Північна столиця Російської Федерації була особливо привітною і багатою на святкові вогні, ілюмінацію та лазерні шоу. Приємно вразили полтавців, окрім пам’яток культури, походи по магазинах, адже був саме сезон різдвяних розпродажів. Що іще здивувало в зимовому Пітері, Андрій розповів «Колу».
Перше, що впадало в око, коли Андрій та Ірина прибули в Петербург, – навіть удень транспорт рухається з увімкненими фарами. Адже місто огорнуте туманом, який може не розсіюватись протягом дня.
Побачити знані білі ночі подружжю цього разу не випало, Андрій каже, що мріють погостювати в пітерських родичів ще влітку, може, тоді вживу відчують, що таке ті білі ночі.
Примітно, що робочий день пітерців починається здебільшого о 10-ій – саме тоді розвидняється повністю.
– Через такий графік та часті пробки дорогою на роботу та з роботи місцеві маркети працюють цілодобово, – каже Андрій. – Бо ж виходить, що на закупки продуктів, наприклад, катастрофічно не вистачає часу, хіба що пізнього вечора це можна зробити. Навіть уночі на вулицях Пітера багато машин.
Різдвяний Санкт-Петербург вечорами вражає багатством різнобарвної ілюмінації, лазерних шоу, зокрема в центральній частині міста.
Легенда чи правда, але фішкою Пітера вважається жива височезна (метрів 30) красуня-ялинка.
Вулиці Пітера приємно вражають чистотою, від мешканців наче віє культурою та ввічливістю.
– На вулицях не побачиш компаній, що розпивають спиртне, немає таких і по поодиноких прехожих, – каже Андрій Бондаренко. – Хоча штрафи за паління і розпиття алкогольних напоїв у Росії невисокі, порівняно з українськими. Там за порушення цієї норми закону збіднієте на 20 гривень (у перерахунку на національну валюту).
Оскільки полтавець автолюбитель, то звернув увагу й на такий факт, що в сусідів нижчі штрафи й за порушення правил дорожнього руху: 20 гривень за водіння не пристебнутим ременями безпеки.
Мости взимку не розводять
– Знаєте як відрізнити петербуржця від гостя? – ідеться в одному анекдоті, який преповів Андрій.
– Як?
– Гість, коли бачить розведення мостів, щиро дивується з широко розкритими очима, а місцевий висловлюється добірною лайкою.
І не дивно, бо з приміської зони не потрапиш у місто, якщо мости на ніч розвели.
Тож розвідні мости, про які, мабуть чув чи не кожен, і з якими асоціюється Петербург, узимку не розводять. Адже Невою курсують великі судна, поки річка не вкриється льодом.
– Оскільки я був у Петербурзі не вперше, то раніше бачив, як відбувається розведення мостів, це ціла процедура, – говорить Андрій Бондаренко. – Якщо якийсь водій не встиг звільнити міст, до нього звертаються за допомогою мегафона з вимогою звільнити об’єкт.
Крейсер Аврора ще доступний відвідувачам
Подружжю вдалося побачити славетний крейсер «Аврора». Лише недавно в ЗМІ була інформація, що на «Аврорі» перестануть нести варту курсанти нахімовського училища. Тож були побоювання, що крейсер, пов’язаний із Жовтневим повстанням, зовсім не діятиме як своєрідний музей. Та він досі пускає відвідувачів усередину історичного судна.
– Нам удалось доплатити екскурсоводу і послухати разом зі школярами цікаву розповідь, побувати в каютах, та навіть у шахті, де зберігалось вугілля для опалення судна,побачити печі, – розповідає Андрій Бондаренко. – Навіть не підозрював, що близько 100 років тому для зв’язку на більшовицькому судні існувала 70-метрова металева труба. У неї гукали в трюмі, а голос чути було в іншому кінці «Аврори».
В Ермітаж безкоштовно – півдня в черзі
Усього Петербург налічує 170 музеїв.
Мріяли потрапити цього разу в один із найбільших і найвідоміших музеїв світу Ермітаж і полтавці. Але черга бажаючих у день, коли вони надумали це втілити, виявилась метрів у 250. Тож подружжя перенесло відвідини на літо.
– Загалом перший четвер кожного місяця вхід в «Ермітаж» безкоштовний, – каже Андрій. – В інші дні – 60 гривень.
Собор Казанської Богоматері залишив слід на тілі Андрія
Вражають красою архітектурні будівлі Петербурга, адже в місті архітектурної гармонії та європейської елегантності переплелись різні стилі й епохи.
Прекрасні собори, в деяких із них є оглядові майданчики, звідки за окрему плату можна побачити краєвиди Пітера на багато кілометрів, як от із майданчика собору Казанської Богоматері.
– Не вірив у щось таке надзвичайне, а зі мною сталось це після випадку на території храму, – каже Андрій. – Послушниці собору попросили мене допомогти перенести щось на зразок кафедри, не знаю, як зветься це приладдя. Я не відмовив. Через два дні помітив на пальці правої руки, причому на внутрішній стороні, родимку…
До речі, на набережній є музей, створений прямо у підводному човні.
Пітерці настільки дбають про красу архітектурних будівель, що навіть коли роблять ремонти фасадів багатоповерхівок, то для ока гостей та й самих жителів ставлять спеціальну декорацію, що закриває будівництво і не псує вигляду.
Пам’ятник Петру І залишив негативні враження
Андрій каже, що пам’ятник якийсь химерний, невдалий, як йому здалося. Тонкі ноги, маленька голова і великий тулуб – таким видався полтавцю пам’ятник засновнику північної столиці. Полтавський Петро І біля музею Полтавської битви значно кращий, зазначив Андрій.
Як дешевше дістатись Петербурга
Їхати в Пітер можна залізницею. Із Полтави є причіпний плацкартний вагон, щоправда, обійдеться ця поїздка недешево – 750 гривень на особу в один бік.
Інший варіант – дістатись до Києва (маршрутка – 75 гривень, потяг – від 50). Звідти комфортабельним автобусом, через 19 годин будете в культурній столиці Росії. Про послуги фірми-перевізника (Ekolines) інформація є в інтернеті, на одного квиток з Києва до Петербурга коштує 380 гривень.
Що почому
Придбати невелику квартиру в північній столиці РФ коштує 100 тисяч зелених.
Зарплати пітерців в середньому 20 – 25 тисяч рублів (4 – 5 тисяч гривень).
Комуналка обходиться дещо дорожче, ніж у нас – близько тисячі гривень за двокімнатну. Якщо знімати, то практично йде одна зарплатня на це.
Продукти коштують трохи дешевше порівняно з цінами на них у Полтаві.
У величезному торгово-розважальному центрі «Гостинный двор» можна купити якісні фірмові речі за цінами, що в кілька разів нижчі за полтавські.
Бензин у Санкт-Петербурзі відносно недорогий – по 5,3 гривні, через те немає потреби переобладнувати транспорт на ще дешевший газ.