Підвищувати тарифи на КАСКО немає причин
– Ми вважаємо, що з відміною ТО підстав для підвищення ризиків аварійності на дорогах немає. За статистикою нашої страхової компанії, несправність авто – чи не остання в списку причин ДТП. У 2010 році менше 1% автовласників, що застрахувалися, мали якісь проблеми з технічним станом машини. Тому й підвищувати тарифи на КАСКО недоцільно, – говорить Василь Дужак, представник головного офісу однієї з всеукраїнських страхових компаній. –Для нас незрозуміло чому скасування обов'язкового техогляду легкових автомобілів повинна якимось чином впливати на тарифи. Для формування вартості страховки існують більш важливі фактори, такі як, наприклад, стаж водіння і вік водія, ніж наявність або відсутність талона, який видавався раз на 2 роки.
Добровільне страхування автоКАСКО – ринок, який саморегулюється. Отже, зміна тарифів на цей вид страхування буде залежати тільки від зміни ринкової кон’юнктури, підвищення середньої збитковості і цін на запчастини та ремонтні роботи, зазначив представник страхової компанії.
Підвищення тарифів на ОСАЦВ (ОСАГО) – це порушення закону
– Говорити про підвищення тарифів на ОСАЦВ – означає порушувати закон. Тому що розміри страхових платежів по цьому виду страхування давно закріплені законодавчо і ці умови ніхто не відміняв, – зазначив столичний спеціаліст. – Страховий платіж по ОСАЦВ розраховується шляхом множення базового платежу (180 гривень) на відповідні коригувальні коефіцієнти. На сьогоднішній день існує сім типів коефіцієнтів і жоден з них не дає можливості збільшити або зменшити страховий платіж у залежності від наявності або відсутності у страхувальника документа, що підтверджує технічну справність його транспортного засобу.
Але навіть, якщо ж в існуючу систему розрахунку страхового платежу пізніше будуть внесені зміни, які дозволять коригувати страховий платіж за цією ознакою, страховики навряд чи будуть робити будь-які надбавки.
– По-перше, конкуренція на ринку автотранспортного страхування і так висока. По-друге, серед усіх аварій, що сталися на дорогах України за 2010 рік, частка тих, які були викликані несправністю транспортних засобів, склала менше 1 відсотка. Таким чином, якщо деякі страхові компанії вирішать підвищити розцінки, то зроблять вони це зовсім не через скасування процедури проходження обов’язкового техогляду, – говорить Василь Дужак.
Як говорять страховики, новий закон принципово не вплине на автотранспортне страхування. – Хоча закон привів до деякої неузгодженості в основних документах, якими керуються страховики в роботі, ми сподіваємося, що з часом ці колізії будуть усунені і спірних моментів не буде, – зазначив спеціаліст.