І не кожному кандидату по кишені. Тому на кожних виборах знаходяться
такі, які дуже ретельно вчитуються у закон, щоб знайти там «шпаринку», крізь яку вони зможуть урвати собі шматок безкоштовної площі під агітацію.
Така історія:
Сьогодні народний депутат Юрій Бублик оприлюднив у соцмережах повідомлення про те, що він не піде на вибори по 145 округу. Цю інформацію ігнорувати ми, журналісти, не могли – «фаворит» перегонів сходить з дистанції, і розмістили повідомлення про це на сайті. Але, відвідавши прес-конференцію пана Бублика ми розмістили ще одну інформацію про те, що з виборчих перегонів він таки не сходить – то була така гра слів, «затравка» для журналістів, які її проконвтнули – акул пера прийшло до кандидата так багато, що вони ледве помістилися у приймальні його офісу…
Власне, з цих двох повідомлень на нашому сайті усе й почалося.
Відразу після публікації на сайті новин про пана Бублика, до нас звернулася довірена особа кандидата N по 145 округу. Запитав, чи брали ми з пана Бублика кошти за розміщення цієї інформації.
- Ні, - сказала я. – Інформація про те, що Бублик покинув вибори - це дуже цікаво і ми розмістили її безкоштовно.
- А як же Закон? А як же рівна можливість доступу до ЗМІ? Тоді Ваше видання має надати аналогічний обсяг іншим кандидатам, зокрема, кандидату N. Он інше видання розмістило цю інформацію за гроші й ми до них претензій не маємо.
Нашу подальшу розмову з представником кандидата N я приводити не буду. Зійшлися на тому, що пообіцяли одне-одному консультації з юристами…
Власне, до медіа-юриста за допомогою я уже звернулася. Зроблю все так, як потрібно по Закону.
Суть проблеми мовою цифр:
По 145 округу іде 16 кандидатів. Отже, якщо ми бодай чверть сторінки виділимо на інформацію про те, що Юрій Бублик ледь не знявся з виборів, то я муситиму й решті – 15 кандидатам, «подарувати» стільки ж – а у сумі це не багато не мало – 4 сторінки газети.
Добре, що пан Бублик йде на вибори не по 146 округу, тоді б я мусила «дати» безкоштовно аж 25 його суперникам!
І доки чекаю «вердикту» юристів мене мучить питання:
А якщо пан Кандидат у нардепи здійснить політ на Місяць – про це писати також треба буде лише за платню? А якщо у кандидата грошей немає заплатити за це – то не писати узагалі – щоб уберегти видання від посягань інших кандидатів на безкоштовну газетну площу?
Хто ж нас розсудить?
П.с. Таки ж нас розсудили. Отримала грунтовну відповідь від медіа-юриста. Якщо коротко, то : НЕ ДАВАТИ! Бо треба розрізняти: агітацію і інформаційний супровід виборів. Журналістам - на замітку!