На це впливає чимало хитрощів торгівельної мережі, серед яких, зокрема розміщення товару. Для того, аби ви залишили якомога більше грошей в супермаркеті, маркетологи застосовують кілька прийомів та правил. Про пастки для покупців у супермаркетах ми розповімо в нашому матеріалі.
Хитрість 1. "Золотий трикутник"
Аби покупці швидко не покидали приміщення магазину, головні товари розміщують за спеціальною схемою. Сам вхід, основний продукт (наприклад, м'ясо, молоко або хліб в продуктовому магазині) і каса складають "золотий трикутник". На площі «трикутника» викладають товар, необхідний для швидкого продажу (дорогий, швидкопсувний, новий).
Правило "золотого трикутника": чим більша площа, що утворюється між входом, касою і найпопулярнішим товаром, тим більше шансів ефективнішого продажу.
Найбажаніший товар, за який людина готова подолати шлях через весь магазин, розміщують в глиб магазину. Це змушує покупця перетнути зал і ознайомитися з усім асортиментом супермаркету.
Хитрість 2. Розташування товару на полицях
Щоб покупець залишив побільше грошей в супермаркеті, товар ще і хитро виставляють. Найкращі полиці магазину це ті, які розташовані на рівні очей покупця. На них виставляють дорогі товари, ті, які погано продаються.
Схема така:
Середні полиці (ті, на які, перш за все, падає людське око) – дорогі товари, яким є альтернативи, або товар, в якого ось-ось має вийти термін придатності.
Верхні полиці – товари для чоловіків. Це пов'язано з особливостями їхнього сприйняття дивитися далеко і не бачити того, що під носом. Саме тому супермаркетах часто алкогольні напої, сигарети та закуску до пива ставлять вгорі.
Нижче – товари для дітей. Цукерки, «чупа-чупси», шоколад, соки з трубочкою розміщують на рівні ока дитини. Тобто так, щоб малеча могла до них дотягнутись. А отже і спонукати батьків придбати незапланований товар.
Нижчі полиці – дешевий, об'ємний товар, який користується попитом. Наприклад, крупи. Зазвичай, купівля круп і макаронів планується так, що покупці обов'язково їх куплять, де б продукти не знаходилися.
Окрема точка продажу - місце поруч з касами. Тут розміщують товари, які можна купити «на здачу»: зубні щітки, батарейки, шоколадки, жувальні гумки. Ці товари, доки ви стоїте в черзі, весь час під кутом зору.
До теми - У Полтаві супермаркети потерпають від любителів дорогого алкоголю
Хитрість 3. "Зворотній годинник"
Як правило, покупці рухаються по торгівельному залу проти годинникової стрілки. Тому основні товари розташовують в зоні руху.
Хитрість 4. "Принцип сумісності"
Товари в супермаркетах викладають за сумісністю, щоб покупець, купуючи один продукт, спокусився придбати й інший. Тому не випадково біля холодильників з м’ясом ви помітите приправи, а біля пива – чіпси, сухарики, горішки чи рибу.
Хитрість 5. "Зона витягнутої руки"
Кожен з товарів викладають так, щоб людина могла дотягтись до нього. Адже, якщо покупцеві буде важко дістати товар, він навряд чи намагатиметься це зробити.
Хитрість 6. Аромати та музика
Зазвичай, люди відвідують супермаркети після роботи, а отже голодними. Тому посилені аромати випічки чи курки "гриль" часто спокушають покупців все це придбати, хоча вони і не збиралися.
А приємна спокійна музика, яку включать в супермаркетах, створює затишну атмосферу. Людина розслабляєтеся, перестає поспішати і, врешті-решт, проводить в магазині набагато більше часу, ніж планувала.
Хитрість 7. Ціна без копійки
Саме в супермаркетах найчастіше виставляють ціну без однієї копійки, наприклад, 5.99 гривень. Покупцю в такому випадку у свідомості закарбовується п’ять гривень, а не шість, як є насправді.
Хитрість 8. Мало корзин, багато візків та «затори» в рядах
Часто прийшовши до великого супермаркету, ви не помічаєте вільних корзин, в які можна складати покупки. Узявши з «безвихідності» візок, ви ризикуєте більше витратити. Візок має великий об’єм і вам здаватиметься, що ви взяли небагато. Крім того, тут ще вас «зловлять» на “заторі": вузькі проходи між стелажами супермаркету розраховані тільки на два візочки, і, доки ви чекаєте в “заторі” щоб проїхати, можете набрати абсолютно непотрібних товарів з неходових полиць: соусів, побутової хімії, серветок.
Поради, як придбати в супермаркеті лише заплановані речі:
- напишіть список і не забудьте його прихопити з собою;
- не здійснюйте покупки коли ви голодні, втомлені або засмучені;
- не беріть до супермаркету дітей;
- округляйте ціни на цінниках;
- не купуйте все в одному супермаркеті, зайдіть краще ще в один магазин (так ви триматимете в голові думку, що в іншому місці той чи той продукт може буди дешевшим чи свіжішим);
- не лінуйтесь нахилитись до нижніх чи дотягтись до верхніх полиць, адже на середніх виставляють дорожчі товари;
- робіть покупки із кошиком, а не із візочком;
- по супермаркету до необхідного товару йдіть швидко, не оглядаючись.
До речі, українцям світить підвищення зарплат і прожиткового мінімуму
Часто, ідучи до супермаркету за одним, ми купляємо і незаплановані товари.