Пільгова проблема, або як у Полтаві намагалися змусити перевізників возити учасників АТО

Суспільство
Андрій Іванов14 січня 2016 о 09:231570 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Пільгова проблема, або як у Полтаві намагалися змусити перевізників возити учасників АТО
У Полтавській облдержадміністрації намагалися вирішити проблему, коли перевізники відмовляються надавати свої послуги пільговим категоріям населення.

Пільгова проблема, або як у Полтаві намагалися змусити перевізників возити учасників АТОФото Андрія Іванова

Наприклад, центральний автовокзал Полтави 12 січня вимагав від учасників антитерористичної операції платити повну вартість проїзду.

Проблема

Як пояснив Олег Пругло, заступник голови Полтавської обласної державної адміністрації це сталося через зміну засобу фінансування пільги учасникам АТО, проте вона не відмінена.

– Тепер фінансування цієї пільги буде здійснюватися за рахунок місцевих бюджетів. – говорить Олег Пругло. – Тобто відшкодовувати перевізникам їхні витрати на пільговиків буде не держава, а місцеві бюджети. Ми проводили селекторну нараду с головами райдержадміністрацій області та міст. Вони мають заспокоїти перевізників, що відповідні відшкодування будуть.

Вся суть проблеми – у новому бюджеті, який подав уряд, а затвердила Верховна рада, переконаний Анатолій Ханко, заступник голови Полтавської обласної ради.

– В цьому бюджеті фактично не закладені кошти на перевезення пільговиків, – говорить Анатолій. – Вважаю, що це порушення прав АТОвців та інших пільгових категорій населення.

Скільки не зверталися до різних інстанцій та органів місцевого самоврядування цю проблему вирішити не вдавалося, говорить Петро Ворона, учасник АТО, депутат Полтавської обласної ради. Часто проблема навіть не в керівниках підприємств-перевізників, а у водіях чи кондукторах, які відмовляються брати в автобус учасника АТО. Головна мотивація – наявність усього двох пільгових місць.

Можливі вирішення

Відповідно на круглому столі намагалися вирішити, як зробити допомогу учасникам АТО адресною в тому числі, і в плані пільгового проїзду. За це виступив Олександр Русін, учасник АТО та колишній кандидат на посаду Полтавського міського голови.

– Якщо, наприклад, у мене є автомобіль, я не користуюся послугами громадського транспорту, а інший учасник АТО – користується, – пояснив пан Русін. – Відповідно можна розробити таку формулу для кожного.

Думки учасників круглого столу розділилися. Деякі вважали, що зробити адресну допомогу вкрай складно, навіть фактично неможливо. Запропонували також і позбавляти ліцензій перевізників, які відмовляються надати пільгові послуги.

Олег Кагал, представник фірми-перевізника з Кременчука, поділився рецептом того, як цю проблему вирішують на його підприємстві.

– Нас у Кременчуці зібрав мер і сказав, що у місті є 400 чоловік АТОвців, їх потрібно возити, але коштів на це немає, – розповів пан Олег. – Ми прийняли це, як потрібно і робимо, як сказав мер. Кожен водій попереджений, що він буде звільнений з роботи у разі, якщо не буде виконувати цю умову. Є у нас номер телефону, куди можна подзвонити і поскаржитися, якщо АТОвців відмовляються перевозити.

Як не дивно, подібної проблеми взагалі не існує у сусідньому Харкові, зазначив правозахисник Василь Ковальчук. Не зважаючи на те, що Геннадій Кернес, мер Харкова, не найголовніший патріот України, подібних проблем в сусідньому обласному центрі та й в усьому регіоні не існує.

Що ж робити з автовокзалом наразі не відомо – адже він знаходиться у приватній власності, повідомили на нараді.

Думки стосовно проблеми перевізників та АТОвців

Дмитро Пономаренко, голова полтавської обласної філії Всеукраїнської громадської організації «Товариство ветеранів АТО» зізнається, що особисто він користується своїми законними пільгами мінімально.

– Намагаюся отримати землю, пільги на житлово-комунальні послуги я не оформлював, – говорить Дмитро. – Знаю, що є хлопці, які собі оформили. Користуюся і пільговим проїздом у транспорті. Стою в черзі на квартиру, бо житла свого не маю, але з цим дуже велике питання. Бо соціальне житло, як я зрозумів, у нас будують дуже мало.

– З перевізниками у нас виникали одиночні складнощі, коли відмовляли везти учасників бойових дій, – зізнається Валерій Довженко, керівник центру допомоги учасникам АТО в Полтавській області. – Але зустріч цього круглого столу означає, що ця проблема стала системною. Потрібно досконально вивчити закон та послухати перевізників. Та у будь-якому випадку, я буду захищати інтереси АТОвців.

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter