Експерти: Техогляд автомобілів після "скасування" залишиться і істотно подорожчає

Новини
Валентина Зайченко1 червня 2011 о 16:422241 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245
Фото: amastercar.ru Незважаючи на депутатську ініціативу щодо скасування техогляду, випускати на дороги несправні авто ніхто не збирається.
ТО віддадуть приватним фірмам, що створить нові корупційні схеми.

Українським водіям скоро не треба буде ходити за талонами техогляду до інспекторів ДАІ. Проте доведеться розщедритися у приватників: експерти прогнозують, що талони для водіїв істотно подорожчають, пише ТСН. Верховна рада ухвалила в першому читанні законопроект про скасування обов'язкового техогляду для легкових автомобілів українців. 253 депутати визнали, що процедура проходження ТО вже давно стала формальністю. Але, як зазначає видання "Газета по-киевски" радіти зарано: розробники законопроекту обіцяють багато що змінити до другого читання (аж до того, що техогляд таки залишиться обов’язковим), а незалежні експерти прогнозують, що замість однієї корупційної схеми з'являться інші. - Ми вирішили припинити цей вид корупції в ДАІ, але дозволити мільйонам автомобілістів виводити на дорогу несправні машини не можна, - вважає депутат Віктор Швець. - Але все легко вирішується, скажімо, вже є норма про обов'язкове страхування авто, так можна в сам поліс внести графу про те, що страхування настає тільки після проходження ТО. Директор автошколи Ігор Трав’янко прогнозує, що після скасування державної монополії на техогляд ціни на нього неминуче зростуть. - Зараз законом прописана чітка процедура проходження ТО, і виходить, тарифи стримуються урядом. Як тільки монополію скасують, ціни почнуть "гуляти", отримання ліцензії на проведення ТО також виявиться наддорогою справою, і у результаті і з водіїв запросять рази в чотири більше грошей. Сьогодні формально ТО коштує 76 грн і проходять його раз на рік, а в майбутньому цілком може трапитися, що отримувати ці папірці змусять з будь-якого приводу, щоб провезти вантаж з міста в місто, - зазначив Трав’янко. - У світі відповідальність за стан авто на себе беруть страхові компанії - вони не страхують технічно несправні транспортні засоби. Німець, приміром, платить за техогляд перед страхуванням в середньому 700 євро, так що не думаю, що нас обійде подорожчання цих послуг, - додав експерт. - Тарифи зміняться, якщо держтехогляди скасують. До такого ласого шматка, як страхування через ТО, будуть допущені одиниці страхових компаній, провідна п'ятірка або підприємства "своїх" людей. Вони отримуватимуть ліцензію Моторно-транспортного бюро України. Компаніям доведеться утримувати спецдепартаменти, а державі - навчальні центри, адже на сьогодні в галузі немає фахівців для страхування майна такого роду, які можуть розібратися в технічних моментах. Усе це відіб'ється на вартості страхового полісу, - заявив Богдан Осадчий, начальник відділу продажів однієї з страхових компаній.