Як полтавцям правильно оформити угоду купівлі-продажу нерухомості

Новини
Надія Труш6 червня 2013 о 12:093451 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Як полтавцям правильно оформити угоду купівлі-продажу нерухомості
Із 1 січня 2013 року в Україні запроваджена нова процедура реєстрації прав власності на нерухомість.


фото з сайту news.ub.ua фото з сайту news.ub.ua

Відтепер власність реєструє новостворена Державна реєстраційна служба або нотаріуси в новому Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

За спрощеною системою – усі документи оформить нотаріус

Тобто для оформлення угоди купівлі-продажу нерухомості достатньо звернутися до нотаріуса, який внесе необхідні дані до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Після цього покупець стає повноправним власником.

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» від 04.07.2012 р. №5037 встановлює новий, спрощений порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно за принципом «єдиного вікна».

– Для людей, які оформляють, продають чи купують квартиру/будинок, спрощена система вигідна, – говорить Юрій Шкляр, нотаріус Першої полтавської  державної нотаріальної контори. – Адже усе необхідне робиться в одному кабінеті, у нотаріуса. Якщо раніше після засвідчення нотаріусом договору купівлі-продажу квартири покупцю потрібно було ще звертатися до БТІ для проведення державної реєстрації його права власності на придбану квартиру, то нині цього робити не треба. Раніше, до вступу у дію нової спрощеної системи, процедура займала 2-2,5 місяця. Зараз оформити усе можна за 1 день.

Оформивши договір купівлі-продажу квартири у нотаріуса, новий власник разом із договором отримує від нотаріуса витяг із Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на придбану квартиру за покупцем. За словами державного нотаріуса, пакет документів, який потрібно мати для оформлення договору купівлі-продажу, у кожних випадках різний, індивідуальний.

Необхідний мінімум документів, який потрібний для будь-яких випадків:

- документ, що засвідчує право на власність квартири/будинку;

- довідка про те, хто зареєстрований у квартирі/будинку;

- звіт про оцінку майна.

– Якщо говорити про індивідуальні випадки, то документи необхідно збирати, враховуючи індивідуальні ситуації, – говорить Юрій Шкляр. – Приміром, якщо квартира/будинок – це спільна власність подружжя, то обов’язково потрібне погодження чоловіка/дружини. Ще треба перевірити, чи є зареєстровані у житлі, яке збираються продати, неповнолітні діти (у деяких випадках необхідна згода опікунів на продаж майна).

Які документи треба мати для окремих випадків:

- договір купівлі-продажу нерухомого майна (для реєстрації права власності під час купівлі-продажу нерухомості);

- свідоцтво про право на спадщину (у разі реєстрації права власності на нерухомість, отриману у спадщину);

- пакет документів, що підтверджують набуття у власність закріпленого за інвестором об’єкта інвестування (у разі реєстрації права власності на квартиру, придбану на первинному ринку);

- рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (у разі приватизації земельної ділянки);

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (під час купівлі-продажу, дарування земельної ділянки, реєстрації права власності на приватний або сільський будинок, коли в документі, що підтверджує виникнення, перехід, припинення права власності або інших речових прав на земельну ділянку, відсутній її кадастровий номер);

- технічний паспорт (у разі реєстрації права власності на новозбудований об’єкт, об’єкт самовільного будівництва, узаконення перепланування тощо);

- документи, що підтверджують відповідність об’єктва будівельним нормам тощо (у разі оформлення права власності на новобудову, перебудований будинок тощо).

Купуючи квартиру, перевіряйте самостійно, чи має житло «комунальні сюрпризи»

Оформляючи догорів купівлі-продажу, слід бути уважним.

– Нотаріус не повинен перевіряти, чи має власник квартири, яку збирається продати, борги за комунальні послуги, – пояснює Юрій Шкляр. – Цим має перейматися сам покупець. Але нотаріус не оформить договору купівлі-продажу, якщо є, наприклад, рішення суду про заборону на відчуження.

Довідково: в Україні  у першій половині 2012 року було нотаріально засвідчено 579 тисяч договорів купівлі-продажу земельних ділянок.

До теми:  що потрібно знати полтавцям для продажу нерухомості.

Також читайте:

Найпопулярніші, найдорожчі та найдешевші квартири у Полтаві

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter