Топ-5 найдраматичніших мітингів біля Полтавської міськради

Статті
Таня Цирульник23 липня 2012 о 13:571205 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Топ-5 найдраматичніших мітингів біля Полтавської міськради
Напередодні виборів «Коло» вирішило пригадати основні претензії полтавців до влади, які вони висловили під стінами міської ради за останні 5 років.
До мера ходили по ринкових та ідеологічних питаннях. Біля міської ради протягом останніх 5 років найчастіше збиралися з приводу комуналізації ринків, а найвідчайдушніше боролися за пам’ятник гетьману Мазепі. Читайте також топ-5 страйків під стінами облдержадміністрації 1 місце: Мазепі – бути! Чи не бути…

У 2008 році влада Полтави озвучила питання про встановлення пам’ятника гетьману Івану Мазепі. Така ідея відразу знайшла як палких прихильників так і категоричних супротивників. Що хотіли страйкарі: пікет біля мерії влаштували комуністи та соціалісти у серпні 2008 року, коли на сесії розглядали питання про погодження місця розташування пам’ятника. Депутатів та запрошених на сесію зустрічали з криками «Ганьба!» Вимагали, щоб займатися поточними проблемами, «а не встановлювати пам’ятники зрадникам». Як це було: Більшістю голосів того дня депутати таки погодили місце розташування пам’ятника на Соборному майдані. Згоду на його встановлення дала й громада православної церкви Київського патріархату, храм якої розташований поблизу. Валерій Асадчев, екс-губернатор, сказав, від Кабінету міністрів уже надійшло 9 мільйонів гривень на пам’ятник Мазепі, Карлу ХІІ, відновлення пам’ятників Полтавської битви. Чого добилися: пам’ятник гетьману давно виготовлений, проте не встановлений. Рішення про його встановлення на Соборному майдані міська рада призупинила у 2009 році. 2 місце: Корпусний парк в облозі «ГАЗелей» Дводенний страйк водіїв маршруток відбувся на початку червня 2008 року. Такою була реакція на тендери, які проводила міська влада у рамках програми реформування транспорту в місті. Як це було: близько сотні водіїв маршруток прийшли до стін міської ради. Корпусний парк був оточений десятками «ГАЗелей», власникам яких не продовжили дозволи на здійснення перевезень. Міську раду звинувачували у монополізації ринку перевезень. Що вимагали: працювати, доки дійсні їх ліцензії – до 2012 року, не вступаючи при цьому у великі транспортні організації, які виграли тендер на перевезення. Чого добилися: підприємців на «ГАЗелях» таки витіснили з найкращих кільцевих маршрутів. Основним перевізником стало СП «УМАК» зі шведськими автобусами. У 2011 році його «потіснили» 2 нових перевізника: «Полтавтошлях» та «Кочерга і Лакутін». 3 місце: Віддай «Мотель»! Конфлікт навколо комуналізації ринку «Мотель» тривав кілька років. Починаючи з 2007 і по 2011 рік міська влада намагалася розірвати договір про оренду земельної ділянки з власником ринку «Мотель». Як це було: підприємці ринку на знак протесту перекривали вулиці, на огорожі розвішували плакати, ходили страйкувати під стіни міської ради до 2 мерів: Андрія Матковського та Олександра Мамая. На сходи мерії приносили похоронний вінок та посипали їх гречкою. Пробували брати мерію штурмом. Що вимагали: підприємці вимагали не комуналізувати ринок. Чого добилися: На ринку билися охоронці, підпалювали кіоски, але «Мотель» таки передали у комунальну власність міста. 4 місце: Центральний ринок на 2 господарі

Наприкінці 2010 року ринок «Книжкове джерело» було успішно комуналізовано. У 2011 році міська влада продовжила комуналізацію. Це питання багаторазово обговорювалося як на сесіях міської ради, так і за стінами мерії. Як це було: Після тривалої судової тяганини, у вересні 2011 земельну ділянку під ринком було передано у оренду новоствореному КП «Полтава-сервіс». Але, за словами підприємців ринку, орендну плату вони платили, як новому, так і старому власнику ринку. Це не врятувало їх: у листопаді охоронна фірма намагалася демонтувати кілька торгових павільйонів. Обороняючи майно, один з підприємців втратив пальці рук. Наступного дня під стінами мерії зібралися обурені підприємці. Що хотіли: основна вимога підприємців – щоб  міська влада та дирекція ринку домовилася між собою і дала їм нормально працювати. Чого добилися: центральний ринок Полтави офіційно належить міській владі. 5 місце: Найдоброзичливіший мітинг біля міської ради Наприкінці 2010 року, на другий тиждень після обрання Олександра Мамая новим мером Полтави перед стінами міської ради відбувся пікет. Як це було: близько 400 підприємців прийшли до мерії протестувати проти підписання Податкового кодексу. До них вийшов новий міський голова і з цікавістю вислухав їх вимоги страйкарів до уряду країни. Дорогу не перекривали, розійшлися цілком мирно. Чого добилися: Податковий кодекс зі змінами прийняли наприкінці 2010 року.