Для них сурдопереклад під час новин є лише на одному каналі, і то в той час коли більшість з них на роботі. А у лікарні їхнього перекладача не хочуть пропускати без черги.
- Перша проблема, з якою ми стикаємося в побуті, це грубість контролерів иа кондукторів. Вони часто чіпляються до наших людей стосовно посвідчення. Буває таке, що людина загубить його, а натомість видадуть довідку. Ми ж не винні в тому. А кондуктори придираються, вимагають плату за проїзд, - розповідає Зоя Самаріна, голова обласної організації УТОГ.
- Мало того, що вони придираються, - доповнює Олена Сидоренко, директор будинку культури УТОГ, - вони ще й грублять. І якщо звичайна людина може їм відповісти, то людина з вадами слуху ні. А ще не у кожному транспорті оголошуються зупинки. Люди до нас приїжджають з сел, не орінтуються по місту. А рядок, на якому пишеться зупинка є не у кожному міському транспорті.
Однією з проблем для такої соціальної групи населення міста є похід в лікарню. Працівники УТОГ розповідають, що їхніх перекладачів люди, що стоять в черзі, не хочуть пропускати.
- Було б добре, - говорить Зоя Леонідівна, - щоб виходила медсестра і оголошувала, що перекладач супроводжує людину з інвалідністю. Що його потрібно пропускати без черги. Адже він у нас один на 500 чоловік. І стояти перекладачу по годині в черзі немає коли. Адже йому потрібно супроводжувати й інших.
Полтавці з вадами слуху позбавлені можливості дивитися місцеве телебачення. Сурдопереклад показують лише на одному з полтавських телеканалів. Але в той час, коли йде трансляція новин з прекладачем, дивитися їх може меншість.
– Показ таких новин на «Лтаві» йде о 16 годині дня, - продовжує Зоя Самаріна. – У цей час більшість людей знаходяться на роботі. Коли ми зверталися до цієї ТРК з проханням зробити хоч титри (рядок, що біжить), то отримали у відповідь відмовку «про недоречність нашого звернення». Мовляв, вони «одна із трьох державних телерадіокомпаній в Україні, які ведуть новини з сурдоперкладом. Тому стверджувати про відсутність доступності інвалідів по слуху до інформації є некоректним». На каналі «ІРТ» є титри, але цей канал більш рекламного спрямування. І до того ж, не у кожного є кабельне телебачення.
А от із забезпеченням слуховими апаратами чи мобільними телефонами в полтавців з вадами слуху проблем немає.
- Кожен бажаючий може отримати слуховий апарат упродовж 3-4 місяців із того моменту, як стануть на чергу. Дякуючи управлінню соціального захисту населення міськвиконкому, наші люди безкоштовно отримали мобільні телефони. Проте їхня якість бажала б бути кращою. Нас навчили ними користуватися. Використовуємо їх ми як засіб переписки (смс). Але шрифт в них дрібний, сам телефон досить часто незручний у використанні, - розповідає Зоя Леонідівна.
Приміщення в обласної організації УТОГ потребує капітального ремонту. Але власними коштами вони цього зробити не можуть. Тому потребують спонсорства. Хоча міськвиконком неодноразово допомагав їм у вирішенні подібних проблем. За що працівники УТОГ їм дуже вдячні.
Найближчим часом працівники УТОГ планують звернутися до нового мера. Вони потребують того, щоб у службах МНС, МВС, швидкій та аварійній службі газу була можливість їм відправляти смс-повідомлення. Оскілько по –іншому їм до них звернутися важко.
- Одного разу полтавцю з вадами слуху стало погано, – розповідає Зоя Самаріна. - Він вийшов стукати до сусідів, щоб вони викликали лікаря. Але нікого не було вдома. Чоловік зомлів прямісінько в під’їзді. Його помітили люди, і тоді викликали швидку. Було б добре, якби і в нас зробили таку послугу у відповідних службах. Подібні вже існують у Києві та Житомирі.