді, а з трьох інших сторін – зображення віночка із калини, як символу України, переплетеного жовто-блакитною стрічкою.
Варіант №1б.
Обеліск аналогічний попереднім, але значно вищий. Завершення без тризуба над гранітним п’єдесталом зі сторони головного фасаду в ніші розташований мідний дзвін. На горизонтальному металевому поясі барельєфні сюжети Майдану. Грані надбудованого обеліску мають не криволінійний, а ламаний (через 2 блоки) контур.
Варіант №1в.
Обеліск поєднує в собі за допомогою перехідної трапецієвидної форми дві частини композиції: існуючий монументальний гранітний п’єдестал та металевий розвинутий шпиль, який завершується тризубом. На металевому поясі на рівні існуючого напису «Ленін» з трьох сторін п'єдесталу барельєфні зображення на сюжети Майдану, поєднуються з вінком шани у вигляді гілок калини переплетеною жовто-блакитною стрічкою. На цьому ж поясі зі сторони головного фасаду може бути викарбуваний напис «Україна єдина». Монумент має громадське звучання і присвячується соборності України.
Варіант №2а, 2б.
Варіанти вирішення обеліску у вигляді прикордонного стовпа у формах, характерних для існуючих історичних пам'ятних знаків м. Полтави.
На головному фасаді – герб України, на металевому поясі з трьох сторін – сюжети революцій як основних етапів становлення державності України. Конструкції надбудови – металевий каркас, обшитий пластинами із штучного граніту або пластику.
Варіант №3.
Композиція нагадує сторожову башту із завершенням у вигляді каплички зі дзвоном. Використані форми близькі до українського модерну Краєзнавчого музею. Поєднання двох образів – каплички і сторожової башти символізує одночасно примирення на терені держави та пильність і готовність до захисту державної цілісності. Дзвін, як набат, повинен нагадувати нам про необхідність бути завжди на сторожі і бути готовими до нових геополітичних викликів.
Барельєфне зображення калини, обвитої жовто-блакитною стрічкою, як символу миролюбивої України розташовується з трьох сторін. На головному фасаді може бути відомий вислів Хеменгуея: «По кому дзвонить дзвін? Дзвін дзвонить за тобою».
Конструкції надбудови:
§ металевий каркас;
§ покрівля каплички – черепиця (аналогічна покриттю Краєзнавчого музею);
§ хрест – позолота;
§ дзвін – чавун (сірий).
Варіант №3а.
Композиція аналогічна попередній, відрізняється лише завершенням каплички у вигляді позолоченого шпиля. У монументі відсутня релігійна складова, він набуває більш громадської направленості.
Варіант №4.
Композиція розвиває тему каплички з більш розвинутим завершенням у вигляді шпиля із позолоченими хрестом. В монументі поєднуються більш стилізовані і ускладненні форми, які потребують використання металевих сплавів та позолоти. Металевий пояс навколо існуючого гранітного п'єдесталу поєднує надпис зі сторони головного фасаду («По кому дзвонить дзвін? Дзвін дзвонить за тобою») з барельєфними зображеннями сюжету Майдану. Під дзвоном розташовується піраміда з чорного граніту, як пам'ять про жертв революції. Чавунний дзвін, як набат, нагадує нам про необхідність бути завжди готовими стати на захист Вітчизни.
Варіант №4а.
Композиція розвиває тему сторожової башти поєднаної з обеліском. Використовують форми близькі до Українського модерну та аналогічні формам Краєзнавчого музею. Меморіальний простір сформований дзвоном та пірамідою з хрестом створює своєрідний Некрополь, який символізує трагізм останньої революції, пов’язаний з принесеними в жертву життями патріотів. Виконаний у вигляді барельєфу вінок із зображенням калини, обвитої жовто-блакитною стрічкою з трьох сторін п'єдесталу, символізує миролюбивість Української держави. На головному фасаді цей пояс завершує напис: «По кому дзвонить дзвін? Дзвін дзвонить за тобою», як попередження майбутнім поколінням.
Обеліск поєднує в собі громадське звучання наповнене оптимізмом і релігійне – переповнене трагізмом та скорботою.
Варіант №4б.
Аналогічний варіанту №4, але замість каплички запроектована більш абстрактна форма із завершенням у вигляді позолоченого шпиля. Композиція набуває більш громадського, ніж релігійного, звучання.
Варіант №5.
Обеліск має прямолінійні грані і завершується пустотілим кубом із дзвоном та пірамідою всередині. Такі меморіальні форми, що використовуються в некрополях, символізують трагізм останньої революції, пов'язаний з принесеними в жертву життями молодих людей-патріотів. Сюжети Майдану на чотирьох сторонах барельєфного металевого поясу потребують окремої додаткової розробки.
Варіант №6.
Композиція монументу побудована на контрасті існуючого масивного гранітного п'єдесталу і хрестоподібної металевої конструкції із Т-образних профілів, які по діагоналі з'єднуються між собою, створюючи арочні антиформи, в яких розташовується невеликий золотистий дзвін. Ці профілі з'єднані лезами з горизонтальним металевим поясом у вигляді обойми, яка стискає існуючий п'єдестал. На металевому поясі у вигляді барельєфів з чотирьох боків п'єдесталу наносяться сюжети на тему барикад Майдану, які потребують окремої розробки.
Пропозиції та зауваження просять надсилати на електронні адреси: Олексій Горик goruk007@rambler.ru, Володимир Губарь gubar-pl@mail.ru.
За два місяці постамент Леніна і так не був забутий. Практично одразу перед пам’ятником встановили стелу в пам’ять загиблим на Майдані. Пізніше полтавці намалювали на постаменті український орнамент та написали вірші Небесній сотні, а потім прикрасили його малюнком Героїв та табличкою "Площа Героїв "Небесної сотні".