Адже 50% від загального показника травматизму в Полтаві складає учнівський. Полтавські школярі та дошкільнята потребують посиленого харчування. А будівлі навчальних закладів міста - покращення матеріально-технічної бази.
Про проблеми, які першочергово планують вирішувати в освітньому середовищі міста, розповіли на засіданні колегії управління освіти Полтави.
- Одним із приорітетних напрямків роботи освітян є створення здоров’язберігаючого освітнього середовища, - повідомила Світлана Порохня, начальник управління освіти міськвиконкома Полтави. - Незважаючи на те, що упродовж останніх 4-х років кількість нещасних випадків у навчальних закладах постійно зменшується, викликає стурбованість кількість травм на перервах під час прогулянок. Це 50% від загальної кількості травм. Тому організація охорони праці та безпеки життєдіяльності навчальих закладів залишається одним із найактуальніших питань управлінської діяльності.
У Полтаві вартість харчування дошкільнят та учнів початкових класів найменша серед міст обласного значення. Тому управління освіти планує порушити клопотання перед міською владою про виділення додаткових коштів для посилення харчування дітей.
Полтавським школярам не вистачає комп’ютерів.
- На сьогодні школи міста оснащені коп’ютерною технікою всього на 39%, - зауважила Світлана Казимирівна.- Це при тому, що потреба складає 1484 одиниці. Згідно з нормою, 10 учнів 1-11 класів на 1 комп’ютер. Лише 3 навчальні заклади забеспечені сучасними персональньними комп’ютерами.
Серед питань, які потрібно негайно вирішувати у 2011 році назвали покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів Полтави. А саме: ремонт покрівель, водопостачання, санвузлів шкіл.
- Для цього не потрібно чекати допомоги лише від міської влади, - наголосила Світлана Порохня, - а варто ще активніше залучати меценатів та інвесторів.
Катерина Манько, директотр школи №19, запропонувала освітянам звернутися до Полтавського педуніверситету з пропозицією розширити категорію вчителів, які мають право читати основи здоров’я.
- Нещодавно до моїх рук потрапив звіт Інститу української педіатрії. Там було зазначено, що на території України лише 7% абсолютно здорових дітей, - розповіла Катерина Петрівна. - У нашій школі з 812 дітей, які прйшли медогляд, абсолютно здоровими були лише 99 учнів. Це 12%. На уроці фізкультури у нас працює основна і підготовча групи. Але в основній повинні займатися лише ті 7% абсолютно здорових дітей. Виходить, що підготовча група випадає взагалі з поля зору вчителів фізичної культури. У наших школах введено предмет «Основи здоров’я». Раніше цей предмет давали ми читати вчителям, в яких не вистачало годин. А з новими вимогами – цей предмат мають читати лише дипломовані фахівці. На сьогодні їх два – це вчителі хімії та біології. А якщо достатня кількість годин з цих дисциплін – хто ж буде читати «Основи здоров’я»? Тому я і пропоную звернутися до педуніверситету розширити категорію вчителів, які могли б читати даний предмет.
Також директорка запропонувала знову проводити медогляд в медичних закладах, а не в школах.
- Я була прикро здивована, що в цьому році на базі школи повинні проходити мед огляд 1-4 класи. Мотивування, що батькам і лікарям не зручно. Але невже шкільній медичний працівник і класний керівник більше зацікавлений в здоров’ї дитини, ніж її батьки. Адже батьки повинні знайти час влітку пройти з дитиною медогляд в лікарнях. І це буде краще, ніж в шкільній бібліотеці чи класі. Тому я пропоную управлінню освіти розробити такий графік, щоб комплексний медогляд проходили діти там, де це повинно відбуватися – у медичних закладах, - додала Катерина Манько.