Які плюси та мінуси виявили «ревізори» – далі в матеріалі.
Аудит об’єктів проводили зокрема на дотримання ознак доступності, які визначені Національною Асамблеєю інвалідів України.
Станція Полтава-Південна
Мінуси:
Територія біля вокзалу потребує організації транспортного та пішохідного руху, який забезпечить безпеку в час пік та години роботи ринку "Південний".
Тож потрібна горизонтальна контрастна розмітка.
Для прикладу подаємо розмітку на дорогах за кордоном:
Немає чіткої розмітки територій паркування, не визначені місця паркування для авто, які перевозять осіб з інвалідністю.
На підступах до будівлі вокзалу – високі бордюри.
Необхідно встановити на переходах маяки зі звуковим чи світловим сигналом для осіб з вадами зору; доповнити перон та платформи контрастними попереджувальними позначеннями.
Переходи через колії (хоч би в одному місці) необхідно виконати у доступний спосіб.
Недостатньо помітних і чітких для сприйняття інформаційних носіїв.
Пристосований туалет необхідно вдосконалити (пандус виконаний з порушенням).
Платформи недоступні: їхня довжина не дозволяє забезпечити посадку з рівня платформи в усі вагони потягу.
Плюси:
Працює група допомоги для посадки у потяг.
Встановлено на доступній висоті телефон (щоправда, його прибирали на період ремонтних робіт).
Є попереджувальна розмітка на пероні.
Працює електронне табло та звукове оголошення.
Є пристосований туалет.
В наявності інформаційні орієнтири, але вони розміщені на недоступній висоті, тому погано прочитуються або залишаються непоміченими.
Першочергові рекомендацій від комітету:
- Встановити звукові маячки над вхідними дверима вокзалу
Станція «Полтава-Київська»
Мінуси:
На підступах до вокзалу немає дорожньої розмітки від (до) зупинки громадського транспорту.
Немає орієнтирів, що вказують розміщення будівлі автостанції.
Немає позначених місць для паркування авто, які перевозять осіб з інвалідністю.
Недостатньо інформаційних орієнтирів зовні та в середині приміщення вокзалу.
Надмірна кількість рекламних носіїв, які заважають сприймати інформаційні табло та вказівники.
Необхідно доповнити контрастною розміткою перон та платформи в межах вокзалу.
Необхідно позначити стікерами (помітки для слабозорих) камери схову, які розраховані на людей з інвалідністю.
кімната матері та дитини на ІІ поверсі недоступна для інвалідів-спинальників;
Переходи через колії – недоступні;
Вікно касира також недосяжне для осіб низьких за зростом та для людей, які користуються інвалідними візками.
Плюси:
Будівля вокзалу має архітектурну доступність (пандус відповідає вимогам).
Є пристосований туалет.
Працює група допомоги для посадки в потяг.
Є електронне табло та працює звукове оголошення.
Першочергові рекомендацій від комітету:
- Встановити звукові маячки над вхідними дверима вокзалу.
- Придбати підйомний механізм для посадки інвалідів-візочників у вагон.
Фото та дані надані Антоніною Ільїною, секретарем Полтавського обласного комітету доступності