Перший з десяти нових тролейбусів вже прибув до Полтави. Інші дев’ять – на підході.
Запустити на маршрути їх повинні вже у вересні – до свята Дня міста та до Дня народження тролейбусного управління, якому виповниться 49 років.
З тролейбусом до Полтави прибув його конструктор. Спеціаліст з Луцька разом з колегами приїхав, щоб проінструктувати полтавських транспортників, як налагоджувати, ремонтувати та водити нову сучасну техніку.
Чим відрізняється новий тролейбус «Богдан» від старих ЮМЗ
– Це тролейбус спроектований у 2010 році, випущений у 2011. Він значно відрізняється від тих, що зараз в полтавському автопарку, які були спроектовані 20-30 років тому. У тролейбусі «Богдан» все виконано за прикладом найсучасніших досягнень автомобільної та тролейбусної техніки, – розповів Андрій Дзядик, конструктор, начальник тролейбусного бюро Луцього заводу «Богдан». – У новому тролейбусі немає сходинок. Зайти в нього легше. Висота від дороги – 36 сантиметрів. При потребі тролейбус може опуститися ще нижче, та, навіть, нахилитися під кутом, щоб легше було заїхати з коляскою. Крім цього, є спеціальний трап, який за потребою відкидає водій. Вся підлога в салоні також без сходинок та підвищень.
Тролейбус споживає на 30-40% менше електроенергії, ніж старі зразки цієї техніки. Він має систему рекуперації, за допомогою якої частина електроенергії повертається назад у мережу при гальмуванні тролейбуса, розповів конструктор.
Тролейбус обладнаний спеціальними кнопками, якими пасажири можуть сповістити водія, що потрібно зупинитися на наступній зупинці. Кнопки розміщені на поручнях, а для інвалідів – нижче на бокових стінках. Також у тролейбусі є спеціальні місця для інвалідних візків.
Тролейбус обладнаний великими вікнами.
– Такий тролейбус можна використовувати як екскурсійний, або замовити на весілля. Він дуже гарний, вікна великі, з яких відкривається гарний вид.
Сидіння у новому тролейбусі зручніші, говорить конструктор. Вони м’які, обтягнуті тканиною.
У тролейбусі взимку буде тепло, а влітку – не спекотно, запевняє конструктор техніки.
– У тролейбусі гарна сучасна система вентиляції. А на холодний період передбачені чотири спеціальних калорифера, – розповів Андрій Дзядик.
Термін експлуатації такого тролейбуса 12 років, але він прослужить набагато довше, запевняє Андрій Дзядик.
Пасажиромісткість – 100 пасажирів. Серед них – 34 сидячих місця. Цю кількість можна збільшити, обладнавши тролейбус додатковими сидячими місцями на прохання замовника.
Ціна одного тролейбуса – близько 2 мільйонів гривень.
Майже наполовину новий тролейбус складається з німецького обладнання
– 60% деталей – українські. 40% – чеські та німецькі, – розповів Андрій Дзядик.
Водії задоволені новою технікою і вже вчаться нею керувати
– Я керую тролейбусами вже 25 років. Спочатку це був ЗІУ, потім ЮМЗ, а тепер буду керувати «Богданом». Сьогодні я вже пробувала. Тролейбус дуже сучасний, легкий в управлінні, зручний. Їде легко, рушає та гальмує плавно. Можна, навіть за поручень не триматись при поїздці, – розповідає Ольга Закревська, водій КП «Полтаваелектроавтотранс».
Хоча деякі незначні зауваження до конструктора тролейбусу у транспортників були. Які саме, поділитися з журналістами вони не захотіли. Сказали лише, що пасажирів це стосуватися не буде.
Журналістів покатали на тролейбусі – відвезли від тролейбусного депо до центру із зупинкою прямо біля міської ради.