Щоб бути успішною у сучасному світі, людині доводиться сповна використовувати свій інтелектуальний потенціал.
Розвивати ж закладені природою таланти та можливості потрібно із раннього дитинства. За унікальними програмами дітям в ігровій, експериментальній, творчій формі допомагають зробити перші кроки у дорослий світ у полтавській Дитячій академії раннього розвитку. Про незвичайний заклад розповіла директор академії Яна Олексіївна Береговенко.
Виховання всебічно розвиненої дитини
Кожна дитина, яка починає відвідувати Академію раннього розвитку, змінюється на очах. Це відзначають і батьки, і педагоги. Секрет успіху першого у Полтаві подібного закладу – в унікальній програмі, індивідуальному творчому підході до кожних хлопчика та дівчинки, любові працівників академії до своєї справи.
– Для роботи з дітками ми обрали одну з найкращих програм раннього розвитку в світі. Вона створена провідними закордонними та вітчизняними спеціалістами на основі вчення американського психолога Гарднера. «Життя у долонях» – програма, спрямована на розвиток усіх закладених природою можливостей, починаючи із раннього дитинства, – розповідає Яна Олексіївна.
Протягом 3 років діти отримують знання із 20 різних предметів. Це математика, економіка, біологія та географія, живопис і дизайн, астрономія та інші.
Заняття відбуваються у цікавій формі, яка повністю відповідає віку маленьких вихованців.
– Ранній розвиток закладених природою здібностей ефективний із другого року життя. У такому юному віці діти ще не можуть довго зосереджуватися. Наші педагоги планують роботу так, щоб протягом уроку кожні 3-4 хвилини змінювався вид діяльності, – пояснює директор закладу.
На заняттях використовують найновіші мультимедійні технології, розвивальні ігри. Діти з цікавістю виконують завдання з різних предметів на інтерактивній дошці (стилосом можна малювати безпосередньо на екрані), виготовляють вироби в художній майстерні, беруть участь у театральних постановках.
– Процес навчання і гра настільки захоплюють дітей, що вони не хочуть від нас іти додому. Часто трапляється, що батьки вже після першого пробного заняття не можуть відмовити малечі відвідувати академію.
Занурення у мовне середовище: заняття трьома мовами
Невід’ємна частина успішного спілкування – не лише володіння навичками, а й уміння говорити правильно кількома мовами. У Дитячій академії раннього розвитку на заняттях діти повністю занурюються у мовне середовище. Уроки відбуваються українською, російською та англійською.
– Коли у нас день англійської, то викладач говорить тільки цією мовою. Діти, які раніше англійською не спілкувалися, не відчувають зміни мовного середовища і починають вільно говорити іноземною. Далі навичку можна розвивати додатковими заняттями, – зазначає Яна Береговенко.
До речі, в академії працюють різноманітні мовні та творчі гуртки.
Курси англійської мови передбачені також для дорослих.
Головна вимога до педагогів – любов до дітей
Золоте правило Академії дитячого розвитку – ніколи не вказувати дитині на помилки.
– Не можна сказати: «Ти сьогодні добре виконував завдання, а ти – гірше», – зазначає Яна Олексіївна. – Спостерігаючи на уроці за кожною дитиною, наші вихователі шукають унікальний підхід.
Важливу роль відіграє підготовка працівників. Варто зазначити, що колектив академії сформований із молодих спеціалістів із профільною освітою. Перед тим як почнуть працювати з дітьми, вони проходять навчальний курс та підготовку. Проте навіть віртуозне володіння педагогічними прийомами, знання програми «Життя у долонях» не гарантують отримання роботи в академії. Головна вимога – любов до дітей.
– Після навчання, отримання сертифіката викладача нашої академії ще певний час придивляємося до людини, до її роботи з учнями, – пояснює Яна Береговенко.
Досвід психолога – на допомогу викладачам
Як і в кожному навчальному закладі, в Академії раннього розвитку активну участь у роботі з дітьми бере психолог. Але, на відміну від традиційних дитячих садочків, його робота починається одразу, тільки-но новий учень переступив поріг академії.
– Перші кілька хвилин в ігровій кімнаті я спостерігаю за особливостями поведінки, як із ним потрібно спілкуватися. Чи нормально дитина розмовляє з педагогами, чи, навпаки, малюка потрібно залишити у його внутрішньому просторі, дати час адаптуватися, – розповідає Катерина Степанишина, психолог академії. – Наш підхід дозволяє пришвидшити процес адаптації дитини до нового середовища і зробити його менш болісним.
За словами директора закладу, навіть ті діти, які не хотіли йти до академії, змінювали свою думку:
– Мама привела на заняття хлопчика. Він опирався і хотів додому. Уже через півгодини його думка змінилася. Психолог допомагає нашим викладачам знайти підхід до кожного учня. Також дає можливість дорослим краще зрозуміти своїх дітей, вирішити різноманітні проблеми виховання. Спеціально для цього в академії передбачені лекції та семінари для батьків.
Тонка співпраця психолога та педагогів, унікальна програма дають унікальні результати: діти, які ще не вимовили своє перше слово, починають говорити саме на заняттях в академії.
Якщо дитя має проблеми з вимовою, батьки можуть звернутися до логопеда при Академії раннього розвитку.
Після академії – до Країни знань
Навчання за програмою «Життя у долонях» та іншими програмами в академії розвиває впевненість, знайомить ігровим та експериментальним методами з навколишнім світом. Протягом трьох років діти вчаться працювати із різними видами інформації, розвивають лідерські якості, цілеспрямованість, уміння навчатися.
– Ми знаємо, що наші діти після навчання в академії швидше адаптуються у дитячому садочку, легше засвоюють шкільну програму, – наголошує Яна Береговенко. – Розвинуті комунікативні здібності допомагають їм стати лідерами у будь-якому колективі і легко справлятися з різними завданнями у житті.