Як діяти у ситуаціях, коли ви забули речі у вагоні,
не знаєте, куди сховати свої сумки, бо під нижніми полицями вже все заставлено сусідськими валізами, відстали від потягу? Про це та інші правила користування послугами залізниці – далі в матеріалі
На вокзалі:
Ситуація. Касир обурюється на ваше прохання перевірити наявність міць одразу в кількох потягах, відправляючи вас до бюро довідок.
На кожній станції пасажирам безкоштовно надається інформація про наявність місць на момент запиту в усіх поїздах, що відходять з цієї станції.
Ситуація. На вокзалі з вас просять кошти за перебування у залі очікування або за користуванням вбиральнею.
Платні туалети та платні зали очікування підвищеного комфорту чи з додатковими послугами на вокзалах можуть
відкриватися для функціонування тільки за наявності безплатних.
Якщо пасажир запізнився на потяг
Дійсність квитка:
– у разі запізнення пасажира на поїзд, якщо він заявив про це не пізніше однієї години після відправлення поїзда;
– якщо пасажир не зміг виїхати поїздом, зазначеним у проїзному документі унаслідок хвороби чи нещасного випадку і пред’явив проїзний документ разом із довідкою лікувального закладу не пізніше
10 діб після одужання. У цих випадках нова поїздка оформляється протягом однієї доби після поставлення позначки про продовження дійсності квитка.
У вагоні:
Ситуація. Вам дуже необхідно скористатись вбиральнею. Одна з наявних зачинена, біля іншої черга. На всьому шляху прямування пасажирам надається можливість користуватись наявними у вагоні двома санітарними вузлами, для чого провідник (стюард) вагона зобов’язаний тримати їх відчиненими. Не дозволяється користування санітарними вузлами під час проходження поїзда через станції та санітарні зони. Про постіль Пасажири можуть користуватись спальними місцями в будь-який період доби. Підняття й опускання верхніх полиць, за бажанням пасажирів, виконують провідники вагонів.
Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання її за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов’язком провідника вагона. Провідник вагона повинен надавати допомогу в застиланні постільної білизни інвалідам, хворим, людям похилого віку та пасажирам з малими дітьми.
Про багаж
Кожен пасажир має право безплатно перевозити із собою у вагоні ручну поклажу (сумки, валізи) вагою до 36 кілограмів
Де тримати багаж у вагонах: про «ієрархію» за місцями
Ситуація. Мабуть, неодноразово ви потрапляли у ситуацію, коли, зайшовши у вагон, розумієте, що вам ніде подіти багаж, оскільки відповідні місця заставлені речами ваших сусідів. У такому випадку слід розібратись, хто має право розміщувати речі в схованці під сидінням. Згідно із «Правилами поведінки громадян на залізничному транспорті», все залежить від придбаного місця:
– пасажири, які займають нижні місця, – в рундуках купе (під нижнім сидінням – прим. авт.);
– пасажири, які займають верхні місця, – на третіх полицях плацкартних вагонів, у нішах купейних вагонів, на верхніх спеціальних полицях спальних вагонів;
у пасажирських загальних вагонах:
– пасажири, які займають непарні місця, – в рундуках під сидіннями;
– пасажири, які займають парні місця та місця з літерою «а», – на третіх полицях купе;
у приміському поїзді:
– під сидінням та на боковій верхній полиці вагона.
Забороняється розміщення ручної поклажі (сумок, валіз – прим. авт.) в тамбурах вагона, коридорі салону, проходах купе, в проході приміського вагона.
Якщо пасажир відстав від потяга
Ситуація. Вийшли на станції по покупки, повернулись, а ваш потяг вже рушив.
Пасажир, який відстав від поїзда, повинен звернутися до начальника станції (вокзалу), який зобов’язаний інформувати начальника станції про рух поїзда, де потяг має зупинку не менше 10 хвилин, та начальника поїзда про необхідність зняття речей і проїзного документа такого пасажира.
Про зняття речей телеграмою сповіщують начальника станції, де перебуває пасажир. Телеграма дає право пасажиру безплатно доїхати першим попутним поїздом до станції, де його речі і проїзний документ. Після приїзду пасажира на станцію, де зберігаються його речі й проїзний документ, він повинен пред’явити проїзний документ черговому по вокзалу (станції) для поновлення дійсності квитка.
Забуті речі
Ситуація. Вийшли на необхідній станції, а згодом з’ясували, що забули у вагоні особисту річ. Речі, залишені у поїздах на шляху прямування, начальник поїзда повинен передати начальнику станції кінцевого пункту прямування цього поїзда.
Особа, яка звертається з проханням щодо видачі знайдених речей, повинна довести своє право на них, вказавши письмово точні прикмети речей та їх вміст або подати ключі до замків, які замикають речі (з пересвідченням у тому, що це дійсно ключі від цих замків). Якщо пасажир вийшов із вагона на шляху прямування поїзда і сам виявив, що у вагоні забув речі, то він повинен звернутися до начальника станції (вокзалу), де власне вийшов.
Начальник станції (вокзалу) за письмовою заявою пасажира негайно подає службову телеграму начальнику поїзда або начальнику станції на шляху прямування поїзда, де є можливість зняти речі черговим по вокзалу. У телеграмі вказуються номер вагона і місце, яке займав пасажир, опис забутих речей і вимога про перевезення їх до станції, зазначеної власником, чи інша вимога.
Під час одержання речей власник повинен сплатити залізниці належні платежі (за зберігання, упакування, перевезення за тарифом багажу, якщо це мало місце), а також видати розписку довільної форми про одержання речей із зазначенням в ній свого постійного місця проживання, серії та номера паспорта або іншого документа, що засвідчує особу.