– Коли я прийшов на посаду, ми почали розвивати п’ять абсолютно нових програм і відновили кілька старих. Перша – розвиток професійно-технічної освіти на 2011-2017 роки. Ця програма найбільш високовартісна. На неї потрібно 5 мільярдів гривень. З них – 4,2 мільярди з державного бюджету і 800 мільйонів впродовж цих років з бюджетів усіх рівнів. Програма передбачає переоснащення ПТУ, їх об’єднання з вищими професійними коледжами і з вищими навчальними закладами ІІІ-ІV рівнів. Ця програма передбачає оновлення матеріально-технічної бази. Крім того, ми разом з роботодавцями вперше за 10 років почали створювати нові стандарти професій. Вже зареєстровано більше 20 нових професій, і ще на підході біля 30. Наступний крок для розвитку профтехосвіти – готуємо варіанти підготовки з різним інтервалом часу. Роботодавець не хоче оплачувати трирічний термін освіти. Погоджуються на півроку, вісім місяців, найбільше – півтора року. Будемо йти назустріч роботодавцю, – розповів Дмитро Табачник. – І ще один найбільш революційний крок у розвитку профтехосвіти – до кінця року ми завершимо розробку абсолютно нового стандарту повної середньої освіти, який буде передбачати профільність школи. В усіх кращих європейських школах кількість предметів у старших класах складає 8-9 предметів. А у нас у старших класах 18 предметів, а в ліцеях та гімназіях – 20. Це як по Пушкіну «Мы все учились понемногу, чему-нибудь и как-нибудь». Трошки всього, і нічого глибоко. Кілька варіантів профільної школи дозволить чітко старшу школу структуризувати на природничу, математичну, гуманітарну, медико-біологічну і школу трудових технологій. Тоді дитина, яка має схильність, наприклад, до літератури, не буде змушена позіхати на уроках фізики чи біології. Інакше ми ніколи не зробимо прорив у якості освіти. Весь світ пішов таким шляхом.
Також Дмитро Табачник розповів, які ще програми розробляє міністерство. Серед них і програма «Шкільний автобус».– Цю програму ще в 2003 році впровадив Віктор Янукович. Найбільш успішно вона функціонувала у 2004 та 2007 роках. За цей час більше 600 автобусів було направлено у сільські райони. Доступ дітей з села до якісного навчання – це велика проблема сьогодні. У 2008 і 2009 році під час «небаченого» розквіту демократії і свободи слова якось так трапилось, що за державні кошти не спромоглися придбати жодного шкільного автобусу. Вочевидь, не помітили цієї проблеми. В 2010 році ми відновили цю програму. 170 автобусів за минулий рік передано до сільських шкіл за кошти державного бюджету. Більше 250 автобусів були придбані за кошти місцевих бюджетів. Друга надзвичайно важлива програма – це програма розвитку математичної та природничої освіти середньої школи. Третя державна програма – це розвиток позашкільної освіти. Четверта – розвиток дошкільної освіти, – відзвітував про роботу міністр.