Одним з кроків реформи міліції стало створення кол-центру, що приймає дзвінки лінії «102» та відправляє на місце події правоохоронців. Така інновація уже три тижні працює в Полтаві. Сьогодні, 15 березня, журналістам провели екскурсію Центр управління нарядами «102», розповіли про принципи та перші результати роботи.
Очільник обласної поліції Олег Бех назвав створення Центр управління нарядами «102» «революцією на Полтавщині».
– Сьогодні ми зробили певну революцію в Полтавській області, – розпочав свою розповів Олег Володимирович. – Це кол-центр європейського зразку. Його технічне оснащення – можемо вважати передовим в країні. Міністр Арсен Аваков під час відкриття патрульної поліції відвідав наш кол-центр і високо оцінив його роботу. Його перевага у тому, що сьогодні всі дзвінки з області централізовано поступають в кол-центр, який їх аналізує. Раніше ж ми мали 33 чергові частини.
Зал операторів
Екскурсію розпочали з кімнати, де працюють оператори, які приймають дзвінки. Це дівчата з числа цивільних (раніше не працювали в міліції), які пройшли конкурс. З 140 обрали 30. Перевіряли їх на стресостійкість, грамотність, уміння швидко набирати текст, схвачувати суть повідомлення (проблеми). Щозміни працює 7 операторів, серед яких є психолог та знавець англійської. Вони працюють за графіком: день, ніч – 48 годин вдома.
– Насправді робота у дівчат-операторів не з легких. Якщо на першому тижні в день надходило близько 4 тисяч дзвінків за день, то нині – близько 6 тисяч, – зауважив Олег Бех.
– Часто людина, яка повідомляє про факт злочину, знаходиться в стресовому стані, для цього дівчата-оператори пройшли тренінги з психологами. Завдяки цьому можуть підвести людину до потрібних питань, щоб потім поставити задачу диспетчерам та патрульній поліції, – додав Віктор Філенко, начальник ІТ-служби ГУНП.
Проте, зі слів пана Філенка, дехто з працівниць не витримав специфіки та навантаження роботи й звільнився. Заміну їм обрали з «лави запасних», які також проходили конкурс.
– Чимало дзвінків надходить і таких, що не мають стосунку до нашої роботи, – говорить начальник ГУ Нацполіції Полтавщини. – Наприклад, витік газу чи погіршення самопочуття. Дівчата не відмовляють їм, а переключають на операторів «104», «103» чи інші державні служби. Потім дзвінки надходять в другу кімнату, де знаходяться диспетчера.
Цікавий факт
Потерпілим, які звертаються на «102», отримує на телефон смс-розсилку, що їхнє повідомлення зареєстрували в журнал обліку Єдиного реєстру.
Зал диспетчерів
Якщо у першій кімнаті знаходяться дівчата, то в сусідній – хлопці, які працюють диспетчерами. Серед них, як пояснив Віктор Філенко, кращі працівники чергових частин колишньої міліції, які вміють керувати нарядами та правильно поставити завдання. Вони також проходили конкурс. На зміну виходить 5 диспетчерів, їхня зміна триває 24 години.
Диспетчери, отримавши виклик, повідомлення про злочин, швидко аналізують проблему й управляють нарядами поліції, як Полтави так і Кременчука, – розповів Олег Бех. – Вони мають всі необхідні бази даних.
Показали журналістам і кімнати відпочинку для операторів та диспетчерів.
Принцип роботи та плани на майбутнє
Найближчим часом для Центру управління нарядами «102» планують закупити відеостіну, яку облаштують в залі диспетчерів.
– Міський голова Полтави з депутатами анонсували виділення близько 15 мільйонів гривень на реалізацію програми «Безпечне місто», – зазначив головний правоохоронець області. – Мається на увазі, що всі найбільш криміногенні місця та місця масового скупчення облаштують відеоспостереженням, у тому числі спеціальними відеокамерами, що матимуть певний алгоритм. Тобто, ми не просто бачитимемо місто, а зможемо отримати потрібну нам інформацію. На приклад, на площі зібралась велика кількість людей. Завдяки алгоритму, ми зможемо вирахувати скільки зібралось виключно жінок, чи виключно чоловіків – і нам відразу видасть цифру. Скільки знаходиться авто, які номера та інше. Запустимо також програму «3D-портрет»: всі злочинці, яких розшукують, якщо попадуть під відеокамеру, програма їх вичислить і ми зможемо їх швидко затримати.
До слова, у планах облаштувати в Полтаві 280 камер.
Кризовий центр
Третя кімната, яку показали ЗМІ, – кризовий центр. Як пояснив Олег Бех, в цій кімнаті у разі надзвичайних подій збирається колегія ГУ Нацполіції (керівництво) і проводять наради. У приміщенні встановлений монітор, де можна слідкувати за рухом авто патрульних; встановити, де саме знаходиться конкретний екіпаж, побачити, де сталась ДТП, злочин.
– У разі вимкнення електроенергії, система працюватиме безперебійно ще кілька годин, – зауважив начальник ГУ Національної поліції Полтавщини.
Серверна
Останньою залою під час екскурсії стала серверна, що вважається «головним мозком» кол-центру.
Саме завдяки серверному обладнанню в кол-центрі немає жодного телефону. Для підтримання зв’язку в працівників є спеціальний навушник.
– Всі розмови та дії кол-центру архівують. З часу надходження повідомлення минає 3-7 хвилин і наряд – на місці події. Варто зауважити, що кожен тиждень кількість дзвінків від жителів області збільшується на 10-15 відсотків. Це говорить про ріст довіри населення до правоохоронної системи
А речник обласної поліції Юрій Сулаєв наголосив на різкому спаді вуличної злочинності в Полтаві від старту роботи патрульних поліцейських.
Ціна питання
У скільки ж обійшлось створення такого інноваційного центру в Полтаві поки що залишається відкритим питанням. У ГУ Національної поліції пояснили це тим, що ще продовжується доукомплектування.
– Чесно кажучи не знаю, потрібно рахувати, дуже багато, повірте. Все робиться за рахунок місцевого, обласного і державного бюджетів, – лише таку відповідь надав Олег Бех.
Віктор Філенко на це зауважив, що не в його повноваженнях надавати таку інформацію. При цьому зауважив:
– Сама відеостіна, яку планують встановити, коштує від 1,5 до 1 мільйона 900 тисяч гривень.
Цікавий факт
Коридори приміщення кол-центру прикрашають картини з патрульними поліцейськими Полтави.
– Дизайн картин Романа Грішин (працівника прес-служби обласної поліції), а опрацювали маслом полотно наші художники, – розповів Юрій Сулаєв.
До теми – Головний патрульний коп Полтави розповів про службу, підлеглих та особисте життя