Пропонуємо дізнатися, як правильно водити авто під час екстремальної погоди і не потрапити в ДТП.
Насамперед потрібно забезпечити хорошу оглядовість
Бажано замінити повітряний фільтр в салоні, щоб стекла не запітніли і не ускладнювали видимість. При високій вологості та низькій температурі повітря це питання особливо важливе. Варто змінити щітки склоочисника. Багато хто забуває, що їх потрібно міняти два-три рази в рік.
Важливо залити правильну рідину, яка омиває скло. Слід врахувати, що потрібна не та, що продається в будь-якому продуктовому магазині і розрахована на температуру від -5 до -15 градусів, а справжню, на якій написано -30. При дотриманні цих умов можна бути впевненим, що оглядовість в салоні не стане проблемою. Що стосується видимості зовні автомобіля, то тут важливо стежити за світлом фар. Зараз використовуються травмобезпечні пластмасові фари, які затираються від миття і дорожньої грязі. Якщо відполірувати скло фари, світло від неї буде більш яскравим і дорогу буде краще видно в темний час доби.
Необхідно замінити шини
За низької температури літня гума просто не може забезпечити належного рівня зчеплення з дорогою. Найскладнішим для водія може стати перевірка сходження-розвалу і регулювання амортизаторів, але ці завдання завжди можна перекласти на автосервіс.
Спочатку тренування, потім – їзда
Рецепт простий: не потрібно закидати водіння, слід регулярно тренуватися. Якщо сідаєте за кермо раз на два тижні або, приміром, тільки у відпустці за кордоном, це значно збільшує ризик аварій. Можна порівняти це з бойовими мистецтвами: добре вийде відбити удар або поставити блок, тільки якщо займаєтеся цим хоча б чотири рази в тиждень по дві години в день. Коли сукупне повторення однотипних дій досягне десятків тисяч разів, у потрібний момент організм прийме рішення за вас.
Важливий момент: з настанням зими необхідно виїжджати на майданчик, де можна спокійно адаптуватися до нових умов. Зрозуміло, ви розумієте, що відбудеться, якщо різко натиснути на газ, швидко повернути кермо – тому тренувати повине мозок.
Будь-який рух складається з двох компонентів: того, що ви думаєте про свою їзду, і того, що ви відчуваєте. І якщо першу частину можна розвинути чисто теоретично, то для другої необхідні ті самі повторення. Тільки коли ви звикнетеся з залежністю автомобіля від рівня відкриття педалі газу і інтенсивності натискання на гальмо, ви станете більш безпечним водієм. Другу частину заочно вивчити не можна: тут допоможуть тільки кілометри і кілометри за кермом.
Рекомендації для зниження аварійності:
– слідкуйте за технічним станом автомобіля;
– не забувайте «перевзувати» авто (користуватися зимовою резиною);
– на час складних погодних умов краще відмовитися від дальніх поїздок, особливо це стосується перевезення дітей.
– якщо все таки сіли за кермо, користуйтеся пасками безпеки, не перевищуйте швидкість, дотримуйтеся безпечної дистанції та правил паркування, не намагайтеся робити різкі маневрування на проїзній частині;
– в умовах недостатньої видимості, туману,сильного дощу або снігопаду, рухайтеся з увімкненим ближнім світлом фар чи протитуманними ліхтарями.
Правильно визначати дистанцію до попереднього автомобіля і вибирати потрібний темп руху в залежності від стану дорожнього покриття і погодних умов. Базові речі, які не зашкодить повторювати собі досвідченому водієві. Потрібно завжди ставити собі питання: а чи готовий я зупинитися, якщо прямо зараз переді мною виникне несподівана перешкода? Не варто їхати по трасі з високою швидкістю, якщо гальмівний шлях становить 200 і більше метрів. Найчастіше причиною аварій стає банальна неуважність. При поганій погоді водії недостатньо обачні. Але ще небезпечніше друга фаза, під час якої водій починає думати, що все вміє. Перша обережність у таких водіїв вже пройшла, а потрібний досвід ще не накопичився. У цей період людина починає їхати значно швидше, ніж раніше. Потрібно пам’ятати: розумний водій вийде з будь-якої складної ситуації, мудрий ніколи в неї не потрапить.
Остерігайтеся мостів
Навіть якщо автомобіль рухається по ідеальному асфальтовому покриттів, а дорожнє полотно очищено від снігу, це не гарантує безпечного водіння на всьому протязі маршруту. Мости – те місце, де рівень уважності доведеться потроїти. На шосе під колесами може бути сухе і рівне покриття, але при заїзді на міст або шляхопровід вас може чекати ожеледь. Знизу конструкція продувається, і з-за присутності в повітрі вологи в цих місцях в першу чергу виникає полій. Це відноситься до всіх розв’язок, виїздів з тунелів та переїзди через річки - це місця підвищеної небезпеки.
Поради для пішоходів
– потрібно переходити дорогу тільки у спеціально обладнаних місцях, не нехтувати сигналами світлофорів;
– варто завжди переконуватися, що водії транспортних засобів поступаються дорогою;
– в темний час доби обов’язково використовувати світло-відбиваючі елементи на одязі.
Як їздити в ожеледь і під снігом: топ-6 порад водіям
1. Правила стоянки
Якщо під будинком замало місця, краще знайти місце подалі і пройтися дві-три хвилини пішки, ніж захаращувати проїзд/прохід. Правила дорожнього руху забороняють ставити авто ближче, ніж за п’ять метрів від сміттєвого бака (це правило додали в 2011 році. Тобто, якщо цю вимогу проігнорували і сміттєвоз під час роботи випадково зачепив ваше авто, скаржитися марно. Аналогічно, не слід ставити авто на в’їзді/виїзді, а також поруч з покритим кригою спуском.
2. Як правильно почати рух
Авто краще прогріти упродовж 2-3 хвилин. Якщо двигун не прогріти, гарячого повітря, яке може відігріти скло, не буде. Крім того, врахуйте, що перші 1-1,5 кілометра потрібно їхати на невеликій швидкості (до 50 км нагодину) – цього достатньо, щоб прогрілися і масло в коробці, і ходова частина, і «прокачалися» усі рідини в гідросистемах. Ця порада особливо актуальна для авто з автоматичною коробкою передач, де різкий старт на морозі може швидко вивести авто з ладу.
3. Як звільнитися з льодового полону
Рушити з місця часто складно через те, що машина потрапила в снігово-крижаний полон. Почергово вмикайте задню і передню передачі та газуйте.
4. Що означає зимовий стиль водіння
Спокійний рух з мінімальним числом перестроювань з рівною дозволеною швидкістю і суворим дотриманням усіх вимог ПДР – основа безпечного і економного водіння в будь-яку пору року, але взимку це особливо актуально. Слід постаратися їхати так, щоб якомога рідше натискати на гальма (лише для повної зупинки після сповільнення авто) і газ (лише щоб набрати крейсерську швидкість), тобто максимально використовуючи інерцію. Так само плавно потрібно входити у поворот, прибравши ногу з газу перед ним і натискати його лише після того, як машина вже увійшла в поворот (в поворот авто вкочується, а з повороту його витягають колеса). Перед поворотом свою смугу потрібно займати завчасно, а всі рухи при необхідності перебудуватися з ряду в ряд виконувати дуже плавно (попередньо переконавшись, що у інших водіїв буде можливість уникнути зіткнення, якщо ваше авто раптово заглохне або понесе).
5. Як їздити, якщо погана видимість
Полегшують керування передні протитуманки (якщо вони встановлені), а якщо видимість становить не більше100 метрів, вмикайте дальнє світло (перемикаючись на ближнє при зустрічному роз’їзді) і задній протитуманний ліхтар. Якщо видно зовсім погано, вмикайте аварійку: миготливе помаранчеве світло добре помітне навіть у сильному тумані.
6. Як правильно і безпечно зупинятися
Якщо з якихось причин автомобіль застряг, залишайте увімкненими габарити, аварійку і за 50 метрів виставте знак аварійної зупинки. Це варто робити тоді, коли не вдалося відкотити автомобіль на узбіччя. Ще є «дідівський» спосіб отримати джерело тепла і світла (якщо машина зламалася в дорозі) – просочена бензином керамічна цегла, якщо її підпалити, горить 3-4 години.
За матеріалами ukr.media, autotravel.ua