Якщо полтавець, маючи в гаражі Daewoo Lanosa, проїде в рік 10 000 кілометрів, то витратить у 10 разів більше, ніж заплатив би транспортного збору (до уваги береться середня витрата у 7,5 л/100 км, підвищення ціни бензину на 1 гривню та реальна сума транспортного збору в 75 гривень).
Тобто замість 75 гривень транспортного збору полтавець отримає витрат на 750 гривень за 10 000 кілометрів у рік. А витрати на бензин лише збільшуються, якщо збільшується річний пробіг автомобіля.
Для прикладу ми взяли ще два автомобілі – Volkswagen Passat B6 (середня витрата пального 7,6 л/100 км, транспортний збір – 126 гривень, підвищення ціни на бензин умовне та стале – на 1 гривню) та Hyundai Tucson (середня витрата 8,2 л/100 км, транспортний збір – 200 гривень, підвищення ціни на бензин умовне та стале – на 1 гривню). Середні витрати на пальне бралися паспортні.
Журналісти «Кола» використали підрахунки для наглядності, щоб показати ситуацію – вигоди та економії для полтавських водіїв відміна транспортного збору не принесла. Залишається лише мати надію, що кошти від акцизу на пальне піде на ремонт доріг як про це заявляє влада.