Паяц, Кармен і полтавський викладач виступили у театрі ляльок (+ фото)

Новини
Ольга Матвієнко16 травня 2013 о 08:41897 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Паяц, Кармен і полтавський викладач виступили у театрі ляльок (+ фото)
Унікальну ігрову програму для дорослих привезли до Полтави із Санкт-Петербургу. Театр "Чемодан-дует "КВАМ" зібрав у залі Полтавського обласного театру ляльок аншлаг.
Цей російський театр з-поміж тих, хто приїхав на фестиваль "Зоряний шлях" вирізняється акторським складом та унікальною виставою. По суті на сцені грають всього два актори (звідси і назва) – Андрій Князьков та Олексій Мельник. Їхня вистава – не п’єса в класичному розумінні, а підбірка окремих номерів, які об’єднує спільна назва "Як із нічого зробити все". Перед глядачами за півтори години промайнули майже усі сценічні жанри: лялькова ексцентрика, пластика рук, пантоміма, клоунада, ілюзіон.

Усе, що відбувалося на сцені вимагало неабиякої злагодженої роботи від акторів. Перша сценка "Еволюція", у якій актори відтворюють пластикою рук еволюційний ланцюг, виглядала фантастично:

– Ми так і почали працювати 13 років тому, – розповідає засновник театру Андрій Князьков. – Для однієї постановки потрібні були однакові руки і я запропонував Олексію попрацювати. І ось уже скільки років.

Зараз актори вже майже не тренуються, бо зізналися: приміщення немає і постійно в дорозі, кожен ще зі своїм окремим театром.

До теми: Вірменський театр привіз до Полтави італійську лялькову оперу

Ляльки, задіяні в окремих сценках, подекуди дійсно зроблені з нічого. Наприклад, симпатична лялька із каструлі, тремпеля, тільника, старої шапки. Замість ніг – два полоника. Усі використані ляльки – рок-зірка, Кармен, Паяц – продовження ніг та рук самих акторів. За їх словами, навіть при цьому лялька якось живе своїм життям.



Глядачі щохвилини вибухали сміхом, адже здавалося, що головна мета артистів на сцені розсмішити, а вже потім чомусь навчити глядача.

Читайте: Перелік вистав Театрального проекту "Зоряний шлях"

Проте і навчити у них вийшло добре. Уся постановка просякнута важливими життєвими порадами, вплетеними у полотно подієвого бурлеску. Лише наприкінці Андрій Князьков відверто побажав: "Головне, аби кожна людина була на своєму місці".

До теми: У перший день фестивалю львів’яни показали вуличний спектакль за Чеховим

Полтавці від такої вистави у захваті:

– Дуже цікаво. Направду, із нічого зробити все. Думаю, це і любов до такого виду театральної діяльності, майстерність, креативність, ось така любов до публіки, намагання її розвеселити, виховати, дати певні настанови життєві. Це дуже геніально. Мені здається, цей спектакль можуть сприймати і діти, і дорослі, –  поділилася Віра Мелешко, викладач ПНПУ імені В. Г. Короленка.

На питання, чи не очікували розчарування, більшість глядачів після виступу відповіли, що лялькова вистава подекуди буває цікавішою за ігрову.

– Думаю, що це такий стереотип, що ляльковий театр – для дітей. Потрібно пригадати, що український вертеп, по суті теж театр, був не тільки для дітей. А грали ляльками. Вже потім перейшли на гру живих акторів, – пояснила Віра Анатоліївна.

– Я приводжу на вистави доньку, вони для дітей, але я сиджу в залі і мене, дорослу, захоплює. У лялькових виставах Від початку закладене щось добре, повчальне. Мені цікаво. А те, що сьогодні показали, то взагалі фантастично. Ляльки "грали" чудово, – не стримувала захоплення полтавка Світлана.

Окреме захоплення викликала робота акторів із публікою. Вистава "Як із нічого зробити все"  – інтерактивна. В одному із останніх номерів навіть запросили на сцену глядача із залу. Ним виявився Олександр Антонович Перебийніс, викладач Гадяцького училище культури імені Котляревського. На виставі він був разом зі своїми студентами, які стоячи аплодували тому, як їхній вчитель виконує на сцені партію із "Лебединого озера".