– Нагадуємо, що рівно рік тому, 25 березня, ми ініціювали проведення круглого столу з міською владою, що стосувався питання розвитку велосипедної інфраструктури в Полтаві, – розповіла Ірина Садовнікова, координатор проекту «Полтава велосипедна», громадська оганізація «Сіті Лаб». – Пізніше – проводили відкриті наради з розробки концепції, збирали статистику велоруху, яку враховували під час розробки карти-схеми майбутньої веломережі. Також у вересні була створена робоча група з питань велоінфраструктури, після чого була налагоджена тісна робота з міською владою та управліннями міськвиконкому. Результатом цієї роботи став узгоджений текст Концепції розвитку велосипедної інфраструктури міста Полтави.
В першу чергу, цей документ визначає та закріплює стратегічні цілі щодо розвитку цього екологічного виду транспорту в Полтаві, окреслює основні напрямки роботи і результати, яких необхідно досягти, розвиваючи велотранспорт у місті.
– Документ складається з трьох основних розділів і додатків, – говорить Ірина Садовнікова. – У основній частині обґрунтовується доцільність створення велоінфраструктури, окреслюється мета і завдання прийняття концепції, основні заходи щодо подальшої роботи. Варто підкреслити, що концепція - це стратегічний документ. Тому під час одного з засідань робочої групи ми відмовились від обмеження дії Концепція до певного року – вона діятиме, допоки не буде реалізована її мета – забезпечення збалансованого та безпечного формування громадського простору з урахуванням потреб населення, сприяння розвитку велосипедної інфраструктури, як додаткової (альтернативної) можливості пересування мешканців міста. А також збільшення кількості велосипедистів та користувачів велосипедних доріжок у місті, сприяння розвитку малого підприємництва та економічного зростання міста, поліпшення якості життя мешканців та підвищення туристичної привабливості міста, розвантаження транспортної системи.
У додатках міститься рекомендована схема розміщення об'єктів велоінфраструктури у місті (це карта магістральних, другорядних та рекреаційних маршрутів у Полтаві, а також перспективні приміські веломаршрути). Окрім цього, надається низка рекомендацій щодо облаштування того чи іншого виду велоінфраструктури, залежно від наявних умов (інтенсивність та швидкість руху авто, інтенсивність пішохідного руху, ширина дороги/тротуару та інше). Закріплені і рекомендації щодо облаштування велопарковок, наведені типові схеми та креслення.
Наступним етапом має стати розробка міської цільової програми розвитку велотранспорту. Саме в програмі будуть міститися конкретні заходи та активності безпосереднього облаштування велоінфраструктури - все те, що люди називають «будівництво вело доріжок», але не тільки це. Окремим компонентом там буде промоція (популяризація) велосипеду як альтернативного транспорту для міста.
Концепція не потребує окремого фінансування. Фінансування безпосереднього облаштування велоінфраструктури буде відбуватися через реалізацію цільової програми розвитку велотранспорту, розробка якої є наступним кроком.
Читайте також: Сесія Полтавської міськради тривала більше п’яти годин