Лічильники необхідно купувати в організаціях, які мають право на їх встановлення або в спеціалізованих магазинах. Перш за все потрібно звернути увагу на комплектацію, зокрема, на наявність технічного паспорту, де вказаний гарантійний термін та дата повірки.
Прилади обліку обов’язково проходять первинну повірку – контроль на точність, відразу коли «сходять з конвеєра» підприємства-виробника, що підтверджується підписом повірника та відбитком тавра в паспорті на прилад.
Бажано, щоб лічильник був «свіжим», простіше кажучи, чим менше пройшло часу з моменту його виготовлення, тим довше до наступної повірки.
Як чинний нині закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», так і новий закон «Про метрологію та метрологічну діяльність», який набуває чинності з 2016 року, передбачають повірку лічильників води раз у 3-4 роки, в залежності від типу та року виготовлення. Хоча в паспортах на засоби вимірювальної техніки деяких зарубіжних виробників можна зустріти і шестирічний термін повірки, але українськими нормативними документами він не передбачений. Повірці водомірів передує їх технічний огляд і при потребі, ремонт.
В Полтаві є три організації, уповноважені на виконання подібних робіт: Комунальне підприємство «Водоканал», «Полтаватеплоенерго» та ТОВ «Техцентрсервіс».
Повірку лічильників на обладнанні вищезазначених організацій проводять виключно фахівці ДП «Полтавастандартметрологія».
На повірку водолічильників власникам надається не більше, ніж 1 місяць, хоча на практиці цей процес займає не більше двох тижнів. В цей період нарахування за водоспоживання проводиться умовно - у розмірі середньомісячних показників лічильника за попередні 3 місяці.
Повірка може бути позачерговою, якщо у споживача виникли сумніви з приводу правильності показань лічильника. У такому разі вона проводиться за власні кошти. Якщо помилка, котра виявиться у показниках, перевищує допустиму для даного лічильника похибку, виконавець повинен зробити перерахунок вартості своїх послуг з дня останньої повірки або з дня встановлення водоміра (якщо його повірка ще не проводилася) на відповідний відсоток відхилення показників. Отже, в разі виникнення сумнівів щодо роботи лічильника або при пошкодженні пломби споживачу необхідно терміново звернутися до водоканалу. Якщо споживач не провів повірку своєчасно, після закінчення терміну повірки розрахунки за спожиту воду ведуться за встановленими нормативами споживання, а не за показниками лічильника.