Нововведена система передбачає електронний документообіг, сучасний підхід до внутрішньої комунікації працівників – електронний підпис, серверне забезпечення, новий зручний офіційний веб-портал, систему планування ресурсів і Wi-Fi забезпечення всієї будівлі.
Це перше міністерство, яке стало на шлях передової інформатизації та електронізації процесів врядування. Створювалося е-врядування за ініціативою та участю Інституту аналітики та адвокації.
26 листопада у рамках Концепції розвитку електронного урядування в Україні відбувалася зустріч між представниками державних і громадських організацій у сфері інформатизації. У тому числі на зустрічі були присутні і представники ІАА, що координували розробку та інтеграцію електронного урядування для Міністерства інфраструктури.
Особливість веб-порталу полягає у тому, що можна спостерігати перебіг обговорення проектів, додавати власні редакції. Звернення, пропозиції та заяви громадян можна подавати у електронній формі прямо на сайті, як і записатися на прийом до Міністра на зручний час. Також є сторінка для інвесторів, де вони знайдуть необхідну для них інформацію та документи.
За словами Юрія Нестулі, виконавчого директора ІАА, тепер це Міністерство — «найбільш інноваційне»:
– Саме вони першими отримали комплексну систему електронного урядування, причому розроблену зусиллями незалежних експертів та спеціалістів громадських організацій, – зауважує Нестуля. – Співпраця дала можливість не лише створити місток між громадянами та однією державною установою, але й створила прецедент настільки тісного співробітництва у галузі IT-технологій.
Перш за все, електронне документування дає можливість виключити тотальну бюрократизацію процесів. Якщо замовляєте довідку через Інтернет все відбувається максимально швидко, без черг та затягувань. Керівництво завжди може проконтролювати скільки часу йде у чиновника на вирішення кожного питання і чи не відбувається навмисного затягування певних справ. Це лише початок, тепер запускають перші послуги, і перехід обіцяють робити плавним. Скажімо, в у Німеччині немає жодного документу, який би не можна було отримати чи подати через Інтернет.
Електронний документообіг, крім легкого доступу до інформації, також полегшує роботу співробітникам Міністерства. Зокрема, відпадає потреба у копіюванні та дублюванні документів, відчутно зменшуються витрати на друк, а для руху документів між відділами та співробітниками не потрібні окремі люди.
Довідка: Електронне урядування — спосіб організації державної влади за допомогою локальної та глобальної інформаційної мережі. Воно забезпечує функціонування органів влади в режимі реального часу та робить максимально простим і доступним щоденне спілкування з ними. Розвиток електронного урядування проходить за умовними 5 етапами: від створення веб-порталів і до електронного голосування та створення єдиної урядової системи надання усіх онлайн-послуг. На сьогоднішній день Україна знаходиться десь поміж 3 та 4 етапом.
Катерина Кролевська, «Інститут аналітики та адвокації»