У Полтаві обговорили проблемну реформу щодо повноважень нотаріусів

Влада
Надія Труш8 квітня 2015 о 16:301590 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 У Полтаві обговорили проблемну реформу щодо повноважень нотаріусів
У Полтаві обговорили реформу у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

У Полтаві обговорили проблемну реформу щодо повноважень нотаріусів

У приміщенні Полтавської облдержадміністрації відбувся круглий стіл, на якому йшлося про особливості державної реєстрації прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення.

25 березня цього року набрав чинності закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнень повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки с/г призначення". Згідно із цим законом нотаріуси мають дещо розширені повноваження.

Відтепер вони можуть здійснювати функції державного реєстратора прав на нерухоме майно. Держреєстрація похідного речового права на землю (тобто оренда) сільськогосподарського призначення здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає це право.

Тож громадяни подаватимуть лише одну заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права).

До теми: На Полтавщині землю роздають без погодження із громадою

Щодо нотаріусів, то, як зазначила Вікторія Безцінна, начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Головного управління юстиції у Полтавській області, з 25 березня вони мають доступ до Державного земельного кадастру.

– Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (але крім посвідчення заповіту) та під час здійснення державної реєстрації права на земельну ділянку шукає у земельному кадастрі відомості про зареєстровану земельну ділянку. Результати пошуків формує у витяг, який підписує та посвідчує печаткою, – розповіла про нововведення Вікторія Безцінна.

На зустрічі були присутні начальники реєстраційних служб територіальних управлінь юстиції, представники аграрного сектору області та нотаріальної спільноти.

У Полтаві обговорили проблемну реформу щодо повноважень нотаріусівМихайло Уманець

Михайло Уманець, начальник відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Полтавській області прокоментував ті зміни, які уже впроваджуються.

– Відбулися певні зміни до законодавства. Відтепер за державну реєстрацію прав буде справлятися не держмито, а адміністративний збір, – пояснив Уманець. – Його розмір розраховуватиметься від мінімальної заробітної плати. На сьогодні це 73 гривні. Крім того, державна реєстрація прав на землю с/г призначення може проводитися нотаріусом як за місцем розташування даної земельної ділянки, так і у межах області, де розташована та земельна ділянка.

Тобто відтепер полтавці можуть у Полтаві оформити земельну ділянку, яка фактично знаходиться, приміром, у Диканьці.

Чому можуть відмовити у реєстрації

– Що стосується розширення повноважень нотаріусів, то нотаріуси не приймають порвані документи, а також такі, що викладені на двох або більше окремих аркушах. Якщо аркуші не з’єднані, тобто унеможливлюють їх розглядання, а також якщо документи не пронумеровані та не скріплені підписами відповідальних осіб та печаткою, також не приймаються. Це стосується також і документів, які мають дописки чи закреслені слова. Або тих, текст яких неможливо прочитати, – пояснив причини можливої відмови нотаріусом у реєстрації Михайло Уманець.

Якщо до нотаріуса звертається особа, договір якої на оренду не має нотаріального посвідчення, скріплений степлером, то нотаріус має право відмовити у прийнятті такого договору оренди. Документ має бути прошитий, пронумерований, з печаткою та підписом відповідної посадової особи, підкреслив Уманець.

– На сьогодні у області уже 5 заявок маємо про реєстрацію прав або оренди земельних ділянок. Зокрема, у Машівському районі, – сказав Уманець. – Процес пішов, будемо працювати.

5% полтавської землі не має господарів

Проте деякі представники реєстраційних служб вказують і на ряд недоліків, шляхи вирішення яких ще потрібно знайти. Серед таких – гостра проблема реєстрації права на землю при прийнятті спадщини. Озвучили негласну статистику: близько 5% земель приватної власності у області перебуває у стані невизначеності. Деякі землі перебувають без законного власника більше десяти років. Причиною цьому називають високу вартість на переоформлення документів. Крім того, бувають випадки, що узагалі відсутні власники, спадкоємці на земельні ділянки, але сільські ради не хочуть займатися упорядкуванням цієї землі. Чиновники говорять про скарги на реєстраційні служби. Але не називають, в яких саме населених пунктах такі ситуації виникають.

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter