Екскурсія Центром управління нарядами «102»: як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Суспільство
Юлія Обелець15 березня 2016 о 17:351873 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Екскурсія Центром управління нарядами «102»: як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі
Роботу Центру управління нарядами «102» показали зсередини

Одним з кроків реформи міліції стало створення кол-центру, що приймає дзвінки лінії «102» та відправляє на місце події правоохоронців. Така інновація уже три тижні працює в Полтаві. Сьогодні, 15 березня, журналістам провели екскурсію Центр управління нарядами «102», розповіли про принципи та перші результати роботи.

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Очільник обласної поліції Олег Бех назвав створення Центр управління нарядами «102» «революцією на Полтавщині».

– Сьогодні ми зробили певну революцію в Полтавській області, – розпочав свою розповів Олег Володимирович. – Це кол-центр європейського зразку. Його технічне оснащення – можемо вважати передовим в країні. Міністр Арсен Аваков під час відкриття патрульної поліції відвідав наш кол-центр і високо оцінив його роботу. Його перевага у тому, що сьогодні всі дзвінки з області централізовано поступають в кол-центр, який їх аналізує. Раніше ж ми мали 33 чергові частини.

Зал операторів

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Екскурсію розпочали з кімнати, де працюють оператори, які приймають дзвінки. Це дівчата з числа цивільних (раніше не працювали в міліції), які пройшли конкурс. З 140 обрали 30. Перевіряли їх на стресостійкість, грамотність, уміння швидко набирати текст, схвачувати суть повідомлення (проблеми). Щозміни працює 7 операторів, серед яких є психолог та знавець англійської. Вони працюють за графіком: день, ніч – 48 годин вдома.

– Насправді робота у дівчат-операторів не з легких. Якщо на першому тижні в день надходило близько 4 тисяч дзвінків за день, то нині – близько 6 тисяч, – зауважив Олег Бех.

– Часто людина, яка повідомляє про факт злочину, знаходиться в стресовому стані, для цього дівчата-оператори пройшли тренінги з психологами. Завдяки цьому можуть підвести людину до потрібних питань, щоб потім поставити задачу диспетчерам та патрульній поліції, – додав Віктор Філенко, начальник ІТ-служби ГУНП.

Проте, зі слів пана Філенка, дехто з працівниць не витримав специфіки та навантаження роботи й звільнився. Заміну їм обрали з «лави запасних», які також проходили конкурс.

– Чимало дзвінків надходить і таких, що не мають стосунку до нашої роботи, – говорить начальник ГУ Нацполіції Полтавщини. – Наприклад, витік газу чи погіршення самопочуття. Дівчата не відмовляють їм, а переключають на операторів «104», «103» чи інші державні служби. Потім дзвінки надходять в другу кімнату, де знаходяться диспетчера.

Цікавий факт

Потерпілим, які звертаються на «102», отримує на телефон смс-розсилку, що їхнє повідомлення зареєстрували в журнал обліку Єдиного реєстру.

Зал диспетчерів

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Якщо у першій кімнаті знаходяться дівчата, то в сусідній – хлопці, які працюють диспетчерами. Серед них, як пояснив Віктор Філенко, кращі працівники чергових частин колишньої міліції, які вміють керувати нарядами та правильно поставити завдання. Вони також проходили конкурс. На зміну виходить 5 диспетчерів, їхня зміна триває 24 години.

Диспетчери, отримавши виклик, повідомлення про злочин, швидко аналізують проблему й управляють нарядами поліції, як Полтави так і Кременчука, – розповів Олег Бех. – Вони мають всі необхідні бази даних.

Показали журналістам і кімнати відпочинку для операторів та диспетчерів.

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Принцип роботи та плани на майбутнє

Найближчим часом для Центру управління нарядами «102» планують закупити відеостіну, яку облаштують в залі диспетчерів.

– Міський голова Полтави з депутатами анонсували виділення близько 15 мільйонів гривень на реалізацію програми «Безпечне місто», – зазначив головний правоохоронець області. – Мається на увазі, що всі найбільш криміногенні місця та місця масового скупчення облаштують відеоспостереженням, у тому числі спеціальними відеокамерами, що матимуть певний алгоритм. Тобто, ми не просто бачитимемо місто, а зможемо отримати потрібну нам інформацію. На приклад, на площі зібралась велика кількість людей. Завдяки алгоритму, ми зможемо вирахувати скільки зібралось виключно жінок, чи виключно чоловіків – і нам відразу видасть цифру. Скільки знаходиться авто, які номера та інше. Запустимо також програму «3D-портрет»: всі злочинці, яких розшукують, якщо попадуть під відеокамеру, програма їх вичислить і ми зможемо їх швидко затримати.

До слова, у планах облаштувати в Полтаві 280 камер.

Кризовий центр

Третя кімната, яку показали ЗМІ, – кризовий центр. Як пояснив Олег Бех, в цій кімнаті у разі надзвичайних подій збирається колегія ГУ Нацполіції (керівництво) і проводять наради. У приміщенні встановлений монітор, де можна слідкувати за рухом авто патрульних; встановити, де саме знаходиться конкретний екіпаж, побачити, де сталась ДТП, злочин.

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

– У разі вимкнення електроенергії, система працюватиме безперебійно ще кілька годин, – зауважив начальник ГУ Національної поліції Полтавщини.

Серверна

Останньою залою під час екскурсії стала серверна, що вважається «головним мозком» кол-центру.

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Саме завдяки серверному обладнанню в кол-центрі немає жодного телефону. Для підтримання зв’язку в працівників є спеціальний навушник.

– Всі розмови та дії кол-центру архівують. З часу надходження повідомлення минає 3-7 хвилин і наряд – на місці події. Варто зауважити, що кожен тиждень кількість дзвінків від жителів області збільшується на 10-15 відсотків. Це говорить про ріст довіри населення до правоохоронної системи

А речник обласної поліції Юрій Сулаєв наголосив на різкому спаді вуличної злочинності в Полтаві від старту роботи патрульних поліцейських.

Ціна питання

У скільки ж обійшлось створення такого інноваційного центру в Полтаві поки що залишається відкритим питанням. У ГУ Національної поліції пояснили це тим, що ще продовжується доукомплектування.

– Чесно кажучи не знаю, потрібно рахувати, дуже багато, повірте. Все робиться за рахунок місцевого, обласного і державного бюджетів, – лише таку відповідь надав Олег Бех.

Віктор Філенко на це зауважив, що не в його повноваженнях надавати таку інформацію. При цьому зауважив:

– Сама відеостіна, яку планують встановити, коштує від 1,5 до 1 мільйона 900 тисяч гривень.

Цікавий факт

Коридори приміщення кол-центру прикрашають картини з патрульними поліцейськими Полтави.

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

Екскурсія Центром управління нарядами 102 як приймають дзвінки та координують патрульні екіпажі

– Дизайн картин Романа Грішин (працівника прес-служби обласної поліції), а опрацювали маслом полотно наші художники, – розповів Юрій Сулаєв.

До теми – Головний патрульний коп Полтави розповів про службу, підлеглих та особисте життя

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter