– Сьогодні ми вказуємо не лише на невиконання чинного законодавства, а й на проблеми та шляхи їх подолання, – сказав Роман Андрєєв, прокурор області. – Адже діяльність інспекторів ДПС суворо регламентована, а досить дивно те, що у нас трапляється так багато порушень. Після прокурорської перевірки ви повинні не лише виправити недоліки, а й системно не допускати їх вчинення. Я взагалі не бачу серйозного контролю над працівниками – на це повинні звернути особливу увагу. Лише у поточному році сталося більше тисячі дорожньо-транспортних пригод, у яких загинула 41 особа, ще 237 травмовано. Оці цифри повинні застерегти більш пильно виконувати свої обов’язки.
– Під час перевірки траплялися випадки фальсифікації протоколів, навіть відпускали водіїв у нетверезому вигляді далі керувати транспортним засобом, – повідомив Руслан Білоконь, заступник прокурора області. – Всім відомо, що у скоєнні ДТП в основному відіграє людський фактор. Але інспектори ДАІ повинні не лише виявляти правопорушників, а й допомагати всім учасникам дорожнього руху. Перевіркою виявлено фіктивні протоколи порушень, заниження штрафів, недотримання умов заповнення протоколів, не вилучення посвідчень водіїв та ТО, а пропозиції та шляхів до зменшення ДТП не надійшло від жодного району області. А ситуація стосовно технічного огляду взагалі тривожна. Їх видають 65 уповноважених суб’єктів. Це другий показник по Україні – лише у Львівській області їх 71. А один суб’єкт, який до речі зареєстрований на території обласного ВДАІ, не має ні земельної ділянки, ні обладнання. Тобто транспортні засоби несли реально загрозу для полтавців, адже їх стан належно не перевірявся. У інспекторів ДАІ були лише два недоліки під час перевірки цих суб’єктів – це наявність снігу та відсутність на інформаційному стенді новин. А те, що немає обладнання та персоналу, нікого не зацікавило. І таких порушень дуже багато по всій області.
Найбільше «засвітився» Семенівський та Глобинський район – начальники районних відділів ДАІ теж звітувалися перед прокурором. За своїх підлеглих неодноразово доводилося червоніти під час колегії Олександру Штепі.
– Ми кожного місяця проводимо навчання особистого складу, – розповів Олександр Штепа, начальник ВДАІ УМВС України в Полтавській області. – Чому стільки порушень було вчинено працівниками ДАІ важко зрозуміти, але обіцяю, що тепер контроль буде дуже суворим і всі отримають дисциплінарні стягнення. Адже від роботи кожного інспектора залежить безпека дорожнього руху.
Отримали критики за свою діяльність чи бездіяльність і самі прокурори районів області та представники Державної виконавчої служби.
– Кожен повинен належним чином виконувати свою роботу, – наголосив Роман Андрєєв. – Якщо у керівника не виходить це донести свої підлеглим, то він повинен змінювати методи та засоби роз’яснення. Але такий стан у забезпеченні безпеки дорожнього руху не може задовольняти. Якщо у самих щось не виходить, то спробуйте запозичити позитивний досвід у колег із інших областей. Але залишати все в такому стані як є – це не лише порушення, а це реальні злочинні дії, за які будете відповідати.