У Полтаві знову намагалися боротися з нерегулярними перевізниками

Влада
Ольга Правденко22 травня 2015 о 16:2318531 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 У Полтаві знову намагалися боротися з нерегулярними перевізниками
Щодня з Полтави відправляються за межі області 300 нелегальних автобусів.

У облдержадміністрації знову намагалися боротися з нерегулярними перевізникамиЗ атвовокзалу до Києва зараз відправляється значно менше автобусів

Методи боротьби з нерегулярними пасажирськими перевезеннями обговорили на нараді в Полтавській облдержадміністрації.

Як вивести з «тіні» перевізників-нелегалів, на нараді разом із заступником голови ОДА Андрієм Пісоцьким, вирішували представники ДАІ, Укртрансінспекції, прокуратури, служби безпеки України та міліції. Були і легальні перевізники, які втрачають роботу через нерегулярні пасажирські перевезення. Частині з них довелося покинути перевезення до Києва, Харкова, Дніпропетровська, бо вони стали збиткові через нестачу пасажирів.

Обговорення було жвавим, часом на підвищених тонах, адже представники більшості служб стверджували, що ті, хто здійснюють нерегулярні перевезення, вміло уміють обходити закон або знаходити в ньому діри.

Масові нелегальні перевезення в області відбуваються з двох напрямків – Полтави та Кременчука. Здійснюють їх переважно до Києва та Харкова. Їздити через автостанції нелегалам не вигідно тому, що в такому випадку, оскільки квиток є фіскальним документом, будуть виявлені справжні доходи, а відповідно і зросте сума податків. Тож і виходить, що одні приватні перевізники процвітають за рахунок інших.

– Державтоінспекція наразі, відповідно до законодавства, не має впливу на таких перевізників. Конкретного порушення нелегального перевезення в Правилах дорожнього руху та інших законах України немає, працівники ДАІ не можуть оштрафувати такого перевізника. Більше впливу на них мають представники Укртрансінспекції, – переконував Тарас Пустовець, головний інспектор ДАІ в Полтавській області.

Проте Володимир Кужіль, начальник управління Укртрансінспекції в Полтавській області, зауважив, що 99 % перевізників, які вважаються нелегалами насправді мають ліцензію на даний вид діяльності і необхідні документи, які підтверджують, що вони є підприємцями.

– Але ж вони порушують законодавство, бо їздять без дозволу організатора перевезення на маршрут, прикриваючи свою діяльність нерегулярними перевезеннями, – зазначає Володимир Кужіль. – Таким чином, вони наносять шкоду перевізникам, що мають дозволи на такі перевезення. На жаль, Укртрансінспекція із серпня минулого року немає права через мораторій перевіряти тих, хто здійснює нерегулярні перевезення.

Такий аргумент обурив Андрія Пісоцького:

– Я дивуюся, вашій відповіді, вся громада говорить, що в нашій області чи не найбільше нелегальних перевізників в Україні, а ви кажете, що в нас усе добре, перевірки проводяться, а нелегалів немає! Чому, на відміну від нас, у деяких областях взагалі немає такої проблеми, приміром, у Харківській області.

Та в Укртрансінспекції пояснюють це особливостями географічного розташування Полтавщини, адже з Харкова набагато менше людей їздять до Києва, чим з Полтави.

З 26 червня вступають в дію зміни до Адміністративного кодексу України, за якими суб’єктів, які здійснюють перевезення пасажирів без ліцензії, штрафуватимуть не на 300 гривень, а на суму від 17 до 34 тисяч гривень. За словами Кужіля, залишилася чи не єдина надія на ці зміни, адже тоді водій задумається чи варто сідати за кермо без відповідної ліцензії.

– Зараз штрафуємо також, але ситуація плачевна, в мене є порушники, яких я позбавляв 4 рази ліцензії, але вони продовжують їздити, бо їм легше платити штрафи, ніж перевозити пасажирів через автостанцію та платити станційні збори, – зауважив Кужель.

Натомість працівник обласної прокуратури запропонував допомогти перевізникам, які мають бажання працювати легально, отримати маршрут на конкурсі, який організовує Укртрансінспекція України в Києві. Мовляв, без допомоги у невеликого перевізника немає можливості виграти самостійно такий конкурс.


Ніяких «рішалов» не буде

Вислухавши аргументи всіх сторін Сергій Марчишинець, директор Департаменту інфраструктури та туризму облдержадміністрації звинуватив виступаючих у казках.

– По-перше, навіщо ви розповідаєте казку про те, що департамент повинен підтримати фінансово представництво малих перевізників на конкурсі, який проводиться в Києві. Яким чином, це можливо законодавчо зробити? Це, що ви за байки тут розповідаєте? По-друге, давайте відсікати міф, що бюджет в нас наповнюється на 99 %, а яким тоді чином йде фіксація сплати податку до бюджету, як не через пасажирський квиток, який нелегальні перевізники не видають, – обурився Сергій Марчишинець.

Андрій Пісоцький у свою чергу запевнив присутніх, що ніяких «рішалов» по нерегулярних перевезеннях більше не буде. Всі працюватимуть в рамках закону.


«Без півлітри вас слухати не можливо»

За словами Галини Залізняк, перевізника, яка здійснює регулярні легальні перевезення, щодня з Полтави відправляються за межі області 300 нелегальних автобусів.

– Я займаюся цією проблемою з 2010 року, вірите, хлопці, без півлітри вас слухати не можливо. Чи ви знаєте, що є постанова Кабміну «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», яка чітко роз’яснює, що таке регулярні та нерегулярні перевезення. У ній написано, що державний контроль за дотриманням цих вимог покладається на Укртрансінспекцію, органи Державтоінспекції. Шановні, якщо ви не знаєте, як виконувати пункти цієї постанови, пишіть заяву на звільнення, нехай приходять люди, які знають, як виконувати вимоги цієї постанови, – каже Галина Залізняк. – Цією є ж постановою на нерегулярних перевезеннях заборонено мати чітке відправлення і чітке прибуття, а також – видавати квиток. Доки ми будемо терпіти рекламу на біг-бордах та радіо нелегальних перевізників. Невже ви не бачите, що на біг-бордах порушується закон України «Про автотранспорт», адже вони чітко вказують регулярність перевезень? При цьому перевізники, які працюють законно, беруть участь в конкурсах на маршрути, не можуть себе захистити. А нелегали себе комфортно почувають за підтримки всіх служб.

Якщо нелегальних перевізників прибрати з ринку перевезень, то колапсу не буде, запевняють фахівці, адже ті, хто здійснюють перевезення легально, готові забезпечити трафік своїми транспортними засобами. Проблему можна вирішити також шляхом повернення багатьох рейсів регулярних перевезень, які зараз призупинені через те, що їздять нелегальні перевізники. Ще один шлях боротьби з нерегулярними перевезеннями – штрафи з боку антимонопольного комітету та запуск нелегалів через автостанцію.

У результаті домовилися напрацювати шляхи вирішення ситуації та представити їх на нараді через тиждень.

Читайте також: у Полтавській міськраді під галас і бійку підняли ціну на проїзд (ВІДЕО)

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter