За ремонт авто повинні заплатити дорожники: 15 кроків, як цього домогтися полтавцям

Новини
Ніна Король1 березня 2013 о 16:191501 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 За ремонт авто повинні заплатити дорожники: 15 кроків, як цього домогтися полтавцям
На дорогах Полтави та області  цього року сталось 14 ДТП, у яких причиною був і стан дорожнього покриття.


Не завжди можна довести, що причина – яма на дорозі. Водію  варто усе фіксувати на фото й відео та заручитись свідками. Фото cripo.com.ua Не завжди можна довести, що причина – яма на дорозі. Водію варто усе фіксувати на фото й відео та заручитись свідками. Фото cripo.com.ua





Таку статистику надали в УДАІ області за 2 місяці.

Офіційно в протоколах ДАІ це звучить як «супутні причини ДТП через неналежне дорожнє покриття та незадовільний стан доріг».

– У цих 14 аваріях загинули 4 людини, 9 отримали травми, – каже Наталія Варченко, прес-офіцер обласного управління ДАІ.

Якщо ДТП із травмованим та жертвами розслідує міліція, то «залізо»(пошкодження автомобілів), як прийнято вживати це слово співробіниками ДАІ, часто до уваги не беруть. Але автомобілісти можуть відшкодувати збитки і втрати, які понесли вони та їхні машини через вибоїни і ями.

Про те, як це зробити, розповіли фахівці.
– Цієї зими рекордна кількість автомобілістів «калічать» свої машини на розбитих дорогах. Cкорчені бампери, відбиті колеса, розірвані шини – відновити їх коштує чималих грошей. Більшість водіїв мовчки оплачують ремонти зі своєї кишені. А можна стягнути кошти з неметких дорожніх служб, які зобов’язані утримувати проїжджу частину в хорошому стані та вчасно латати вибоїни, – говорить Єгор Штокалов, адвокат юридичної компанії «Алексєєв, Боярчуков і партнери».
– Шанси на успіх є завжди! Якщо бути наполегливим і цілеспрямованим, шанси довести свою правоту можуть досягати 100%. Усе залежить від зібраної доказової бази та професіоналізму юриста. Хоча судовий розгляд може тривати й кілька років, – каже Штокалов.
За його словами, автомобіліст за рішенням суду може отримати компенсацію розміром завданої його автомобілю шкоди або завданих збитків. Їх обсяг та достовірність необхідно буде доводити в суді. Відповідачем у суді у таких справах буде виступати юридична особа, на балансі або в управлінні якої перебуває ділянка дорожнього покриття.

Співробітники ДАІ зобов’язані зазначити в протоколі, що причина – незадовільний стан доріг. Фото Ніни КорольСпівробітники ДАІ зобов’язані зазначити в протоколі, що причина – незадовільний стан доріг. Фото Ніни Король

– Прецеденти за даними компенсацій уже є. Наприклад, кілька водіїв Києва відсудили у Київатодору суми розміром від 27 до 37 тисяч гривень. Але передували цій сатисфакції кілька років копіткої та важкої роботи в судах, – говорить Єгор Штокалов.
Успіх у судових спорах подібного характеру абсолютно не залежить від того, подають до суду колективний позов чи заяву від одного водія. Усе залежатиме від доказової бази. Окремо взятий юрист цілком може отримати сатисфакцію, а 10-20 водіїв, які не знають ні процесу, ні правил збору та подавання доказів можуть легко програти процес.
Для того щоб цього не сталося, потрібно діяти за наступним алгоритмом. Наприклад, водій потрапляє колесом у яму, і його автомобіль «викидає» на узбіччя, де він збиває дорожню огорожу і нівечить свою машину. Перше, що потрібно зробити – залишатися на місці пригоди, а не виїжджати з нього. Якщо є потерпілі, надати їм першу медичну допомогу, а потім викликати «Швидку допомогу» і працівників ДАІ. Якщо є свідки ДТП, записати їхні імена і контакти, щоб надалі можна було використовувати показання свідків під час судового розгляду.
– Поки ДАІ буде їхати для складання протоколу, водієві необхідно зібрати якомога більше доказів про якість дорожнього покриття і про умови, за яких сталася аварія. Найнадійніший спосіб фіксації – фото, відеозйомка. Якщо в машині встановлений відеореєстратор, запис із нього буде найнадійнішим доказом під час встановлення реальних фактів, – говорить адвокат.
– У суд постраждалий водій повинен буде надати позовну заяву, довідку з ДАІ про отримані пошкодження автомобіля, копію схеми ДТП і протокол пригоди, складений співробітниками автоінспекції безпосередньо на місці події. Знадобляться також фотографії з місця ДТП або відеозйомка, висновок незалежних оцінювачів про суму завданих збитків, рахунки-фактури з СТО про проведений ремонт, копії скарг до ДАІ, прокуратури та відповіді на них.

Нове у правилах дорожнього руху – що чекає водіїв.
– Найкраще проводити експертизу в рамках судового розгляду, тому що згодом винна сторона буде зобов’язана компенсувати суму, витрачену на експерта, – резюмує Єгор Штокалов.

15 кроків до отримання компенсації за пошкоджене авто від дорожньої служби:

Крок №1. Зупиніться на місці події.
Крок №2. Увімкніть «аварійку» і поставте знак аварійної зупинки.
Крок №3. Надайте першу допомогу постраждалим і викличте «швидку».
Крок №4. Викличте працівників ДАІ.
Крок №5. Зафіксуйте обставини аварії (фото- або відеозйомка).
Крок №6. Запишіть дані та контакти очевидців аварії.
Крок №7. По прибуттю ДАІ вкажіть на вибоїну на дорозі, яка стала причиною ДТП.
Крок №8. Прослідкуйте, щоб інспектор ДАІ вказав на схемі ДТП «дірки» на дорозі.
Крок №9. Якщо інспектор відмовляється фіксувати проблеми з дорожнім покриттям, самостійно запишіть це в зауваженнях до схеми та протоколу від руки.
Крок №10. Наполягайте на виклику на місце ДТП співробітників дорожньої служби, щоб оглянули якість дорожнього покриття та підтвердили його пошкодження.
Крок №11. Прослідкуйте, щоб у протоколі в графі «причина ДТП» було вказано «стан дорожнього покриття».
Крок №12. Отримайте від співробітника ДАІ довідку про пошкодження авто в ДТП.
Крок №13. Складіть на СТО або у незалежного оцінювача калькуляцію збитку.
Крок №14. Через 10 днів після ДТП отримаєте в ДАІ копію схеми події.
Крок №15. Подайте позов до районного суду за місцем знаходження відповідача про відшкодування збитку. Відповідачем буде юридична особа, на балансі якої знаходиться ділянка дороги, де сталася ДТП.

До теми: Полтавські водії часто також нехтують ПДР: уже порушили правил на мільйон.