Різко загальмував водій - і половина пасажирів «маршрутки» вже біля його кабіни. Гірше, коли хтось отримує травму. Та в основному словесною перепалкою між водієм та пасажиром все і закінчується.
- Мене буває жахають наші маршрутки, носяться, людей не пропускають на переходах. Одного разу, коли водій різко загальмував на світлофорі, я ще не встигла сісти і впала, забила собі руку. Коли я зробила водію зауваження, він мене вилаяв, сказав щоб я на тролейбусі їхала, - говорить Лідія Олександрівна, пенсіонерка.
Але кожен полтавець має право на компенсацію морального збитку і відшкодування витрат на лікування.
- По-перше варто знати, що всі транспортні засоби, в тому числі громадський транспорт обов’язково мають страховку цивільної відповідальності, говорить Олександр Шендріков, заступник начальника з питань транспортних перевезень та зв’язку полтавського міськвиконкому. - Перевізник відповідає за Ваше життя та здоров’я. Про це прямо сказано у статті 928 Цивільного кодексу України. Ще, перевізник забовязаний розмістити дані про себе та страхувальника: телефони та адреси на дошці загальної інформації, що є у кожному транспорті, який перевозить пасажирів.
Довести свою правоту в суді не складно, запевняє юрист
- Якщо внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, чи різкого гальмування громадського транспорту, ви отримали тілесні ушкодження, ви безперечно маєте право на матеріальне та моральне відшкодування, - говорить адвокат Леся Костенко.
Для того щоб мати перевагу у суді, юрист радить:
1) В разі настання такого випадку, коли Ви отримали травму, самі, або з допомогою інших людей викличіть швидку допомогу. Дані про час та місце виклику будуть зафіксовані у журналі швидкої.
2) Потрібно записати назву підприємства-перевізника, та державний реєстраційний номер транспорту.
3) Обмінятися координатами з іншими пасажирами. Вони можуть виступити у якості свідків.
4) Залишити квиток. Це буде незайвим доказом у суді.
5) Після лікування подайте позов до суду на відшкодування збитків.
- Якщо ж Ви не потребуєте негайної медичної допомоги, але все рівно почуваєте себе зле, тоді обов’язково подзвоніть до страхувальника перевізника та повідомте про страховий випадок, продовжує Леся Костенко.
Зазвичай інформація про страхову компанію знаходиться в салоні громадського транспорту. Якщо ж там вона відсутня, то ви можете поцікавитися про неї у водія.
Назва компанії та її номер гарячої лінії написаний також позаду «стікера», що на лобовому склі.
Стахова компанія може виплатити до 100 тисяч гривень компенсації
Як повідомили журналісту Кола Артему Чубенку у кількох страхових компаніях, більшість позовів від громадян до фірм-перевізників стосуються маральної компенсації.
- 80% позивачів хотіли отримати моральну компенсацію. Страховка обов’язкового цивільного страхування покриває до 5 тисяч гривень моральної шкоди та 100 тисяч будь якої іншої шкоди, що завдана перевізником третім особам. Тобто і пасажирам і перехожим, що можуть постраждати від даного транспорту. Якщо ж загальні збитки будуть вищі, то різницю покриває вже сама фірма-перевізник, - повідомили в одній з страхових компаній Полтави.
Довідка "Кола"
Стаття 1168 Цивільного кодексу України дозволяє відшкодування моральної шкоди. Розмір відшкодування моральної шкоди законом не встановлено, її буде визначати суд з урахуванням всіх обставин справи, характеру правопорушення, вини особи, ступеню ушкодження, періоду, необхідного для відновлення втрати працездатності тощо.
- Не соромтеся та подавайте позов до суду, якщо ви утримали ушкодження або водій чи кондуктор вас образили, - говорить юрист Леся Костенко.