Відтепер БТІ займатимуться лише технічною інвентаризацією об’єктів нерухомого майна. Оформляти право власності на них будуть спеціально створені державні реєстраційні служби та нотаріуси.
– З 1 січня 2013 року державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень будуть здійснювати реєстраційні служби міських та районних управлінь, а також державні та приватні нотаріуси, як спеціальні суб’єкти, на яких покладаються функції державного реєстратора прав, – пояснює Світлана Зубарєва, заступник начальника Головного управління юстиції у Полтавській області.
Звертатися до реєстраційної служби за проведенням державної реєстрації прав необхідно у наступних випадках:
– проведення державної реєстрації прав на новостворені земельні ділянки, новозбудовані або реконструйовані будівлі та споруди;
– в інших випадках, якщо законом передбачено проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно;
– проведення державної реєстрації переходу прав на підставі рішень органів влади, зокрема на підставі рішення суду, органів місцевого самоврядування;
– проведення державної реєстрації прав, які виникли до 1 січня 2013 року та не були зареєстровані відповідно до законодавства, яке діяло на час їх виникнення;
– обтяження речових прав на нерухоме майно.
Звертатися до нотаріусів за проведенням державної реєстрації прав необхідно при:
– проведенні державної реєстрації права власності перед вчиненням певної нотаріальної дії (договір купівлі-продажу, дарування, обміну тощо) відносно нерухомого майна, зареєстрованого до 1 січня 2013року;
– проведенні державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва.
У новій реєстраційній службі - наплив відвідувачів
Реєстраційна служба Полтавського міського управління юстиції знаходиться у Полтаві за тією ж адресою, що й нещодавно відкрите комунальне БТІ – вулиця Сапіго, 6. 8 січня у новій установі побувала журналіст «Кола». У доволі тісному приміщенні на той момент зібралися близько 20 осіб. Люди говорили, що у черзі чекали майже годину для того, щоб потрапити у потрібний кабінет на консультацію. Стільців вистачало не всім, декому доводилося стояти під дверима.
– Прийшла сюди вперше. Щоб отримати квитанцію в банк для оплати послуг з реєстрації, простояла майже 1,5 години. Мені здається, що працівники поки що самі недосвідчені у цих справах, один у одного перепитують, що і як потрібно робити, – говорить полтавка Валентина Федорівна, яка оформлює приватизацію квартири.
Приміщення у будинку по вулиці Сапіго, 6 під реєстраційну службу виділила Полтавська міська рада. Жителів міста обслуговують 13 працівників у 4 кабінетах. Керівництво реєстраційної служби просить людей до тимчасових незручностей поставитися з розумінням, а такий ажіотаж з боку відвідувачів пов’язує з ментальністю населення.
– Наплив людей пов’язаний з тим, що збільшилася кількість звернень по тих проблемних об’єктах, які тривалий час розглядалися в органах місцевого самоврядування, БТІ. Завдяки широкій інформаційній кампанії, коли усі дізналися, що з Нового року процедура спростилася і послуга стане дешевшою, у громадян звичайно виникло бажання одразу завершити усі справи, які були розпочаті раніше. Ажіотаж за тиждень-два мине, усе буде проходити в автоматичному режимі і черг не буде, – говорить Олександр Кочук, начальник реєстраційної служби у Полтавській області. – На жаль, люди не згадують про те, в яких умовах і чергах вони обслуговувалися в БТІ. Ситуація абсолютно не погіршилася, а навпаки.
Також у реєстраційній службі запевняють, що їх клієнти мають відчути переваги у часі надання послуг та їх ціні.
– Реєстраційна служба приймає документи від громадян з 8 ранку до 17 години вечора, тоді як у БТІ приймали всього один-два дні на тиждень. Тариф теж зараз простий і зрозумілий: 119 гривень складає державне мито і 120 гривень плати за витяг з реєстру – разом 239 гривень. У БТІ мінімальна сума набігала в середньому до 300 гривень. Розмір плати також залежав від кількості правовласників та розміру об’єкта, чого зараз немає, – пояснює Олександр Кочук.
В ідеалі до реєстраційної служби полтавцям потрібно звертатися двічі: здати пакет документів і, максимум за 14 робочих днів, отримати відповідь.
– Здебільшого громадяни необізнані зі своїми правами, тому все зазвичай відбувається в три етапи. Спочатку людина приходить на консультацію щодо збору пакету необхідних документів і отримання реквізитів для сплати державного мита. Потім особа повертається, здає папери і за 14 днів приходить для отримання документа. За перші дні нашої роботи перші відвідувачі уже встигли отримати витяги з реєстру, – зазначив начальник реєстраційної служби у Полтавській області.
Одночасно з реєстраційною службою Полтавського міського управління юстиції у приміщенні знаходяться 3 відділи реєстраційної служби Полтавського головного управління юстиції. Працівники їх сподіваються, що для них у Полтаві знайдеться окреме приміщення. Тоді площа під міську службу збільшиться, а відтак будуть створені більш комфортні умови для прийому жителів міста.
Читайте також - Полтавці штурмують міську раду через заміну КВЕД (+ фото)
Довідка «Кола». Адреси реєстраційних служб
Реєстраційна служба Полтавського міського управління юстиції
Полтава, вулиця Сапіго, 6.
Графік роботи: Пн, Ср, Пт – з 8 до 17.15. Вівторок – з 8 до 20.00. Субота – з 8 до 16.00. Четвер – архівний день. Неділя – вихідний день.
Обідня перерва: з 12.00 до 13.00.
Реєстраційна служба Полтавського районного управління юстиції
Полтава, вулиця Стешенка, 6.
Реєстраційна служба Головного управління юстиції у Полтавській області
Полтава, вулиця Сапіго, 6 (керівництво).
Прийом громадян здійснюється державними реєстраторами у районах області (по 1-2 реєстратори на кожен регіон).
Інформацію з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно також можна отримати на сайті Головного управління юстиції у Полтавській області: just.gov.ua або за телефонами «гарячих ліній»: 7-39-43, 60- 60-45.
У Полтаві з Нового року запрацювала реєстраційна служба міського управління юстиції.1 січня 2013 року набрав чинності Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно».