Комбат патрульних копів Полтави: «Хотілось, аби таку розмітку, як у центрі, зробили в усьому місті»

Суспільство
Юлія Обелець12 травня 2016 о 19:002160 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Комбат патрульних копів Полтави: «Хотілось, аби таку розмітку, як у центрі, зробили в усьому місті»
Гість редакції «Кола» Євгеній Яковенко розповів про нетверезих водіїв і нові штрафи, ДТП з дітьми та як вирішують проблеми з розміткою у Полтаві.

12 травня гостем нашої редакції став командир батальйону Управління патрульної поліції Полтави Євгеній Яковенко. Він розповів, хто у Полтаві найчастіше сідає нетверезим за кермо, про причини ДТП, нові штрафи, розмітку та «автохамів». Про це далі в інтерв’ю.

Комбат патрульних копів Полтави: «Хотілось, аби таку розмітку, як у центрі, зробили в усьому місті»

– З початку роботи патрульної поліції в Полтаві, коли (можливо, на свята) помітне збільшення кількості нетверезих за кермом?

– Особливого збільшення нетверезих водіїв у Полтаві не було. Стабільно трапляються 2-3 особи за зміну, які сідають за кермо під дією алкогольних чи наркотичних речовин. З 5 березня до 10 травня склали близько 140 протоколів за статтею 130 Кодексу України про адмінпорушення.

– Хто найчастіше з полтавців сідає за кермо після вживання алкоголю (чоловіки чи жінки, молодь чи старші вікові категорії)?

– Як такої статистики ми не ведемо, але можу сказати, це переважно чоловіки середнього віку. Були випадки, коли й жінки любили пригубити, сівши за кермо автомобіля.

– На Вашу думку, чи вплине на статистику збільшення штрафу? Чи існують інші методи впливу на свідомість таких водіїв?

– З цієї теми можна дискутувати вічно. Нині маємо штраф від 3400 гривень, також позбавлення прав, якщо вдруге чиниться таке правопорушення. Також сума немала. Людина, яка сідає за кермо нетверезою, сподівається, що її не зупинять правоохоронці, «пронесе», інакше кажучи. Запропоновані штрафи в рази більші, тому, думаю, це має певним чином вплинути на статистику щодо нетверезих водіїв.

Комбат патрульних копів Полтави: «Хотілось, аби таку розмітку, як у центрі, зробили в усьому місті»

– У Полтаві дуже часто трапляються ДТП. Назвіть основні причини.

– Загалом ДТП за два місяця роботи патрульної поліції в Полтаві ставалось десь 150, з них 19, де водії перебували за кермом під дією алкоголю чи наркотиків. Можемо сказати, що навіть таких ДТП за участі водіїв у нетверезому стані стало менше з приходом патрульної поліції.

Щодо причин автопригод, то найчастіше вони стаються через недотримання Правил дорожнього руху: неуважність, недотримання швидкісного режиму, недосвідченість.

– Останнім часом у нашому місті багато дітей опинялось під колесами автомобілів. У більшості випадків був неправим водій чи дитина-пішохід, чи існує інша причина?

– З початку роботи патрульної поліції в Полтаві в ДТП травмувались 5 неповнолітніх, одна дитина згодом померла. Троє з них на пішохідних переходах потрапили в автопригоду, двоє – як пасажири авто. Тут дуже багато причин. Батьки не роз’яснюють дітям ПДР. Дитина, яка вибігає на проїжджу частину, – це насамперед відповідальність батьків. Винен водій чи ні, доводитимуть у суді. Ми лише фіксуємо факт ДТП. Своїми силами патрульна поліція намагається відвідувати освітні заклади й доносити до дітей Правила дорожнього руху. Проте, скільки б не розповідали, діти є діти. Вибігають на проїжджу частину, переходять дорогу не у відповідному для того місці. Все це призводить до ДТП. Тому ми звертаємось до батьків, аби й вони пояснювали дітям, як правильно поводитись біля та на проїжджій частині. Окремо до водіїв: на дорозі може статись раптово все, тому слід бути пильними.

– А відсутність розмітки в Полтаві часто стає причиною автопригод? Як патрульна поліція вирішує питання з такою проблемою у місті?

– Нечасто. Полтавці, як ми помітили, орієнтуються за пам’яттю, де вона мала б бути. Звісно, якісна розмітка, яка відображається вночі, допомагає водію орієнтуватись, стає великим плюсом і запорукою його спокою на дорозі. Хотілося б, аби так, як до 1 травня навели розмітку в центрі, найближчим часом зробили й в усьому місті, особливо пішохідні переходи. Саме пішохідні переходи без «зебр» водії ігнорують у першу чергу, особливо там, де не встановлені дорожні знаки. Аби вирішити це питання, ми ведемо перемовини з міською владою, пишемо листи. Наш відділ організації дорожнього руху намагається стежити за станом розмітки й знаків в усьому місті. Проте це залежить не лише від нас. Це комплекс, який має виконувати все місто, у тому числі й патрульна поліція. Ми даємо рекомендаційні листи, міська рада має виділяти на це кошти та ресурси. Наприклад, велика проблема з розміткою й знаками на території біля зупинки «Сади-2». Навіть на вулицях Леніна та Фрунзе відсутня розмітка на пішохідних переходах. На автобусних зупинках не виділені «кармани». Відсутня додаткова лінія розмітки на проїжджій частині вулиці Жовтневої, що відділяє проїжджу частину для маршрутних транспортних засобів. Проблеми з цим колосальні, але зрушення помітні. Наприклад, змінили світлофор на Фрунзе – Лялі Убийвовк, встановили дорожні знаки в небезпечних місцях, зняли ті, які були встановлені з порушеннями. Робота йде, але темп хотілося б прискорити.

Комбат патрульних копів Полтави: «Хотілось, аби таку розмітку, як у центрі, зробили в усьому місті»

– Чи проводить патрульна поліція певні рейди з дотримання Правил дорожнього руху водіями маршруток? Говорять, останні дуже часто рушають на червоне світло.

– З ними також ведеться роз’яснювальна робота в усьому місті, на зупинках. Патрульна поліція до них ставиться так, як і до звичайних водіїв. Були випадки винесень постанов, але більше намагаємось вести профілактичні бесіди в місцях їхніх стоянок та зупинок.

– Іногородні водії, які приїздять в Полтаву, вказують на невихованість полтавських водіїв. Мовляв, у інших містах менше порушників. Ви, коли переїхали до Полтави, помітили такий факт? Що, на Вашу думку, могло стати причиною цього?

– Хочу сказати, що у Києві та Харкові ситуація куди гірша. Так, в Полтаві, дійсно, люди звикли до того, що не так багато світлофорів й перехресть, місто невелике й компактне, тож знають, де можна проскочити чи зрізати. Це вже як культура, як прививається кожного дня. Але фактів «автохамства» як такого я особисто не помітив, частіше пропускають, ніж підрізають. За 5-бальною шкалою оцінюю етику водіїв на дорозі на «4». Не ідеально, але ж тут ще роль відіграє і стан доріг.

– Чи часто трапляються випадки, коли водії не пропускають екіпаж патруля? Як з цим боретесь?

– Я б сказав, що з екіпажами патрульних проблеми такої немає. Ситуацій, коли необхідно застосовувати червоні проблискові маячки (у надзвичайних ситуаціях, коли стоїть питання загрози життю людей – автор), у Полтаві майже не було. Інша ситуація зі «швидкими» та рятувальниками, які поспішають частіше. Проблеми з непропусканням таких служб дійсно в Полтаві існує. За це передбачається штраф у розмірі 510 гривень (частина 3 статті 122 Адмінкодексу). Тому з водіями проводять профілактичні бесіди на цю тему. Думаю, влаштуємо рейди щодо поведінки водіїв, коли вони бачать проблискові маячки.

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter