Нагадаємо, минулого тижня у Полтаві розгорнувся скандал через виготовлений російською фірмою логотип міста. Ситуація набула розголосу й у всеукраїнських ЗМІ. Представники міської влади запевняли, що російська фірма сама запропонувала виготовити логотип і не взяла за це грошей. Проте згодом на сайті російського дизайнера запевнили, що влада Полтави просила Лебедєва розробити логотип. Самі ж жителі міста дуже дивувалися, чому логотип розробили російські спеціалісти.
«Коло» звернулося із офіційним запитом в Управління культури Полтавського міськвиконкому із проханням дати пояснення ситуації. Публікуємо запитання, на які редакція хотіла отримати вичерпні відповіді, враховуючи суспільний інтерес жителів міста до туристичного логотипу від російського дизайнера. Ми направили два запити. Один безпосередньо начальнику відділу туризму і культурної спадщини Управління культури Полтавського міськвиконкому Віталію Павлову, інший – начальнику Управління культури Полтавського міськвиконкому Ларисі Кречко.
Запит Віталію Павлову:
Запит Ларисі Кречко:
Відповідь на запит Ларисі Кречко надійшла 1 лютого, тобто через п’ять днів після його отримання, згідно із дотриманням норм закону щодо строків відповіді.
Однак текст відповіді виявився меншим, аніж сам запит. Більше того, на жодне із чотирьох запитань відповіді немає.
Відповіді на запит Віталію Павлову, начальнику відділу туризму і культурної спадщини, якого звинуватили у тому, що він одноосібно, не повідомивши своє керівництво, займався співпрацею із російським дизайнером, ми не отримали узагалі. Тож зателефонували в Управління культури нагадати, що було два різних запити, тож і відповідей має бути дві.
У приймальні Лариси Кречко відповіли, що її немає на робочому місці, вона у міськвиконкомі. Аргументи, що відповідь на запит пані Кречко є неповним, не подіяли. В відповідь прозвучало «А що я можу зробити? Ми надіслали відповідь на запит, що Вам ще потрібно?».
По суті, Управління культури порушило закон «Про доступ до публічної інформації», надало неповну інформацію. Згідно із статтями 23-24 цього закону, це порушення чинного законодавства. Але, схоже, Управління культури на чолі із пані Кречко не лякає відповідальність перед буквою закону. Про це свідчить: замість конкретних відповідей у листі йдеться про те, що редакція має право оскаржити бездіяльність Управління культури у судовому порядку.
На запитання, де відповідь на запит Віталію Павлову, нам повідомили, що начальник відділу туризму і культурної спадщини на лікарняному і підготувати відповідь не може. Дату початку лікарняного не повідомили. Так само не повідомили в п’ятиденний строк і про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію. Таким чином Управління культури порушило закон «Про доступ до публічної інформації» двічі. У випадку із ненаданням відповіді на запит Павлову порушили статтю 22:
Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
На запитання редакції, коли і яким чином можна отримати вичерпну відповідь на усі запитання запитів, нам порадили писати нові запити.
Ми обов’язково скористаємося порадою і сподіваємося на здоровий ґлузд керівництва Управління культури Полтавського міськвиконкому. Ми віримо, що там працюють люди, яким не байдужі жителі міста та їх інтерес до важливих питань, зокрема, виготовлення туристичного логотипу Полтави. Також ми сподіваємося, що відповідь на запит містить неповну інформацію помилково, а не тому, що Управління культури Полтавського міськвиконкому не бажає відповідати за свої вчинки чи узагалі приховує їх від громадськості.