Сьогодні, 6 липня, у Держфінінспекції Полтавської області розповіли про результати державного фінансового аудиту на комунальному підприємстві «Полтавафарм».
Ініціатор аудиту – органи обласної влади, тривав він 90 діб із виходом на об’єкт. Засновником «Полтавафарм» є обласна рада, а власником – територіальні громади міст, селищ та районів області.
– Ми встановили, що середня заробітна плата керівника протягом 2012-2014 років становила понад 30 тисяч гривень. Із них – 12 тисяч – це оклад, 50% надбавка за інтенсивність, решта – щомісячні премії, які керівник виписувала сама собі з порушенням повноважень. Ні в статуті, ні в контракті керівнику не надано права самопреміювати себе. При цьому зарплата її заступників коливалася в межах 5-8 тисяч гривень, а середня заробітна плата працівника цього підприємства – 3 тисячі гривень, – каже Ірина Салогуб, в.о. начальника Держфінінспекції в Полтавській області. – При цьому згідно статуту та контракту на керівника покладена повна відповідальність за фінансово-господарський стан підприємства.
Якщо на початку січня 2012 року мережа аптечних пунктів КП «Полтавафарм» нараховувала 256, то на 1 січня 2015 року їхня кількість зменшилася на 34 об’єкти (до 222). Це лише третина від усієї аптечної мережі області. «Полтавафарм» втратила свою монополію.
– Це означає, що кожного місяця підприємство недоотримувало близько 430 тисяч гривень, – каже Ірина Салогуб. – Це свідчить про згортання аптечної мережі підприємства і як наслідок – згортання робочих місць, чисельність працівників за 2012-2014 роки зменшилася на 72 одиниці.
Чимало цікавих нюансів виявили аудитори і під час перевірки цін на закупівлю. Зокрема з’ясували, що в складі «Полтавафарм» є окремі структурні підрозділи, керівники яких несуть повну відповідальність за цей підрозділ та мають право самостійно здійснювати придбання та укладання договорів.
– Коли ми почали перевіряти вартість придбаних лікарських засобів структурними підрозділами, то з’ясувалося, що в окремих випадках закупівля лікарських засобів в головного підприємства набагато вища, ніж у інших постачальників, – розповідає Ірина Іванівна. – На кожен квартал керівник «Полтавафрм» давала доручення керівникам підрозділів на укладання договорів. Аналіз цих доручень показав, що вона постійно, не дивлячись на побажання окремих структурних підрозділів, давала вказівку співпрацювати із 7 представниками постачальників, на яких припадає 70% всього обороту, який здійснювала «Полтавафарм». При цьому всі постачальники не з Полтавщини, а з Києва, Дніпропетровська та Харкова.
За словами пані Ірини, це свідчить про те, що керівник порушувала права структурних підрозділів у виборі постачальника.
Дохід підприємства за цей період збільшився не за рахунок обсягів реалізованої продукції, а через високу вартість лікарських засобів. Натомість кількість реалізованої продукції зменшилася на третину.
Протягом досліджуваного періоду передано, продано та списано з балансу підприємства понад 20 будівель аптечних закладів.