Робота без спеціальної кваліфікації: куди беруть та скільки платять

Новини
Ольга Правденко10 вересня 2012 о 13:485383 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Робота без спеціальної кваліфікації: куди беруть та скільки платять
Один із найпоширеніших способів збільшити свої доходи – влаштуватися на роботу або знайти додаткову, яка не вимагає спеціальної кваліфікації.
Умовно ми поділили найпоширеніші професії, що пропонують у Полтаві та області, які не вимагають кваліфікації, на три групи: роботу язиком, руками та ногами.





Робота руками:

–       збір прищіпок для віконного карнизу;

–       відбір вторсировини на сміттєвих звалищах.

За збір пляшок на сміттєзвалищі дають до 150 гривень

Полтавські роботодавці пропонують доволі небезпечну роботу руками – відбір вторсировини на міському сміттєзвалищі. Коли журналіст подзвонила за номером, вказаним в оголошенні, чоловік, який представився Петром Володимировичем, пояснив, що треба збирати пластикові пляшки. Офіційне працевлаштування чи ні, в телефонній розмові не уточнили.

– Графік роботи – ненормований. Звалище в Макухівці починає працювати з 4 ранку. Добиратися на роботу треба самому. Приладдя та спецодяг для збирання пластикової тари видають на місці. Норми немає. Оплата щоденна. За день можна заробити від 5 до 150 гривень. Все залежить від бажання та працездатності людини. Конкретніші умови праці пояснюємо на місці, – додав чоловік.

Плюси роботи:

–       щоденна оплата праці;

–       індивідуальний графік роботи;

Мінуси такої праці:

–       на звалищі живуть пацюки та інші гризуни, які переносять небезпечні інфекції;

–       робота в антисанітарії, смороді;

–       відсутність фіксованої ставки та будь-яких гарантій.

Збір прищіпок для віконного карниза

Збирати прищіпки можуть і чоловіки, і жінки, і навіть діти. Робота неофіційна. Цим займаються вдома. Роботодавець привозить прищіпки до працівника. В одному поліетиленовому пакеті – 2 тисячі пластикових розібраних прищіпок. Працівник може взяти хоч і 20 пакетів, головне, щоб він встиг їх вчасно зробити і здати двічі на місяць. За один готовий пакет платять 25 гривень.

Історія працівника

– Я виготовляю прищіпки вже 6 років, як тільки вийшла на пенсію. Про роботу дізналася від знайомої. Суть її втому, що потрібно скласти до купи розібрані прищіпки, – пояснює Галина Василівна. – А це нелегко, руки – у мозолях.

За словами жінки, за 2 тижні досвідчений збирач може зробити 10-12 пакетів. Але це можливо, якщо нічим іншим не займатися.

– Раніше в Опішні прищіпки робили  багато людей. Зараз менше, бо за 6 років ціна за них піднімалася лише два рази, – каже Галина Василівна.

Плюси роботи:

–       можна самому спланувати свій робочий графік;

–       непоганий додатковий заробіток до основної роботи;

–       збирати прищіпки можуть люди практично будь-якого віку;

Мінуси роботи:

–       збір прищіпок – доволі важка робота, спершу, без звички, можна натерти мозолі на пальцях;

–       це сидяча робота, тривалий час треба бути зігнутим, тому можна заробити сколіоз, а ще «посадити» зір;

–       відсутність офіційного працевлаштування.

Робота язиком



–       промоутер у магазинах та на вулиці;

–       рекламний агент;

Фото з michaelhyatt.comФото з michaelhyatt.com

Промоутер може нарватися на грубість покупців

Промоутер – це фахівець, який рекламує товари. Основне його завдання – презентувати товар у магазині чи на вулиці, переконати людину купити продукцію саме цього виробника, а не іншого. Як правило промоутерами працюють студенти, тимчасово безробітні. Графік роботи в середньому 4-5 годин. Часто – це непостійна робота, коли фірма намагається «розкрутити» бренд. У промоутера обов’язково повинен бути бейдж, на якому написане ім’я і вказана посада.

– Промоутер повинен бути комунікабельним, активним, енергійним, але не настирливим. Уміти розповісти людям про товар без нав’язування. Перед тим, як взяти людину на цю роботу, ми проводимо з нею співбесіду, просимо прорекламувати якийсь уявний товар, – коментує Леся, супервайзер, яка підбирає промоутерів для реклами горілчаних напоїв однієї торгової марки.  – Якщо людина нам підходить, ми даємо їй інформацію про фірму та товар, яку вона повинна вивчити, як таблицю множення.

Леся розповіла, що в них є фіксована ставка – 600 гривень. Все інше залежить від самого промоутера: чим більше він продасть, тим вищу зарплату отримає.

–У середньому за місяць наші промоутери заробляють 2 тисячі гривень, – зазначила Леся.

За словами супервайзера, часто для промоутерів фірма влаштовує тренінги, поїздки на завод, щоб ті побачили, як робиться товар, відвідали дегустації.

Читайте також: Що робити, коли втратили роботу та як знайти нову

Історія працівника

–Я працювала промоутером кілька років тому, коли була студенткою. Графік роботи влаштовував – з 16 до 20 години. Вихідний, щоправда, був один. Моє завдання полягало в тому, щоб прийти на робоче місце за 20 хвилин до початку роботи, подивитися, як розставлений товар, а потім активно пропонувати покупцям купити горілку та вино саме цієї торгової марки. Чим більше людей купить цей продукт, тим вища в мене буде премія. Також я повинна була поправляти свій товар на полиці, щоб він мав презентабельний вигляд, – розповідає полтавка Ольга, колишній промоутер. – Радувало, що була фіксована ставка – 400 гривень. Кілька разів на тиждень мене перевіряла супервайзер: чи не спізнююся на роботу, чи вчасно йду з неї, спостерігала, як я працюю з клієнтами.

Плюси роботи:

–       гнучкий робочий графік;

–        непогана, як для студента, зарплата;

–       можливість кар’єрного росту (можна стати супервайзером або агентом).

Мінуси:

–       робота без трудової книжки;

–       кілька годин треба провести на ногах;

–       можна нарватися на грубість із боку покупців.



Рекламний агент працює за відсотки

Агент із реклами займається пошуком і укладенням договорів із розміщення і виготовлення реклами. У процесі переговорів орієнтує клієнта по ціні, консультує, як найефективніше розмістити рекламу. Найголовніша вимога до рекламного агента – бути комунікабельним, ввічливим, мати «підвішений» язик.

Історія працівника

– Солідна компанія, як правило, шукає агента з досвідом роботи у продажі реклами та напрацьованою клієнтською базою, – розповідає Тетяна, рекламний агент у періодичному виданні. – Але є такі компанії, які беруть людей без досвіду й навчають їх уже на місці, надають клієнтську базу.

Плюси роботи рекламним агентом:

–       небагато паперової роботи та документальної звітності;

–        можливий неповний робочий день;

–        спілкування з цікавими людьми.

Мінуси рекламного агента:

–       часто немає ніякого зарплатного мінімуму, агент працює за відсотки від проданої реклами;

–       багато ходити містом у будь-яку погоду.

Робота ногами:

–       двірник;

–       продавець книг, косметики, БАДів.

Двірник – офіційне працевлаштування, але невисока зарплата

Колись люди, часто з вищою освітою, йшли працювати двірниками, щоб отримати квартиру. Нині за роботу двірника не дають ключі від житла, зате платять стабільно. Журналіст подзвонила за оголошенням: завод шукав двірника. Працювати треба 5 разів на тиждень з 7 до 16, прибирати територію, восени та взимку загрібати листя, розчищати сніг. Інвентар (мітли, граблі, візки, жилети) видають на заводі. Зарплата – 1200-1300 гривень. Конкретніше скажуть при зустрічі з керівником.

Плюси роботи:

– офіційне працевлаштування, соцпакет;

– робота на свіжому повітрі.

Мінуси роботи:

– робота нелегка, адже і листя, і сніг доведеться кидати не одну годину;

– для двірника немає поганої погоди – доведеться працювати;

– робота брудна.

Продавець книг, косметики, БАДів та різноманітних біодобавок

Часто під час пошуків роботи можна натрапити на оголошення, де пишуть, що шукають активних, цілеспрямованих людей із перспективою кар’єрного росту. Телефоном деталі не розказують, часто навіть під час співбесіди не кажуть, чим будеш займатися. Пропонують вийти наступного дня на стажування з досвідченим працівником.

Історія працівника

– Коли виходиш на стажування, то виявляється, що ти повинен носити торби з косметикою або книгами по офісах, заправках, школах, дитячих садках та пропонувати людям купити цей товар. Я двічі «піймалася» на такий гачок, – розповідає Ольга, полтавка. – Книги носила аж один день. Робота важка: увесь день треба ходити та ще й носити в руках важкі сумки. За перші 3 дні тобі не платять, хоч ти й щось продаєш. Зароблені гроші треба віддавати начальнику. Продавцю ж платять відсотки, гонорар.

Гонорар залежить від суми проданої книги, косметики чи біодобавок. Заробити багато вдається нечасто. Як правило, за місяць продавець-розносник заробляє не більше тисячі гривень.

Юрій, поїхавши у місто із села, аби зачепитись хоч на якійсь роботі, торгував книгами. Дізнавався, у який день на підприємствах зарплатня та аванс і стояв із товаром біля заводу, наприклад. Пропонував книги. Як вчили його роботодавці, 50% успіху – це коли людина потримає книгу в руках. Так і було. Але тривало недовго, хлопцеві набридло «впарювати» товар, та і платня була низькою.

Плюси:

– не треба спеціальних навичок, варто уміти переконати людину щось придбати у вас;

– вільний графік.

Мінуси:

– відсутність офіційного працевлаштування;

– набридаєш людям, через що тебе лають, просять відчепитись;

– робота така може задовольняти кілька місяців, далі шукаєш щось нове, адже у негоду косметику, БАДи чи книги пропонувати не зможеш.

До теми: Про секрети резюме: чорні списки, небажані записи у трудовій

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter