Публічне обговорення нової можливої ціни в 2,5 гривні проходило у Полтавському міськвиконкомі 12 березня й тривало 2,5 години. Проте конструктивного діалогу не вийшло: перевізники та пасажири посперечались, так ні до чого й не домовившись.
3 полтавських перевізника – ТОВ «Полтава-Еко», ПП «Автомир» та КП «Полтаваелектроавтотранс» – подали до міськвиконкому дані про отримані ними до 200 тисяч збитків 2012 року та пропозицію підвищити вартість проїзду в автобусах для пасажирів з 1,75 гривні до 2,5 гривні. Громадська дискусія щодо цих планів вийшла більш, ніж емоційною.
Перевізники наполягали на своєму: працюють збитково, бо зарплатня персоналу, ціна пального та запчастин кожен рік росте, тоді як тарифи для населення не переглядали з 2011 року. Лагодити транспорт, підтримувати його у належному стані чи оновлювати автопарк вони не мають коштів. Навіть ціна квитка у 2 гривні 50 копійок повністю не врятує ситуацію.
- Тариф у 2,5 гривні на проїзд в автобусі не враховує планової рентабельності, лише прямі матеріальні затрати, які передбачені законом. Сюди не входять ні ремонти, ні непередбачувані випадки, - наполягав Михайло Костов, директор ПП «Автомир».
Читайте також - Олександр Мамай назвав ціну проїзду в Полтаві низькою, порівнявши з європейською (відео)
Якщо вартість квитка на проїзд не підвищуватимуть, транспортники погрожують взагалі не вийти на маршрути. Пасажири, у свою чергу, нарікали на низьку платоспроможність мешканців Полтави, безлад у маршрутах та висловлювали невдоволення якістю надання транспортних послуг: низьким рівнем культури водіїв та кондукторів, негативним ставленням з боку останніх до пільговиків. Протестні настрої люди почали висловлювати ще на вулиці – під стінами міськвиконкому з плакатами та прапорами однієї політичної партії зібралися близько 20 мітингувальників, пенсіонерів та студентів.
У залі засідань, де безпосередньо відбувалось громадське слухання, було не проштовхнутись. Представники громадськості звинуватили перевізників у тому, що всі стільці були зайняті їхніми зацікавленими підлеглими – водіями та кондукторами, які завчасно прийшли на збори. Вільних місць не вистачало, тому декому доводилось стояти 2,5 години. Для бажаючих виступити чи поставити запитання бракувало мікрофонів, у натовпі виступаючі один одного перекрикували та ображали. Економістів серед ораторів не знайшлось, тож апелювали вони до перевізників, керуючись власними міркуваннями.
Врешті-решт, наприкінці всі погодились, що треба зібрати ще один круглий стіл за участі перевізників та громадськості. Під час 2,5 години суперечок заступник мера з питань ЖКГ Олександр Найпак також повідомив: перш ніж нові тарифи ухвалить Полтавський міськвиконком, ці розрахунки має ще проаналізувати Антимонопольний комітет та розглянути депутати на профільній комісії, щоб дати свій експертний висновок. Тож можна припустити, що запропонований тариф у 2,5 гривні у Полтаві не затвердять, а знизять до 2,25 чи взагалі 2 гривень.
Громадськість висловилася з приводу намірів підняття у Полтаві тарифу на проїзд у автобусах.