Йшлося про порушення з боку начальника Департаменту
інфраструктури та туризму Полтавської ОДА Сергія Марчишинця.(http://tsn.ua/ukrayina/poltavska-prokuratura-znayshla-zlovzhivannya-oblasnih-chinovnikiv-u-sferi-perevezen-436326.html).
Нагадаємо, що 4 листопада 2014 року конкурс на право бути
робочим органом конкурсного комітету з визначення пасажирських перевізників на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за території області, виграв Кременчуцький національний університет імені М. Остроградського. Але вже 20 листопада того ж року було проведено додаткове засідання конкурсу. За його протоколом, переможцем стало ТОВ «Полтаватранс». При цьому питання про скасування попереднього рішення конкурсного комітету не піднімалося. Прокоментувати цю ситуацію погодився голова Полтавської облдержадміністрації Віктор Бугайчук.
– За час моєї каденції до роботи Сергія Марчишинця у мене були деякі зауваження, – говорить Віктор Михайлович. – У конкурсі участь брали два учасники: Кременчуцький національний університет імені М. Остроградського та ТОВ «Полтаватранс», які на сьогодні володіють усіма автостанціями області. Виграв тоді університет, бо тут є кафедра «Організація автомобільного транспорту», де працюють доценти і професори, які мають програмне забезпечення і базу, що б правильно, з наукової точки зору, розраховувати маршрути, де робити зупинки, на які автостанції заїжджати.
Наступного дня, після того як Віктор Бугайчук пішов із посади, результати конкурсу скасували та призначили нового переможця ТОВ «Полтаватранс».
– Чому результати скасували, мені не зрозуміло. На ТОВ «Полтаватранс» працює декілька осіб, а їхній начальник не може відповісти на елементарне запитання, який у них валовий обіг та говорить, що прийшов трішки підзаробити, – продовжує екс-губернатор. – Звичайно, комісія, яка визначала переможця, віддала перевагу університету, де працює на кафедрі щонайменше 20 професіоналів: доценти, професори. До того ж сюди можна залучати ще й студентів зі старших курсів, дипломників. На питання, чому рішення змінили, має відповідати Сергій Маричишинець, він повинен знайти пояснення, аргументувати своє рішення перед нинішнім головою ОДА Валерієм Головком.
ТОВ «Полтаватранс» володіє автостанціями в області, тому під час планування маршрутів вони прокладають їх саме через свої станції.
– До того ж під час формування тарифу на проїзд на ТОВ «Полтаватранс» з продажу квитка вони одразу відраховуть 10% від вартості на свою користь. Так не може бути, бо, наприклад, квиток Полтава – Київ коштує гривень 250 грн, контролер квиток відірвала і 10% – 25 гривень – забрала собі, за що? Чим більша відстань, тим процент має бути меншим, бо 10% від 15 гривень і 250 гривень – це велика різниця. Це звичайна арифметика. Вартість повинна бути аргументована.
Самі ж перевізники зазначають, що ціна квитка передбачає також відрахування ще 15% від вартості з продажу на користь ТОВ «Полтаватранс». Тобто загалом фірма забирає 25% за те, що просто продала пасажиру квиток.
– Я не говорю про те, що між Сергієм Марчишинцем та представниками ТОВ «Полтаватранс» є якісь корупційні зв’язки, але питання виникають. Я вважаю, що необхідно розбиратись, чому Марчишинець скасував результати конкурсу на користь ТОВ «Полтаватранс», – повідомив Віктор Бугайчук.
Вікторія Терещенко