, зміст якого полягав у визначенні найоптимальнішого засобу пересування в місті в ранкову годину «пік».
Автором і ініціатором експерименту виступив Володимир Семко, велосипедист, громадський активіст, кандидат технічних наук, доцент кафедри містобудування та архітектури Полтавського національного технічного університету ім. Ю. Кондратюка. Учасники – велоактивісти Полтави Ольга (пересувалася за допомогою громадського транспорту), Сергій та Максим (пересувалися на велосипедах), Володимир (пересувався на автомобілі).
Вихідні дані:
Відправною точкою було визначено двір будинків 4,6,12 по вул. Ціолковського, район «Мотель». Початок руху усіх учасників – 07.30. Кінцевий пункт – Театральна площа з боку вул. Жовтневої. Точка зустрічі учасників – парадний вхід театру Гоголя.
За умовами експерименту, автомобілісту не дозволяється порушувати правила дорожнього руху, в тому числі і рухатися зі швидкістю понад 60 км/год (максимально допустима швидкість руху в населених пунктах в Україні). По приїзду до пункту призначення, водію необхідно припаркувати автомобіль, не порушуючи правил паркування і підійти до точки зустрічі.
Велосипедисту не обов’язково рухатися за маршрутом руху автомобіля. Завдання – досягти кінцевого пункту призначення.
Учаснику експерименту, який обрав для себе громадський транспорт – ніяких обмежень.
Звіти учасників експерименту:
Володимир (автомобіль).
«Нажаль, не було можливості використати відеореєстратор, тому спробую змалювати свої враження за допомогою слів. Отже, рухався за маршрутом Ціолковського, 6 – Грушевського – Степового Фронту – Фрунзе – Шевченка – Гоголя – Театр Гоголя (з боку Жовтневої). Насправді, завантаженість вулиць була невеликою. На жодному перехресті переді мною не було більше 10 машин. На нерегульованих перехрестях Грушевського-Ціолковського та Пушкіна-Гоголя прийшлося трохи постояти, пропускаючи автомобілі на головній дорозі. З 9-ти регульованих перехресть на червоне світло потрапив на 7-ми. Спираючись на особистий досвід, можу сказати, що трафік не був інтенсивним. Буває набагато гірше.»
У чистому підсумку:
протяжність маршруту – 5,5 км,
час в дорозі – 14 хвилин 10 секунд,
витрати пального – 0,5 л, тобто витрачено близько 5 гривень (тільки на бензин, не враховуючи амортизації авто).
Ольга (громадський транспорт):
«Я працюю неподалік від свого помешкання і громадським транспортом зранку не користуюсь, тому цей експеримент для
мене був, як вперше. О 7.30 ми стартували, і я пішла до зупинки «4-та поліклініка». А там народу! Оскільки їхати треба до театру Гоголя, вирішила сідати на транспорт, який їхатиме на Південний вокзал. Далі описувати не буду, а просто додам пару картинок, які про все говорять.
Поки я їхала в маршрутці , в мене задзвонив телефон. Але відповісти я не змогла, оскільки якийсь парубок, що випромінював пахощі, які зовсім не нагадували троянди, притис мене до поручня і наступив на ногу, пошкрябавши при цьому нові туфлі. На іншу ногу бабуся поставила свою досить важкеньку сумку. А ззаду дівчина уткнулася носом мені в плече. Не думаю, що від ніжності, швидше – від безвиході.
Вийти з автобуса – це те саме, що і швидко бігти по шию у воді. Та нарешті мені це вдалося. Звичайно, я приїхала останнью. Мій час – 31 хвилина 42 секунди. Витрати на проїзд – 1,75 грн»
Сергій та Максим (велосипеди):
У хлопців особливих вражень не було. Їздити велосипедом по місту для них – звична річ.
Сухий звіт:
протяжність маршруту – 3,8 км,
середня швидкість – 16,4 км/год,
набір висоти – 70 м,
час в дорозі – 11 хвилин 34 секунди.
Витрати на проїзд – 0 грн. Плюс ранкова зарядка і чудовий моціон.
Ну що ж. Цей експеримент ще раз підтвердив те, що велосипед – найоптимальніший транспортний засіб для пересування по місту на невеликі відстані.
Від себе можу додати, що якби учасники розпочали не о 7.30, а о 8.00, то велосипедисти мали б значну перевагу у часі перед авто і громадським транспортом, оскільки година «пік» на полтавських дорогах триває саме з 8-ї до 9-ї.
Автор: Олександр Іваніна, велосипедист, перший заступник голови Полтавської районної державної адміністрації, депутат Полтавської обласної ради, обраний за списком Партії регіонів.
Фото: Володимир Семко
Читайте також: Олександр Іваніна. Купіть велосипед – станьте мобільними без шкоди навколишньому середовищу
Як і було анонсовано, в рамках проведення Європейського тижня мобільності відбувся експеримент «Як краще»