Днями читав інформацію про те, що на розвиток туризму на Полтавщині виділено 100 000 гривень і голова Полтавської ОДА Валерій Головко доручив Департаменту інфраструктури та туризму розробити заходи та запросити туроператорів, щоб вони переконалися у туристичній привабливості Полтавського регіону. Що ж, безумовно, туризм розвивати потрібно. Безумовно, для розвитку туризму є великий потенціал. Проте, панове чиновники мають зрозуміти, що продається не потенціал, а продукт. Готовий продукт. І промоція є важливим елементом маркетингу. Але лише після того, коли продукт готовий.
До чого це я веду? Днями з друзями проїхався одним з найпопулярніших туристичних маршрутів Полтава-Диканька-Опішня. На всьому шляху побачив лише два вказівники "Музей". От просто "Музей" і все. Ну, ок, я місцевий, знаю і де Кочубеївські дуби
розташовані і чим цікава для туристів Миколаївська церква в Диканці. А що робити звичайним туристам, котрі рухаються власним транспортом? Як знайти ці туристичні родзинки Диканьки? І вони ж там не єдині. Один лише вказівник "Музей"... Потенціал кажете? А продукт де? Ок, поїхали далі.
Опішня. Столиця українського гончарства зустрічає якимись не читабельними і мало зрозумілими банерами і вказівниками. Що музей гончарства десь тут є зрозуміло, але тому, хто не знає дороги, потрапити до нього не так і просто. І не лише через несистемні вказівники, а й через відсутність доріг (фото зроблено безпосередньо біля музею)...
Добре, дістались нарешті музею. Приємно, що тут піклуються про наших вояків. Молодці.
Але не піклуються про відвідувачів загалом. На доволі великій території музею-заповідника ніде купити звичайної води. Магазин зачинений. Працівники музею кажуть "Підприємець не вийшов на роботу і ми вдіяти нічого не можемо". Не можете чи не хочете? Кому то цікаво хто вийшов на роботу, а хто ні? Далі. Майстер-клас з гончарування для відвідувачів проводиться у доволі віддаленому місці музею-заповідника. Блукали, шукали, повернулись, розпитали. Виявляється, не дійшли всього якихось 20-30 метрів. Ну а дійсно, хіба то проблема під яскравим сонечком при 30-градусній жарі пару раз вверх-вниз сходами збігати розпитати? Невже так важко вказівники поставити? Але й то ще не все. Вказівник, що допомагає знайти туалет є, але його, якраз, можна було б і не ставити. Бо по запаху легко знайти те, таке необхідне туристам, місце за декілька десятків метрів.
Запрошую начальника управління з питань туризму і курортів Департаменту інфраструктури та туризму Полтавської ОДА Ларису Оніщук провести презентацію для туроператорів ось тут, в самому потенційно важливому для пересічного туриста місці. Точно на довго запам'ятають!
Якщо ж без злої іронії, то панове чиновники, не витрачайте кошти платників податків на презентації при відсутності продукту. Бо то вийде елементарне марнотратство.
Вкладайте кошти в розбудову хоча б елементарної інфраструктури. Вказівники, туалети, дороги, транспорт. Ось з чого потрібно починати розвиток туризму. Потім заклади харчування і готелі. А же потім презентуйте на здоров'я!
P. S. На сайт Полтавщина туристична без сліз дивитись не можливо. Людоньки! На першій сторінці сайту мають бути анонси що де відбудеться, а не звіти, що де вже відбулось! Чи сайт не для туристів, а для чиновників?