Прагнення підписати Угоду про асоціацію з ЄС забезпечує необхідне об’єднання інтересів політиків. У цій сесії Віктор Янукович, окрім вже звичної кіноіндустрії та інформаційних технологій, займеться розвитком масового спорту. Про найбільш важливі законодавчі ініціативи з точки зору політика, а також про те, як зробити здоровий спосіб модним і масовим, читайте в інтерв’ю.
– Вікторе Вікторовичу, минула сесія Верховної Ради запам’яталася багатьом українцям як одна з найскладніших, з точки зору взаємин між політиками. Практично кожен сесійний тиждень Парламент блокували. Що можете сказати про старт роботи цієї осені ?
– Ви знаєте, в перервах між пленарними тижнями випадково побачив новину про методи парламентаризму в Йорданії. Там один із депутатів, Талал Шариф, вистрелив у свого колегу з автомата АК-47. Прочитав і зрозумів, що наш парламент не такий уже й поганий, часом порівняно конструктивний і навіть якоюсь мірою ефективний. Є над чим працювати. І це, звичайно, надихає. А якщо говорити серйозно, то Вільнюський саміт робить свою справу. Вже в листопаді Україна може підписати Угоду про асоціацію з Європейським союзом, і ніхто з політичних партій не хоче бути причиною неуспіху. Щоб підписати угоду в листопаді нам потрібно виконати свої зобов’язання перед ЄС, а їх чимало. І сьогодні всі сили кинуті на це.
– Ви є членом Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв’язку, скажіть, будь ласка, чи плануються якісь важливі законодавчі ініціативи з Вашого профілю?
– Так, якщо Парламент буде налаштований так само оптимістично, цієї осені у ВР має бути внесений стратегічний законопроект "Про автомобільний транспорт". Він розроблений на базі Міністерства інфраструктури. І вже пройшов не одне коло публічних обговорень. Ця ініціатива змінить багато правил гри на ринку.
– Уточніть, про що саме йдеться? В Україні давно дуже гостро стоїть питання безпеки перевезень, зараз, по суті, будь-який бажаючий може переобладнати свій фургон в пасажирський автобус і піддавати ризику життя людей. Ця ситуація зміниться?
– Так, це одна з головних проблем, яку повинен вирішити законопроект. Буде суттєво посилено відповідальність за нелегальні перевезення, аж до конфіскації транспортних засобів. Це означає, що вантажних автомобілів, перероблених під пасажирські з порушенням норм безпеки, стане значно менше, як і нещасних випадків на дорогах, що зможе врятувати на дорозі багато життів!
– А як зміняться правила гри для підприємців?
– Закон передбачає абсолютно прозорий доступ на ринок, аналогічні правила працюють в ЄС. Визначено чіткі критерії, яким повинен відповідати перевізник: хороша репутація, стабільне фінансове становище і професіоналізм. У числі конкурсної комісії, крім чиновників, будуть представники всеукраїнських громадських організацій – можливості для корупції мінімізовані. І, ще, що важливо, єдиним приводом для підвищення тарифів буде зростання цін на паливо більш ніж на 10%. Так що непередбачених стрибків цін бути не повинно.
– Подивимося, як це працюватиме на практиці. Давайте поговоримо про розвиток спорту в Україні. Цього літа Ви закликали людей звертатися до Вас зі своїми ідеями, пропозиціями, проектами, які стосуються здорового способу життя, багато листів отримали?
– Так, кілька сотень листів із загальними ідеями і конкретними пропозиціями, і, що важливо, свіжий погляд на ситуацію щодо розвитку спорту в країні. Що мене в цьому вразило – так це неймовірні успіхи наших спортсменів при мінімальній інфраструктурі. Звичайно, ми всі знаємо, що наші хлопці найкращі. Але, щоб зрозуміти цей масштаб, потрібно на власні очі подивитися на умови, в яких деяким з них доводиться тренуватися. Можете собі уявити, яким чудесам потрібно навчитися, щоб не маючи жодного спеціального треку, посідати призові місця з ковзанярського спорту на чемпіонатах світового рівня? Все це зайвий раз доводить, що потенціал України в спорті дуже великий. Ми могли б стати однією із найспортивніших, найздоровіших націй у світі. Я вважаю, кращий інструмент для цього – розвиток неолімпійських, доступних, "вуличних" видів спорту. Це непросте завдання, але затягувати з ним я більше не бачу можливості. Так що, як і раніше, прошу всіх небайдужих людей ділитися своїми пропозиціями. Ми зробимо все, що в наших силах, щоб реалізувати кращі проекти.
– Вікторе Вікторовичу, не можу не запитати Вас про сектор інформаційних технологій. Цим напрямком Ви займаєтеся вже кілька років. Як далеко вдалося просунутися?
– Найближче до фінішної прямої знаходиться законопроект №2063, який повинен ввести нові податкові умови для національного IТ-ринку. Його завдання – зробити українську IT-індустрію конкурентоспроможною на міжнародному рівні і зупинити відтік талановитих програмістів з нашої країни. Останні півроку ми провели в узгодженнях всіх найтонших деталей, врахували побажання якщо не всіх, то абсолютної більшості учасників ринку, переконали ті бюрократичні структури, які виступали проти нашої ініціативи торік.
– На своїх сторінках у соціальних мережах Ви часто пишете про успіхи українського кіно. Що порадили б подивитися нашим глядачам?
– Дійсно, українське кіно з абстрактної мрії перетворилося на конкретний продукт. Якраз цієї осені на широкі екрани виходить відразу кілька українських прем’єр. Це фільми "Параджанов", "Ломбард", "Іван Сила". Кіно – це завжди справа смаку. Тому раджу дивитися все і вибрати своїх улюблених українських режисерів!