Про результати дослідження ринку перевезень у Полтаві та області розповів Володимир Оніщенко, голова Полтавського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України (АМКУ) на прес-конференції, сьогодні, 11 лютого.
Читайте також: Скільки коштує громадський транспорт у райцентрах Полтавщини
– Ми закінчили дослідження на ринку паливно-мастильних матеріалів і є всі підстави для того, щоб вартість проїзду у маршрутках та автобусах звичайного режиму руху знизити. Ми надали рекомендації всім перевізникам, які працюють в приміських і міжміських перевезеннях і вони обов’язкові до розгляду протягом 10 днів. Наразі в нас є відповіді від багатьох суб’єктів господарювання, що вони почали проводити певні роботи. А вранці сьогодні надійшла відповідь від одного з перевізників, що вони не вбачають підстав для зменшення вартості проїзду, – говорить Володимир Оніщенко. – Я офіційно заявляю, що кожен із перевізників буде вимушений надати нам свої економічні розрахунки, витрати попереднього періоду (2015 рік), де він підтвердить, що в нього вартість проїзду економічно обґрунтована і відповідає тій ціні, яку заявлено. В іншому випадку – перевізник потрапить під серйозні штрафні санкції. Щодо міста Полтави – моя позиція полягає в тому, що пройшло більше 3 місяців після виборів в органи місцевого самоврядування. Переважно всі лідери політичних сил, які йшли на міського голову, обіцяли знизити вартість проїзду в місті, одні обіцяли до 3 грн, а дехто навіть до 2.50 грн. Я не вірю, що сьогодні депутати, які це обіцяли, економічно підтвердять свої розрахунки. Тим більше встановлення тарифів – це не право, а обов’язок органів місцевого самоврядування.
Читайте також: Антимонопольний комітет порушив справу проти полтавського «Укртелекому»
Оніщенко звернувся до депутатів міськради Полтави привести у відповідність вартість проїзду в Полтаві. Для довідки навів приклад Кременчука, де проїзд у транспорті звичайного режиму руху коштує 2 грн, маршрутне таксі – 4 грн, тролейбус – 1, 50 грн.
На думку Володимира Оніщенка, доки в Полтаві не буде обраховано псажиропотік, не буде прив’язана кількість транспортних одиниць на перевезеннях – реальну вартість проїзду визначити буде не можливо.
– За інформацією наданою перевізниками, 40 % у структурі тарифу – це пальне. А вартість дизельного палива знизилася на 18,6%-23,6%, газ подешевшав на 6,9%-10,2%, – зазначив Володимир Оніщенко і додав: – АМКУ не говорить про те, який повинен бути тариф, йдеться про економічне обґрунтування.
На даний час територіальне відділення готує аналогічні рекомендації для автоперевізників міст Лубни, Пирятин, Миргород, Гадяч щодо приведення розрахунків тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у відповідність до економічно -обґрунтованих витрат з урахуванням зниження цін на паливо.
До теми: Антимонопольний порадив переглянути ціну на проїзд у Полтаві